Renoverare
· Ulricehamn
· 65 inlägg
Hej, funderade på byta från dosa till strömbrytare, då handukstorken är på konstant , och såg denna koppling till handukstorken. Varför har dom är inte brun inkopplad?
Med vänlig hälsning
Med vänlig hälsning
Så är min också kopplad. Jag surnade till på att den sattes på av den övriga familjen, så jag kopplade ur den.
Renoverare
· Ulricehamn
· 65 inlägg
Ja med den där kopplingen så är det som sagt något som är väldigt fel.
Är det en helt elektrisk handukstork då?
(Jag har en kombinerad som går på både husets vattenburna system och har möjlighet att växla över till elvärme/elpatron. Den här årstiden värms den enbart via husets fjärrvärmesystem och är varm så gott som hela tiden. På sommaren när det inte är någon värme i den slingan så stänger jag ventilen till handukstorken och trycker igång elvärme vid behov)
(Jag har en kombinerad som går på både husets vattenburna system och har möjlighet att växla över till elvärme/elpatron. Den här årstiden värms den enbart via husets fjärrvärmesystem och är varm så gott som hela tiden. På sommaren när det inte är någon värme i den slingan så stänger jag ventilen till handukstorken och trycker igång elvärme vid behov)
Renoverare
· Ulricehamn
· 65 inlägg
Den är kombinerad, med golvvärmen, men jag har stängt radiatorn och elpatronen går konstant. Jag vill kunna stänga av elen på handukstorken och köra med vattenburna värmen. Jag kan koppla ur den men då fungerar den inte i sommar...S Stuff skrev:Ja med den där kopplingen så är det som sagt något som är väldigt fel.
Renoverare
· Ulricehamn
· 65 inlägg
Produkter som diskuteras: "spänningsprovare"
Spänningsmätare
Spänningsmätare, även kända som spänningsprovare, är verktyg som används för att fastställa om en elektrisk krets är "live", det vill säga om den har spänning. De kan användas för att testa allt från hushållsuttag till
Läs mer
Renoverare
· Ulricehamn
· 65 inlägg
Renoverare
· Ulricehamn
· 65 inlägg
Dvs radiatorn måste vara trasig och konstant på fast man skruvar, åt höger [av]?