Hej,

En lägenhet görs om från 2 ROK till 3 ROK.
Det är vardagsrummet som delas i två rum.
I den nya Vardagsrummet finns det en ventilerad fönster + 2 fasta fönster och en balkongdörr.
I den nya rummet finns en öppningsbart fönster.
Hur bör jag tänka gällande tilluft för båda rummen?
Detta har jag fått som påpekande från brf att jag behöver se över ventilationen så att det finns tilluft både i nya och gamla rummet.
Tack för råd 😉

Redigerat:
O OSF skrev:
nya rummet finns en öppningsbart fönster
I detta rum måste man då sätta in en spaltventil för att tillgodose tilluften

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
H Håbbe01 skrev:
I detta rum måste man då sätta in en spaltventil för att tillgodose tilluften
Tack, jag råkade dock att skriva fel det är tvärtom, Sovrummet kommer att ha tre fönster varav en ventilerad och intill det en balkongdörr.
och vardagsrummet ett öppningsbart fönster, och det är här du menar att man ska ha spaltventil, eller?
Se planlösning

• Planritning som visar en bostad med vardagsrum, sovrum, kök/matplats, badrum och hall, inklusive fönster- och dörrplaceringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
O OSF skrev:
Tack, jag råkade dock att skriva fel det är tvärtom, Sovrummet kommer att ha tre fönster varav en ventilerad och intill det en balkongdörr.
och vardagsrummet ett öppningsbart fönster, och det är här du menar att man ska ha spaltventil, eller?
Se planlösning
Precis

Stort tack Håbbe01 för det snabba svaret :).
Det är väl inte så svårt att sätta dit spaltventil. Har sett på youtube men är tacksam om du har någon video på youtube som du gärna föredra.
Ha en fin dag.

Här kommer det en bra snutt

• Gilla
OSF
  • Laddar…
Hej igen,
Tackar för videon ;)
En följdfråga räcker det med endast en spaltventil för vardagsrummet med tillhörande hall (Se planlösning)?
Tack för vänligheten :)

O OSF skrev:
Hej igen,
Tackar för videon ;)
En följdfråga räcker det med endast en spaltventil för vardagsrummet med tillhörande hall (Se planlösning)?
Tack för vänligheten :)
Det räcker med 1. Hall tjänstgör enbart som överluft. Badrum som frånluft.

Då så, tack än en gång för alla de värdefulla svaren.

• Gilla
Håbbe01
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.