En bild säger mer än tusen ord:). Ni förstår nog vart jag vill komma, finns det något bra sätt att göra så det blir tätare under porten? Något jag antingen fäster under porten eller på golvet som gör att det inte drar in så mycket. Har tankar på att värma upp garaget och då behöver jag givetvis se över det här.

2015-09-06 15.25.01.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tackar, problemet är att där är ca 20mm glipa. Sådana "band" som ovan är bara 3mm höga :)
Men såg nu att de hade borst på Jula som jag kan köpa och sätta på porten. De är 60mm höga så de borde räcka. Blir nog kanon till mitt bitvis ojämna golv också.

Redigerat:
S
FRS05 skrev:
Tackar, problemet är att där är ca 20mm glipa. Sådana "band" som ovan är bara 3mm höga :)
Men såg nu att de hade borst på Jula som jag kan köpa och sätta på porten. De är 60mm höga så de borde räcka. Blir nog kanon till mitt bitvis ojämna golv också.
kolla monteringen på listen så

nja, gummit är 3mm tjockt men tätar typ 10-15mm
Men bra att du hittade på jula!

Du kan kolla med jockepocke71 här på forumet. Han kunde ordna fram olika typ av gummilist förut.

F FRS05 skrev:
En bild säger mer än tusen ord:). Ni förstår nog vart jag vill komma, finns det något bra sätt att göra så det blir tätare under porten? Något jag antingen fäster under porten eller på golvet som gör att det inte drar in så mycket. Har tankar på att värma upp garaget och då behöver jag givetvis se över det här.

[bild]
Hur löste du det? Står inför samma situation. Funderar på någon form av metalltröskel som det sedan från insidan kan läggas betong mot. Så dörren går mot metalltröskeln.

OXYD
J Jimron skrev:
Hur löste du det? Står inför samma situation. Funderar på någon form av metalltröskel som det sedan från insidan kan läggas betong mot. Så dörren går mot metalltröskeln.
För slagportar: Jag köpte en vanlig 30mm i bygghandeln. men den var helt värdelös.
Sedan köpte jag en riktig släplist med skena. Fin kvalitet och fungerar mycket bra. Men håller inte helt tätt i hörnen och i mitten av dörren. Men garaget behöver ju lite ventilation :)

Jag lät listen överlappa i mitten av dörren.
http://www.theofils.se/produkt/Slaplist-och-monteringsskena--65107.aspx
Jag funderar på att plocka ner dörrarna och slå på en list under för att få ner avståndet till plattan.

Redigerat:
Tomture61
Ventilation kan vara bra om du ska parkera en blöt bil i garaget .
Dvs . behåll springan under dörren.

OXYD OXYD skrev:
Jag köpte en vanlig 30mm i bygghandeln. men den var helt värdelös.
Sedan köpte jag en riktig släplist med skena. Fin kvalitet och fungerar mycket bra. Men håller inte helt tätt i hörnen och i mitten av dörren. Men garaget behöver ju lite ventilation :)

Jag lät listen överlappa i mitten av dörren.
[länk]
Jag funderar på att plocka ner dörrarna och slå på en list under för att få ner avståndet till plattan.
Ok, ja en kombo av en sådan och en markliggande gummilist? Skulle det fungera?

OXYD
Tomture61 Tomture61 skrev:
Ventilation kan vara bra om du ska parkera en blöt bil i garaget .
Dvs . behåll springan under dörren.
Ja då får man fina husdjur med på köpet ;)

Ventilationen skall komma från annat ställe.

OXYD
OXYD OXYD skrev:
Tittar närmare på din bild och du har ju inte slagportar som jag :rofl:

Kan det fungera med en Bälglist som man har till skjutportar. De isolerar samtidigt lite.
[länk]
Osäker vilken bild du tänkte på men vi har en slagport från Sunnerbo - GSV1.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.