Förutsatt att du är över mark så gipsputs, ev med ett lättbetongblock inmurat för att minska putsåtgången.
Är du under mark så får du leta efter en cementbaserad spackel som klarar din tjocklek. Googla upp tex CM VÄGG 850 och se vilket påslag denna klarar och måste du köra tjockare än så får du kolla runt på motsvarande produkt som klarar detta
Är du under mark så får du leta efter en cementbaserad spackel som klarar din tjocklek. Googla upp tex CM VÄGG 850 och se vilket påslag denna klarar och måste du köra tjockare än så får du kolla runt på motsvarande produkt som klarar detta
Det funkar inte med vanlig grovbetong?M myrstack skrev:Förutsatt att du är över mark så gipsputs, ev med ett lättbetongblock inmurat för att minska putsåtgången.
Är du under mark så får du leta efter en cementbaserad spackel som klarar din tjocklek. Googla upp tex CM VÄGG 850 och se vilket påslag denna klarar och måste du köra tjockare än så får du kolla runt på motsvarande produkt som klarar detta
Detta är under mark.
tja, det funkar men blir väldigt jobbigt eller i all fall i mina ögon jobbigare. Först och främst åker du på att bygga en gjutform som du då måste kunna fylla uppifrån i och med att grovbetong ska blandas till en flytande massa. Formen kan förvisso vara en skiva mot väggarna men måste stöda upp den bra och ev täta. Du måste även hitta ett sätt att få bort rimligt många luftbubblor med någon enkel sätt. Grovbetong ska sedan brinna under en längre tid och även om du gjuter rätt begränsat måste du vänta längre än om du putsar.L lindahl skrev:
En säck putsbruk blandar du rimligt enkelt i en hink säck för säck och efter lite förblötning av omkringliggande ytor så drar du upp det med en murslev och drar sen av med en bräda mot omkringliggande väggar. Står dessutom på säcken hur länge du måste vänta innan du kan tätskikta.
Redigerat:
Klicka här för att svara
