Hej, nyfiken på skillnad i ingående och utgående temp från poolvärmepumpar, vad är normalt?
Jag har en Gullberg Pelago 30 och får delta runt 0.9 grader vid lägsta möjliga flöde. Utomhustemp ca 18, pooltemp runt 25.
Jag har en Gullberg Pelago 30 och får delta runt 0.9 grader vid lägsta möjliga flöde. Utomhustemp ca 18, pooltemp runt 25.
Spelar ingen roll hur mycket, minsta öppnad så minakar flödet genom VP och den larmar då och stänger av sig. Så min pump är ju i underkant, men det borde göra att VP har max tid på sig att värma vattnet. Får delta runt 1 som varierar lite beroende på utetemp.FredrikR skrev:
Har 10 m3 vatten som sjunker till 26 på nätterna när jag inte kör pumpen, startar den vid 05 runt 16 är tempen på 28 igen.
Ligger du runt 1° skulle jag inte fundera mer utan köra på. 🙂S studiomannen skrev:Spelar ingen roll hur mycket, minsta öppnad så minakar flödet genom VP och den larmar då och stänger av sig. Så min pump är ju i underkant, men det borde göra att VP har max tid på sig att värma vattnet. Får delta runt 1 som varierar lite beroende på utetemp.
Har 10 m3 vatten som sjunker till 26 på nätterna när jag inte kör pumpen, startar den vid 05 runt 16 är tempen på 28 igen.
Klicka här för att svara