1 422 326 läst ·
17 798 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Jäkla tur du har då..P Pappa1986 skrev:
Här uppe är det soprent...
Men jag fann ju en lösning som var lika god iallafall.. Så dum i huvudet är man ju inte
skalad strimlad potatis.
vänd strimlorna i vetemjöl.
skala 4 st lökar, skiva tunnt, låt svettas i stekpanna, i med 1/3 buljongtärning (oxe, kyckling valfri)
Lite socker och salt.. Eller soja.
Lite vatten.
låt koka ihop.
0.5 l grädde.
I med spadet ifrån matjessillen..
krossa sardinerna
(i olja inte tomatsås..)
samt hacka matjessillen.
blanda ner i grädden.
mortla kryddpeppar lite salt, svartpeppar.
smörj en ugnsform.
Sedan lägger du potatisen först..
varva potatis, lök, fiskgrädden..
avsluta med ströbröd..
175 grader varmluftsugn
tills den fått fin färg..
vänd strimlorna i vetemjöl.
skala 4 st lökar, skiva tunnt, låt svettas i stekpanna, i med 1/3 buljongtärning (oxe, kyckling valfri)
Lite socker och salt.. Eller soja.
Lite vatten.
låt koka ihop.
0.5 l grädde.
I med spadet ifrån matjessillen..
krossa sardinerna
(i olja inte tomatsås..)
samt hacka matjessillen.
blanda ner i grädden.
mortla kryddpeppar lite salt, svartpeppar.
smörj en ugnsform.
Sedan lägger du potatisen först..
varva potatis, lök, fiskgrädden..
avsluta med ströbröd..
175 grader varmluftsugn
tills den fått fin färg..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hemgjord varm choklad med lite handslungad grädde.. åt frugan.
rejält med kakao, strösocker.
I med grädde.
vispa runt.
värm, sedan i med mjölk tills man nått rätta konsistensen.
hetta upp rejält.. Och klicka i rejält med grädde
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Vi fick oss ett mycket gott julbord förra veckan , suverän mat och service på
denna restaurangen


De har dessutom smörgåsbord på sommaren och restaurangen ligger
naturskönt så det är en lugn miljö.
denna restaurangen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
De har dessutom smörgåsbord på sommaren och restaurangen ligger
naturskönt så det är en lugn miljö.
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Jag har blivit serverad overkligt god lunch 2 dagar på raken.
Igår lasagne, och friterad sej, passar inte ihop jag vet men när nåt ser gott ut måste man prova.
Idag kalops och drumsticks med het sås, båda var ruggigt goda.
Återstår att se vad morgondagen har att erbjuda.
Igår lasagne, och friterad sej, passar inte ihop jag vet men när nåt ser gott ut måste man prova.
Idag kalops och drumsticks med het sås, båda var ruggigt goda.
Återstår att se vad morgondagen har att erbjuda.



