P
Smörgås med skinka, rödbetssallad och senap på en tallrik, framför vitaminburk och kaffekopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

lunch.. dopp i grytan.. Innan jag tog traktorn och hämtade ved
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Tallrik med grönkåls- och brysselkålssallad, potatisklyftor, bacon och kokt ägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(Mestadels) rester från julbordet.. Varm grönkåls- och brysselkålssallad med potatisklyftor, bacon och kokt ägg..

Löjligt gott :heart:
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
EddieHansson
P pmd skrev:
Ser gott ut. Hur gör man?
 
  • Förpackning av Orgran Vegan Easy Egg, ett äggfritt alternativ för matlagning, med bild på scrambled eggs och produktinfo.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
  • Gilla
1
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Å så ska man äta upp de sista resterna av julskinkan.
Bomba mig med era bästa recept :)
Annars kör vi på denna [länk]
Går utmärkt att göra taigryta där kycklingen byts ut mot julskinka. :)
 
P
skinkpaj..
skinksås..
sillsallad..
pyttipanna..
skink frestelse..

bräckt skinka med ägg..
 
C
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Å så ska man äta upp de sista resterna av julskinkan.
Är ju varken särskilt fantasifullt eller glamoröst, men vi brukar göra fläskpannkaka på julskinka.
 
Skivad rostasfilé med sparris inlindad i bacon, pommes med västerbottenost och bearnaisesås på träbräda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

rostasfile, pärmos med västerbottenost och köpebea
 
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Frukta ej, ... Ät frukt. :D
Fyller år på Julafton, så vänner och bekanta som har tid bjuds på frukost hos mig. Så då får de bli lite av varje + jag slipper fixa då Lokala ICAn fixat dessa åt mig i + 20 års tid. Denna som jag tog bild på är förövrigt fortfarande orörd, vi var dåliga på att äta i år...

4-5olika sorters bröd från lokala bageriet + de vanliga grönsakerna (som jag tyvärr får hacka upp själv). Och ej att förglömmade påläggen som Salami å Julskinka mm. Men Rostbiffen brukar bryta av fint mot vad folk har ätit fram till jul, så inget som efterfrågas ;)
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Kör en vända av GISSA MATEN IKVÄLL :rofl:
Skärmdump av recept på tacokrydda med ingredienser och instruktioner från en webbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Kör en vända av GISSA MATEN IKVÄLL :rofl:
[bild]
Svennebanan tacos? :)
 
Åsa Lund
Jajemän
Men utan banan :cool:
 
  • Haha
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jajemän
Men utan banan :cool:
Fortfarande ledsen mina barn inte gillar äkta mexikansk tacos utan ska ha den svenska :/
Dock gör sambon iallafall en egen salsa som de gillar och även tacokrydda.
 
Pytt Bellman på resterna av julskinkan och prinskorv
Inte kokt potatis utan rå
Till detta ett stekt ägg med rinnig gula och rödbetor

Tallrik med Pytt Bellman gjord på rå potatis och julskinkarester, ett stekt ägg med rinnande gula och rödbetor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Råbiff från svenska brasserier var inte tärnad

Råbiff presentation på tallrik med tillbehör och ett glas rött vin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.