Jag har en fråga angående trädgårdskostnader, mm

När man ansöker om kreditiv hos banken, ingår alla kostnader för det nya huset då i summan? Dvs ska man räkna med kostnader för iordningställande av tomt, tex plattor, gräs, jord mm... Det är ju inte så kul att sitta i sitt nya fina hus och blicka ut över gyttjemarkerna ::) eller hur?
Vi tänker förmodligen bygga ett villa Lyckan från Eksjöhus så fort vi får tassarna över en tomt i "vårt" område.
Har någon erfarenhet om prisuppgifterna man får från Eksjöhus, är det glädjekalkyler eller tenderar de att stämma? Vi har fått nys om ett pris på ca 1300000 för huset, jag undrar om grunden ingår då, hmmm?

Jaja, tacksam för alla svar

Hälsningar
Jessi

Som jag förstått det kan man få med kostnaderna för grovplanering av tomten i kreditivet men inte finplanering. Är man lite kreativ kanske man kan dölja kostnaderna för finplaneringen i de andra kostnaderna när man presenterar produktionskostnadskalkylen för banken...

ok
grovplanering, innebär det matjord osv, eller är det bara att man "plattar" till tomten lite, alltså förbereder för framtida påfyllningar av matjordj, gräs mm

Hmmmm ???
Jessi

ok
grovplanering, innebär det matjord osv, eller är det bara att man "plattar" till tomten lite, alltså förbereder för framtida påfyllningar av matjordj, gräs mm

Hmmmm ???
Jessi

Jessi skrev:
ok
Det senare. Alltså bara en utjämning av tomten med befintliga jordmassor.

Ska man vara "kreativ" så vill det också till att man inte kommer med några fakturor till banken som det står "gräsmatta" på.

Ska du bygga i ett område där husen värderas högre än produktionskostnaden kan du låna mer pengar när huset är klart och ha huset som säkerhet för lånet. Men då är det inte ett byggnadskreditiv utan ett vanligt lån. Kanske något att fundera på som alternativ.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.