1 421 093 läst ·
17 776 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Jag älskar Bullens pilsnerkorv! Det är nån märklig, men god smak som jag gillar på den.U Uffe A skrev:
Perfekt att ha ett par burkar i reservförrådet!
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Standard på älg jakten bullens , när man sitter där å små fryser så åker bullens fram , go korv sen kan man dricka spat
Hade fortfarande sås kvar sedan oxrulladerna (ja det blev massor!) så sista skvätten blev till att koka köttbullar från frysen i 
Blev jättegott!
Serverade brysselkål och kokt potatis till 👍
Desserten blev testning av bakningen för dagen..
SEMLA!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Blev jättegott!
Serverade brysselkål och kokt potatis till 👍
Desserten blev testning av bakningen för dagen..
Logga in
Skapa konto
SEMLA!
Dagens lyxlunch ute..
Kalventrecote, klyftpotatis, ugnsstekta morötter, inlagd gurka, gele och pepparsås 😍 (går också att skymta nån kul röra med blomkål o salami samt en sked av en röra med inlagda tomater/oliver/rödlök - som fanns på salladsbordet.. och jag norpade lite av)
Kvällens middag blev:
Varma mackor (ost, skinka, tomat, lök, oregano, svartpeppar), julmust och en blodapelsin 👍
Kalventrecote, klyftpotatis, ugnsstekta morötter, inlagd gurka, gele och pepparsås 😍 (går också att skymta nån kul röra med blomkål o salami samt en sked av en röra med inlagda tomater/oliver/rödlök - som fanns på salladsbordet.. och jag norpade lite av)
Logga in
Skapa konto
Kvällens middag blev:
Varma mackor (ost, skinka, tomat, lök, oregano, svartpeppar), julmust och en blodapelsin 👍
Logga in
Skapa konto
Fredag igen, vilket betyder manlig matlagning på jobbet med mycket kött och mättat fett samt en total avsaknad av överprissatta barnportioner.
Idag blev det lövbiff i stora lass med stekt lök, potatismos med grädde och olivolja samt rå äggula.
Idag blev det lövbiff i stora lass med stekt lök, potatismos med grädde och olivolja samt rå äggula.
Logga in
Skapa konto