1 421 759 läst ·
17 790 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Beställde det på resturang en gång. Himmelskt ! Om man ska göra råbiff hemma. Var hittar man råvaran biffen? Hur gör man?Åsa Lund skrev:
En kurs i Belgien en gång körde de de olika mackor som lunchen varje dag.
Amerikansk beefsandwich var typ en mix råbiff på ett rundstycke. Makalös gott ! Undrar hur man gör sånna? Vet någon ?
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Tärnad innanlår ska du ha. Man kan använda oxfilé också, inte lika mycket smak men lite lyxigare textur.F Fredrik-1980 skrev:Beställde det på resturang en gång. Himmelskt ! Om man ska göra råbiff hemma. Var hittar man råvaran biffen? Hur gör man?
En kurs i Belgien en gång körde de de olika mackor som lunchen varje dag.
Amerikansk beefsandwich var typ en mix råbiff på ett rundstycke. Makalös gott ! Undrar hur man gör sånna? Vet någon ?
Ska och ska...AndersMalmgren skrev:
De flesta gourmetrecept säger att man river köttet. Vilket jag aldrig testat. Jag tänkte att mixern är det som kommer närmast rivning.
Men var och en efter tycke och smak.
/Höghus
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
På de ställen som har bäst råbiff så tärnas den i små, små tärningar. Helt klart godast.Violina skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 815 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 815 inlägg
Nu äter jag råbiff väldigt sällan, föredrar hel entrecôte eller filé som bleu istället, men min erfarenhet är att bättre ställen har tärnat och enklare hak malet. Min pappa hade inte så särskilt förfinad smak, men gillade råbiff, så de ställen han gick på var alltid färs (som jag minns iaf, vi talar från tidigt 1970-tal och framåt).
Det låter inget vidare, men alla gillar vi olika.F Fredrik-1980 skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 815 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 815 inlägg
@Pappa1986 Enkelt och väldigt gott. Jag önskar bara jag kunde vara nöjd efter fem köttbullar. 
Påminner om mett-brötchen.F Fredrik-1980 skrev:Beställde det på resturang en gång. Himmelskt ! Om man ska göra råbiff hemma. Var hittar man råvaran biffen? Hur gör man?
En kurs i Belgien en gång körde de de olika mackor som lunchen varje dag.
Amerikansk beefsandwich var typ en mix råbiff på ett rundstycke. Makalös gott ! Undrar hur man gör sånna? Vet någon ?
https://www.marions-kochbuch.de/rezept/3150.htm
Minns det som väldigt gott, serverades hos pappas kusin i Ruhrområdet efter en bilresa ner.

