1 418 886 läst ·
17 731 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Smash-söndag.
Äldsta sonen ligger och kvider i soffan att han är jättemätt..
2x100g plus sötpotatis frittar till.
Dubbel cheese.
Yellow mustard.
Jureskogs burgardressing.
Picklad och rostad lök.
Lite ketchup.
Ok, jag erkänner att jag kollade Matkoma testar premium burgare imorse och fick feeling. 😇
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Äldsta sonen ligger och kvider i soffan att han är jättemätt..
2x100g plus sötpotatis frittar till.
Dubbel cheese.
Yellow mustard.
Jureskogs burgardressing.
Picklad och rostad lök.
Lite ketchup.
Ok, jag erkänner att jag kollade Matkoma testar premium burgare imorse och fick feeling. 😇
Hehe 🌶️P pmd skrev:
Svårt det där, som carbonara ungefär 😜
Beror lite på vad man pratar om eg..!
Jag hädade nog redan när jag valde ”färs”.. istället riktig t kött (köttbitar).. jag fortsatte hädelsen när jag hade tomat i.. 😳.. sen blev det rena ”pannkaka” av det hela när jag fyllde på med grönsaker och bönor i oxå 😳
RIKTIG Texas chili .. som är den genuina äldsta chilin om jag inte missminner mig .. är verkligen ”på liv o död” när man ska göra en korrekt där..😳🤔 tror de har hm.. kött..kött/ kycklingbuljong (likvärdig), flera sorters torkade chilis.. mycket kryddor, lök och vitlök.. (kaffe öl o kakao kan ingå hos olika.. som smaksättare oxå).. sen ska det småputtra i flera timmar.. och helst sedan inte ätas förrän dagen efter..
Men även ”utomlands” skiljer de ju på Texas chili och chile con carne … typi Mexiko och andra delar.. kan de ju innehålla både färs o bönor - och tomat!
I’m a sucker för den med nötfärs, tomat bönor.. oavsett vad man nu ska kalla den! 😍 men vi gör ”riktig” nån gång ibland oxå.. då maken är förtjust i den.. (men även där har vi hädat en gång, med tomat !)