1 419 319 läst ·
17 741 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 455 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 455 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Blev nåt omelett-likt idag; grovrev rå potatis o morot och stekte med lök. Ner med vispade ägg o kryddade med s&p och paprikapulver. Knäckebröd till.
Helt ok. 👌
Holy smoke!
Händer ofta att frugan handlar indisk mat när jag är på långväga fotbollsmatcher. Paneer Tikka har blivit en favorit, så jag bestämde mig för att laga det. Två YouTube klipp senare.
Grillkol antänds och placeras i rostfritt dl-mått, olja hälls på och locket på. I skålen låg redan paneerost, paprika o rödlök i kryddig marinad. När dimman lagt sig stektes blandningen. Stekt grönsaksris, raita o mango chutney och en IPA från Train Station Brewery bidrog också till att jag inte blev utsedd till Sveriges sämsta indier.
Händer ofta att frugan handlar indisk mat när jag är på långväga fotbollsmatcher. Paneer Tikka har blivit en favorit, så jag bestämde mig för att laga det. Två YouTube klipp senare.
Logga in
Skapa konto
Grillkol antänds och placeras i rostfritt dl-mått, olja hälls på och locket på. I skålen låg redan paneerost, paprika o rödlök i kryddig marinad. När dimman lagt sig stektes blandningen. Stekt grönsaksris, raita o mango chutney och en IPA från Train Station Brewery bidrog också till att jag inte blev utsedd till Sveriges sämsta indier.
Fick du godkänt av andra halvan?K Kjell_G skrev:Holy smoke!
[video]
[bild]
Ser smarrigt ut!
Japp! Det smakade lika bra sa hon. Ändå saknades ett par ingredienser (chaat masala och kasuri methi) som inte gick att få tag på i lokala världsmatbutiken, ett fantastiskt ställe f ö.
Dagens härhemma blev..
Grillad (marinerad) fläskkarré med lite grönsaker, vattenmelon, potatissallad och vitlöksfrästa sparrisar 👍
Grillad (marinerad) fläskkarré med lite grönsaker, vattenmelon, potatissallad och vitlöksfrästa sparrisar 👍
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust