Jordärtskocks- och blomkålssoppa.

• Gilla
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
Panerad schnitzel med citronskivor, potatissallad i skål och rårörda lingon på tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
4774 och 12 till
  • Laddar…
Pasta är alltid trevligt

Hemgjord pasta med fyllning på en träskärbräda, fyllda pastabitar och några formade tortellini.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
4774 och 11 till
  • Laddar…
Inte för att det blev det här i dag.
Men var inne på Ica maxi i Lund.
Måste säga att deras utbud nog skulle få Herr Malmgrens smaklökar att skälva.
Hittar du sådant i din Ica butik Anders?

Fiskdisk på Ica Maxi i Lund med skaldjur, blåmusslor och burkar med sjömatsprodukter, inklusive kaviar, på krossad is.
Skapa konto

Ok kaviar är gott men definitivt inte värt priset.
Och har inget behov av att imponera på någon så jag köpte inte någon burk.
😉

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
U Uffe A skrev:
En klassiker
Har inte ätit Bullens pilsnerkorv sen jag gjorde lumpen i början på åttitalet 👍
Varje gång vi skulle sova ute i tält var det standard att ha med minst en burk 😉
Jag körde bandvagn 206.
Boxen med värmepaketet var så fiffigt dimensionerad att det precis rymdes några konservburkar med bullens inne i boxen (som hade spännlås för locket).
Så in med en eller några burkar innan man drog iväg på en tur, och 90° varm korv när man var framme.

Inredning i en bandvagn 206 med box för värmepaket och spännlås, samt nätficka med föremål.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag körde bandvagn 206.
Boxen med värmepaketet var så fiffigt dimensionerad att det precis rymdes några konservburkar med bullens inne i boxen (som hade spännlås för locket).
Så in med en eller några burkar innan man drog iväg på en tur, och 90° varm korv när man var framme.

[bild]
Tänkte väl att du var en lyxlirare i lumpen 😉
Jag låg vid infanteriet men det gick bra att värma burken på tältkaminen 👍

Gårdagens middag.. gav lite sommarfeeling..

Bratwurst, rostbiff, potatissallad, coleslaw, hummus, sallad, chili/tomatröra..ostfyllda chilis.. och sen fanns det lite surdegsbaugett på sidan av!

Tallrik med bratwurst, rostbiff, potatissallad, coleslaw, hummus, sallad, chili/tomatröra och ostfyllda chilis.
Skapa konto

Tallrik med bratwurst, rostbiff, potatissallad, coleslaw, hummus, sallad, chili-tomatröra och ostfyllda chilis.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 8 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag körde bandvagn 206.

[bild]
Lumparminne, var inne på Ica i Boden och laddade upp med Bullens och en massa bröd. Korven värmdes när man satt eldvakt i tältet.

Byggde järnvägsbroar, som ett jättelikt mekano. Sen blev man teknisk officer radio/tele ett tag.
Två personer i uniformer handlar bröd och korv i en butik, håller i en korg med matvaror.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
F fusion skrev:
Lumparminne, var inne på Ica i Boden och laddade upp med Bullens och en massa bröd. Korven värmdes när man satt eldvakt i tältet.

Byggde järnvägsbroar, som ett jättelikt mekano. Sen blev man teknisk officer radio/tele ett tag.
[bild]
Ica Kanonen, eller va hette det närmast alla regementen? 🤔🫣
Lv7. 🛩️

• Gilla
4774
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ica Kanonen, eller va hette det närmast alla regementen? 🤔🫣
Lv7. 🛩️
Kommer inte ihåg, Lv7 var väl i Luleå på den tiden, men ser nu att det är intgrerat med I19 i Boden. Fanns I19, P5, A8, S3, Ing3 och AF1 när jag låg inne. Gick väl 50 typ killar på varje tjej i Boden då 😆

Det som man kommer ihåg var att alla tåg till Boden kom tyvärr i tid varenda måndag, idag kommer inga tåg i tid 😉

Jag bodde 2 mil för nära för att få 2 fria flygresor hem varje månad.😠

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
En saltad pretzel på en vit tallrik med en blå duk i bakgrunden.
Skapa konto
Tallrik med fläskkött, knaprig svål, två potatisbollar och surkål, serverad med sås på en blå duk.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
Dagens middag blev:
Torsk i ugn m krämig seeetchilissås.. sallad, , rivna morötter, kokt sparris & klyftpotatis

Tallrik med torsk i krämig sås, klyftpotatis, kokt sparris, rivna morötter och sallad med grönsaker och ost.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 10 till
  • Laddar…
Oväntat gott. Senapsstuvad brysselkål med pastagratäng av arrabiatasnäckor och skinka. Yummie 😋

• Tallrik med senapsstuvad brysselkål och pastagratäng med skinka, framför ett glas öl på ett träbord.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
4774 och 8 till
  • Laddar…
Eftersom det är skitväder.. så passade en ”HÖSTGRYTA”.. ingen aning om vad det var i mer än vitkål, morot, kött och ingefära.. hmm.. tror det kan ha varit squash i oxå.. 🤔😊

Serverades med ris iaf., och jag hade coleslaw i en skål bredvid 😊

Höstgryta serverad med ris, innehållande bitar av kött, morot, vitkål och squash, på en tallrik.
Skapa konto

• Gilla
Kakelugnen566 och 6 till
  • Laddar…
Fredag igen. Hårt slit på jobbet. Skalade sju stora potatisar i ett svep -utan paus!😱
Blev potatismos med en regäl slatt grädde och toppad med en stor klick smör. Sedan gjordes det pannbiffar med rått ägg, färsk rosmarin, finhackad vitlök, en hackad lök samt en stor skvätt olivolja. Stekta i smör, så klart.
Tre pannbiffar steker i smör i en svart stekpanna, omgivna av bubblande fett.
Skapa konto
En kastrull med hemgjort potatismos, krämigt och toppat med smör.
Skapa konto
Tallrik med potatismos, pannbiffar, stekt lök och körsbärstomater på ett bord framför en laptop.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.