1 422 341 läst ·
17 798 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Har jag missat något, eller är inte "julskinka" alltid helmuskel? Dvs. en utstyckad köttbit snarare än hoplimmade småbitar. Helmuskel vs. icke helmuskel i skinksammanhang gäller väl typ smörgåsskinka (som sällan är helmuskel).Åsa Lund skrev:
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland
· 1 463 inlägg
Korvgubbe
Medlem
- Östergötland
- 1 463 inlägg
Tror det är svårt att hitta något annat än just helmuskel i butikerna, att det står 90% helmuskel på Scans innebär inte automatiskt att det är 10% slafs, utan snarare 10% saltlake.
Och pratar vi butikskedjor som finns "överallt" så är CityGross i en klass för sig när det gäller kött då de som enda större kedja fortfarande har kvar butiksstyckning. Har man bara någon veckas framförhållning så brukar min lokala butik kunna lösa i stort sätt allt.
Och pratar vi butikskedjor som finns "överallt" så är CityGross i en klass för sig när det gäller kött då de som enda större kedja fortfarande har kvar butiksstyckning. Har man bara någon veckas framförhållning så brukar min lokala butik kunna lösa i stort sätt allt.
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Har en kanske udda ?? sak jag får ett ryck att äta nån gång per år, min morfar år ofta det till lunch när det fanns potatis över från gårdagens middag.
Wasa delikates, kall kokt potatis, Ejderns mildrökta Drott-kaviar och gräslök.
(Kalles kaviar är oätbar enligt mina kräsna smaklökar)
Wasa delikates, kall kokt potatis, Ejderns mildrökta Drott-kaviar och gräslök.
(Kalles kaviar är oätbar enligt mina kräsna smaklökar)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Håller med om att Kalles och liknande inte är så värst... Men jag föredrar Ejderns Orökta 
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
