P
P Pappa1986 skrev:
Beställde 20 kg ansjovis idag, inga problem att få tag på hos grossisten :D och dem kommer inte få slut heller.
Är ni nära småland (ljungby)kan ni få köpa till inköpspris.
Skicka PM isf (y)
Jäkla tur du har då..
Här uppe är det soprent...
Men jag fann ju en lösning som var lika god iallafall.. Så dum i huvudet är man ju inte :crysmile:
 
Maskintok skrev:
Jäkla tur du har då..
Här uppe är det soprent...
Men jag fann ju en lösning som var lika god iallafall.. Så dum i huvudet är man ju inte :crysmile:
Grymt, få prova ditt recept :D
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
P Pappa1986 skrev:
Grymt, få prova ditt recept :D
Jag kan skriva upp det här lite mer utförligt så alla som vill får prova på(y)
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Maxi hemma varnar för ansjovisbrist.
En mindre uppstickare hade dock hyllan full så julen är räddad.

Kvällens måltid avnjöts på Stigbergets Fot.
Hamburgare med pommes frites och dippsås på en träbräda, ölglas och vatten på ett barbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som jag läst här, grymma burgare.
Galet med folk och goda öl. :cool:
 
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
P
skalad strimlad potatis.
vänd strimlorna i vetemjöl.

skala 4 st lökar, skiva tunnt, låt svettas i stekpanna, i med 1/3 buljongtärning (oxe, kyckling valfri)
Lite socker och salt.. Eller soja.
Lite vatten.
låt koka ihop.

0.5 l grädde.
I med spadet ifrån matjessillen..
krossa sardinerna
(i olja inte tomatsås..)
samt hacka matjessillen.
blanda ner i grädden.
mortla kryddpeppar lite salt, svartpeppar.

smörj en ugnsform.
Sedan lägger du potatisen först..
varva potatis, lök, fiskgrädden..
avsluta med ströbröd..
175 grader varmluftsugn :ok:
tills den fått fin färg.. (y)
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
P
Hemgjord varm choklad med grädde i en kopp, burk med strösocker i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

hemgjord varm choklad med lite handslungad grädde.. åt frugan.

rejält med kakao, strösocker.
I med grädde.
vispa runt.
värm, sedan i med mjölk tills man nått rätta konsistensen.

hetta upp rejält.. Och klicka i rejält med grädde :ok:
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Lite fish n chips blev det. Svårt få bra bild dock

Fish and chips på vit tallrik med remouladsås, citronskiva och coleslaw, otydlig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
galento
Vi fick oss ett mycket gott julbord förra veckan , suverän mat och service på
denna restaurangen (y)(y)(y)
Ett julbord med sortiment av kallskuret och lax framför konstverk på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väldekorerat julbord med olika maträtter i en restaurang med juldekorationer och snövy utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De har dessutom smörgåsbord på sommaren och restaurangen ligger
naturskönt så det är en lugn miljö.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite fish n chips blev det. Svårt få bra bild dock

[bild]
Ser ju väldigt gott ut för att vara i denna tråd. Kameran tror jag brukar hållas väldigt nära för att få bra matbilder.
 
  • Haha
  • Gilla
dilemma och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite fish n chips blev det. Svårt få bra bild dock

[bild]
Ser gott ut för att vara fisk, men hur kommer Cornflakesen in? ;)
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Ser gott ut för att vara fisk, men hur kommer Cornflakesen in? ;)
Haha frukosten står kvar, blir så ibland :)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Jag har blivit serverad overkligt god lunch 2 dagar på raken.
Igår lasagne, och friterad sej, passar inte ihop jag vet men när nåt ser gott ut måste man prova.
Idag kalops och drumsticks med het sås, båda var ruggigt goda.
Återstår att se vad morgondagen har att erbjuda. :cool:
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
Något fick mig att tänka på Aladåb.
Rätternas rätt.
Går att göra i oändlighet och brukar se väldigt aptitliga ut.
 
EddieHansson
Blev pyttipanna med extra bönor i :) En tallrik med pyttipanna och rödbetsskivor, extra tillsatta bönor synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 5 till
  • Laddar…
Fattas ett stekt ägg eller två bara.
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.