1 339 103 läst ·
16 348 svar
1339k läst
16,3k svar
Vad blir det för mat?
Ok.. jag köpte en variant förut på Netto.. som de fick in ibland och den hade pasta i sig ist för potatis (har jag för mig).. och den tyckte jag var jättegod (jag gillar de andra vanliga med!). Har inte sett till den sedan Netto la ner.. :/F fusion skrev:
UPDATE:
Denna tror jag det var (hittade den precis i googlingen..).. det var Knorr det med alltså
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du blandar väll inte salt I köttfärsen när det är hamburgare? Då blir det mer åt pannbiff, som visserligen också är väldigt gott.P pmd skrev:Frysta hamburgarpuckar brukar dessutom innehålla lite annat än köttfärs och kryddor, tyvärr.
Jag brukar köpa ekologisk nötfärs, blanda den med lämpliga kryddor: salt, svartpeppar, vitlökspulver[*] och lite dijonsenap. Mängd efter behag. Forma sen till lagom stora burgare och frys in styckevis.
[*] Puristen pressar förstås vitlöksklyftor, men det är överkurs för mig.
Alla gör som man vill och jag brukar inte vara sån som påpekar vad som är "äkta" i matväg. (chili, pasta carbonara osv som folk har extremt principfasta åsikter om vad som är rätt och fel).
Men det blir en väldigt stor skillnad på slutresultatet av en köttfärsrätt om man har salt i eller bara utanpå.
Jag vill att mina hamburgare ska hålla ihop. Någon direkt jätteskillnad mellan nu och tidigare (när jag inte saltade köttfärssmeten) märker jag dock inte.
Jag kanske ska prova med mer salt? 😎
Annars håller jag med om att det inte behöver finnas några dogmer när det gäller matlagning.
Jag kanske ska prova med mer salt? 😎
Annars håller jag med om att det inte behöver finnas några dogmer när det gäller matlagning.
Denna (österikisk);hittade nu en burk längst bak i skafferiet, tyvärr bäst före oktober 2024. Undrar om man törs äta🤔Snigla skrev:
Ok.. jag köpte en variant förut på Netto.. som de fick in ibland och den hade pasta i sig ist för potatis (har jag för mig).. och den tyckte jag var jättegod (jag gillar de andra vanliga med!). Har inte sett till den sedan Netto la ner.. :/
UPDATE:
Denna tror jag det var (hittade den precis i googlingen..).. det var Knorr det med alltsåMen den kallades ungersk..
[bild]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här blir det en del indiskt nu. Roades mycket av Batra och Mendel på SvT play.
Idag palak paneer förstärkta med kikärtor.
Balanserar med äppelpaj.
Idag palak paneer förstärkta med kikärtor.
Balanserar med äppelpaj.