Jag håller på och småbråkar med vår jurist som jag anser varit otydlig, vilket lett till en del kostnader för oss. Därför vill jag nu, om möjligt, sätta dit honom lite. Vi har fått en faktura där han specificerar tiden han lagt på fallet. Där finns med punkter såsom att ta fram en specificerad faktura och att ansöka om ersättning från vårt försäkringsbolag. Jag undrar om den typen av administration får faktureras eller om den overheaden skall vara inbakad i timkostnaden. Man har ju rätt att få en specifikation och jag har aldrig hört talas om en hantverkare som vill ha extra betalt för det.

Ja, jag har lite för mycket fritid just nu, men det är ju coronatider :)
 
Att ta fram en specad faktura är ingenting han kan ta betalt för då han är skyldig att göra detta på begäran. Den andra kostnaden är mer tveksam.
 
  • Gilla
uuu
  • Laddar…
Sätta dit en Advokat, vad är ditt nästa uppdrag?
Försöka spöa en Boxare?
 
  • Haha
  • Gilla
INTP och 1 till
  • Laddar…
För mig låter det precis som hur advokater/jurister jobbar. Klockan och fakturering tickar igång direkt dom gör något.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.