Hej! Är och röjer i ett dödsbo.

Det sitter en dosa på väggen i ett förråd precis intill badrummet. Den lyser med röd lampa och låter BRR BRR BRR BRR BRR… och sen låter den BRR BRR BRRRRRR BRRR BRRRRR… osv.

Nån slags felsignal verkar det som. Men jag har ingen aning om till vad. Badrummet har golvvärme men det är avstängt på knappen/displayen i badrummet. Kan det vara det?

Om jag klättrar in och vrider ned tempen från ca 20 grader så slocknar allt och varningsljuset tystnar.

Hjälp!

• Elektrisk värmeregulator på vägg, kopplad till kopparledningar, vid sidan om isolerade kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C ConnyN skrev:
Hej! Är och röjer i ett dödsbo.

Det sitter en dosa på väggen i ett förråd precis intill badrummet. Den lyser med röd lampa och låter BRR BRR BRR BRR BRR… och sen låter den BRR BRR BRRRRRR BRRR BRRRRR… osv.

Nån slags felsignal verkar det som. Men jag har ingen aning om till vad. Badrummet har golvvärme men det är avstängt på knappen/displayen i badrummet. Kan det vara det?

Om jag klättrar in och vrider ned tempen från ca 20 grader så slocknar allt och varningsljuset tystnar.

Hjälp!
Här finns det lite info: https://www.calectro.se/produkter/elektroniska-termostater/16090/

Den tunna är kabeln till tempgivaren för en värmekabel och den kan vara var som helst inom 100 meter ( den kan skarvas ) den ska för att fungera bra för värme, placeras på det grundaste stället, där mest frysrisk föreligger, Grön diod = 230 anslutet, röd diod att den slagit til för att värme, normal inställning är ca 5 C för att hålla en vattenslang med värme. Att den brummar är för att relät i den nog inte är riktigt frisk.

• Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Tack för alla svar!

Det känns som att jag kanske inte behöver oroa mig för att något ska sprängas då i alla fall. :)

C ConnyN skrev:
Tack för alla svar!

Det känns som att jag kanske inte behöver oroa mig för att något ska sprängas då i alla fall. :)
Njae, om du inbegriper frostsprängning i "sprängas" så kan du behöva oroa dig. Det beror på vad du har för temperaturer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.