Hej
Har en blandare i garaget som jag aldrig lyckas få tät. Har provat olika kopplingar för trädgårdslang, med och utan packning. Men ändå sprutar det ut vatten från gängorna
Se bilder
Hur får jag det tätt?
Tack på förhand
Har en blandare i garaget som jag aldrig lyckas få tät. Har provat olika kopplingar för trädgårdslang, med och utan packning. Men ändå sprutar det ut vatten från gängorna
Se bilder
Hur får jag det tätt?
Tack på förhand
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Ser ut att vara ganska korta gängor.
Kan gå att såga/slipa bort lite av plast grejjen så att den bottnar helt mot tätningen.
Eller tjockare tätning som nånn skrev. Kanske funkar med dubbel packning.
Kan gå att såga/slipa bort lite av plast grejjen så att den bottnar helt mot tätningen.
Eller tjockare tätning som nånn skrev. Kanske funkar med dubbel packning.
Klicka här för att svara




