Hej

Har en blandare i garaget som jag aldrig lyckas få tät. Har provat olika kopplingar för trädgårdslang, med och utan packning. Men ändå sprutar det ut vatten från gängorna
Se bilder

Hur får jag det tätt?
Tack på förhand
 
  • Två vattenkranar på vägg med ansluten slangledning, röd och blå märkning, lite sliten bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenkran med kopplad snabbkoppling, väggmonterad, patina, använd inom trädgårdsskötsel eller bevattning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand i svart handske håller en blå svart plastkork nära en korroderad vattenkran mot vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett slitet, metalliskt rörledningsstycke mot en suddig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppning av en flaska, synlig gänga, svart kapsyl, vätskerester, vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
testa med en tjockare gummipackning eller gängtejp eller båda två
 
Redigerat:
  • Gilla
Jochi och 1 till
  • Laddar…
Ser ut att vara ganska korta gängor.
Kan gå att såga/slipa bort lite av plast grejjen så att den bottnar helt mot tätningen.
Eller tjockare tätning som nånn skrev. Kanske funkar med dubbel packning.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.