Hej
Håller pä med att spåra in pex i mitt badrum 7cm blåbetong innanför 25cm betongsten.

Vad förbruk ska jag återställa med?

Går det bra med grovbetong?

//håkan
 
  • Byggarbetsplats med rörinstallation och verktyg, exponerade tegelväggar och delvis kaklat vägg, renovering pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förutsatt att du är över mark så gipsputs, ev med ett lättbetongblock inmurat för att minska putsåtgången.

Är du under mark så får du leta efter en cementbaserad spackel som klarar din tjocklek. Googla upp tex CM VÄGG 850 och se vilket påslag denna klarar och måste du köra tjockare än så får du kolla runt på motsvarande produkt som klarar detta
 
M myrstack skrev:
Förutsatt att du är över mark så gipsputs, ev med ett lättbetongblock inmurat för att minska putsåtgången.

Är du under mark så får du leta efter en cementbaserad spackel som klarar din tjocklek. Googla upp tex CM VÄGG 850 och se vilket påslag denna klarar och måste du köra tjockare än så får du kolla runt på motsvarande produkt som klarar detta
Det funkar inte med vanlig grovbetong?
Detta är under mark.
 
L lindahl skrev:
Det funkar inte med vanlig grovbetong?
Detta är under mark.
tja, det funkar men blir väldigt jobbigt eller i all fall i mina ögon jobbigare. Först och främst åker du på att bygga en gjutform som du då måste kunna fylla uppifrån i och med att grovbetong ska blandas till en flytande massa. Formen kan förvisso vara en skiva mot väggarna men måste stöda upp den bra och ev täta. Du måste även hitta ett sätt att få bort rimligt många luftbubblor med någon enkel sätt. Grovbetong ska sedan brinna under en längre tid och även om du gjuter rätt begränsat måste du vänta längre än om du putsar.

En säck putsbruk blandar du rimligt enkelt i en hink säck för säck och efter lite förblötning av omkringliggande ytor så drar du upp det med en murslev och drar sen av med en bräda mot omkringliggande väggar. Står dessutom på säcken hur länge du måste vänta innan du kan tätskikta.
 
Redigerat:
T
Kör med Finja Laga vägg, torkar snabbt och kan läggas på i flera skikt.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Jag kör nästan alltid husfix på sånna här saker. Lite dyrare men smidigt att jobba med.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.