8 626 läst ·
22 svar
9k läst
22 svar
Vad får ni för offerter på nybyggnad nu?
Medlem
· Stockholm
· 1 028 inlägg
Fått offerter på 30k-40k. I det ingår givetvis inte tomt, markarbete eller byggherrekostnader. väldigt hög standard. Lägre nivån är kataloghus. Övre nivån är arkitekt. Full entrepenad. 200m2. Jag tror fortfarande det går att få ett bra hus för 25000 / m2 givet att standarden vi är ute efter är hög.
Vi är supernöjda! Kan inte bli mer nöjd faktiskt. Inga problem att reklamera dom små små saker som blev fel, dom fixade direkt. Inga problem att ändra planlösning kostnadsfritt. Vi var ordentliga nybörjare och våran säljare ( Jonas Alingsås) hade ett enormt tålamod. 10/10 från mig. Är det något speciellt du undrar förutom det jag nämnt?L Lucylopp skrev:
Typ allt haha!!H hablam skrev:Vi är supernöjda! Kan inte bli mer nöjd faktiskt. Inga problem att reklamera dom små små saker som blev fel, dom fixade direkt. Inga problem att ändra planlösning kostnadsfritt. Vi var ordentliga nybörjare och våran säljare ( Jonas Alingsås) hade ett enormt tålamod. 10/10 från mig. Är det något speciellt du undrar förutom det jag nämnt?
Vi ska bygga i Hemsjö så även vi kommer att använda oss av Alingsåskontoret så det bådar ju gott om ni var nöjda med dom! Vi är också nybörjare och har ingen kolla på något känns det som.
Köpte ni deras Helentreprenad? Har läst att folk 'r nöjda men även en del som inte vart n
höjda med dem som bygge huset. Att vårgårdahus tar in företa som sedan inte är bra. Hur gjorde ni? Vilket hus byggde ni? Och hur långt från offerten hamnade ni i pris?
ursäkta alla frågor, bara glad att hitta någon att från haha
Jag lät Jonas på Vårgårda hus sköta det med sina snickare han avtalat med. Så ett avtal med Vårgårdahus och ett med Jonas (team lyckebacka). För oss var det Byggpelle som han anlitade och dom var fantastiska.L Lucylopp skrev:Typ allt haha!!
Vi ska bygga i Hemsjö så även vi kommer att använda oss av Alingsåskontoret så det bådar ju gott om ni var nöjda med dom! Vi är också nybörjare och har ingen kolla på något känns det som.
Köpte ni deras Helentreprenad? Har läst att folk 'r nöjda men även en del som inte vart n
höjda med dem som bygge huset. Att vårgårdahus tar in företa som sedan inte är bra. Hur gjorde ni? Vilket hus byggde ni? Och hur långt från offerten hamnade ni i pris?
ursäkta alla frågor, bara glad att hitta någon att från haha
Vi byggde en Villa Lövås med ett ihopsatt garage. Kan ladda upp lite bilder senare om du vill?
Finns några saker man ska tänka på, inget som Vårgårda hus gjort fel på utan mer sånt som är bra att veta hur det fungerar i branschen!
Vill du berätta hur det gick, fick du fler offerter efter sommaren? Vi har inte ens börjat rita än men tittar på tomt och skulle behöva förstå kostnadsbilden för nyckelfärdigt husV Viktorbyggahus skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 028 inlägg
Vi har inte fått offert från vår valda hustillverkare än. Vi hoppas landa på sommarnivå vilket var runt 35000kr/m2 för väldigt hög standard full utförande och utseendeentrepenad - markarbete. Återkommer så snart vi kommit långre. Men det bör vara nästa år. Vi är fortfarande i rit-stadiet.E Emmalin skrev:
Klicka här för att svara