Hej, funderade på byta från dosa till strömbrytare, då handukstorken är på konstant , och såg denna koppling till handukstorken. Varför har dom är inte brun inkopplad?

Med vänlig hälsning

• Avskalad lampa med synliga ledningar utan täckplatta på kakelvägg, potentiell elolycksrisk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Montering av eluttag. Kablar anslutna till kopplingsplint. Säkerhetsjordning. Vit kakelvägg. Oskarp bakgrund.
    Skapa konto
Blir den varm med den där inkopplingen så är något väldigt fel...

• Gilla
  • Älska
Johan Nyborg och 2 till
  • Laddar…
Så är min också kopplad. Jag surnade till på att den sattes på av den övriga familjen, så jag kopplade ur den.

• Gilla
S0MMER och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Blir den varm med den där inkopplingen så är något väldigt fel...
japp den blir varm

Ja med den där kopplingen så är det som sagt något som är väldigt fel.

Är det en helt elektrisk handukstork då?
(Jag har en kombinerad som går på både husets vattenburna system och har möjlighet att växla över till elvärme/elpatron. Den här årstiden värms den enbart via husets fjärrvärmesystem och är varm så gott som hela tiden. På sommaren när det inte är någon värme i den slingan så stänger jag ventilen till handukstorken och trycker igång elvärme vid behov)

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Vad händer med fasen i dosan? Sitter den i plinten eller är den bara inpillad i i dosan?

S Stuff skrev:
Ja med den där kopplingen så är det som sagt något som är väldigt fel.

Är det en helt elektrisk handukstork då?
(Jag har en kombinerad som går på både husets vattenburna system och har möjlighet att växla över till elvärme/elpatron. Den här årstiden värms den enbart via husets fjärrvärmesystem och är varm så gott som hela tiden. På sommaren när det inte är någon värme i den slingan så stänger jag ventilen till handukstorken och trycker igång elvärme vid behov)
Den är kombinerad, med golvvärmen, men jag har stängt radiatorn och elpatronen går konstant. Jag vill kunna stänga av elen på handukstorken och köra med vattenburna värmen. Jag kan koppla ur den men då fungerar den inte i sommar...

Om den blir varm så måste det vara golvvärmen som är inkopplad.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
K Kyleman skrev:
Om den blir varm så måste det vara golvvärmen som är inkopplad.
Den är varm på sommaren också, när golvvärmen är avstängd

KristianHenrik KristianHenrik skrev:
Har du en spänningsprovare? Kan vara felkopplat, vore intressant att se om du har ström på noll eller jord. Även om jag tror mer på den andra hypotesen som diskuteras.

Då värmer nog golvvärmen på sommaren också...

Ja ingen spänning?

• Elektriskt arbete, eluttag utan kåpa, mätinstrument visar spänning, kablar exponerade, installation eller felsökning.
    Skapa konto
  • Mätning av spänning med multimeter vid öppen elanslutning, säkerhetstest med personlig skyddsutrustning.
    Skapa konto
  • Användning av en spänningsprovare på en öppen strömbrytare med synliga ledningar och anslutningar. Säkerhetstest genomförs.
    Skapa konto
Då är den kanske kopplad på tappvattnet? En ganska vanlig koppling förr i tiden som inte är tillåten längre.

Dvs radiatorn måste vara trasig och konstant på fast man skruvar, åt höger [av]?

Ja ingen spänning?
Det är på undersidan du behöver mäta. Att du har spänning in trodde vi nog alla...

• Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.