1 422 341 läst ·
17 798 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Detta gillar jag också med Klädesholmens goda kaviar. Är inte så noga på skinkan på jul , finns det lutfisk är man nöjd.Isakare skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Janssons frestelse..
Men på sardiner och matjessill då inte ansjovis finns att få tag på...
kryddade upp med kryddpeppar och lite soja när jag stekte löken.. 1/3 buljongtärning..
sen grädde..
varvade allt och hade vänt potatisarna i mjöl..
sardiner i olja..
blev faktiskt riktigt bra och smakade nästan identiskt som med anjovis..
Lidl hade ansjovis, iaf förra veckan.
Men Grebbestad verkar vara slut, men det var ju lika för nåt år sen... .En då fanns det hur mycket burkar som helst strax före jul.
Köpet 3 burkar med hela ansjovisar,men vette fan om jag orkar rensa dom... avskyr ben i munnen
Men Grebbestad verkar vara slut, men det var ju lika för nåt år sen... .En då fanns det hur mycket burkar som helst strax före jul.
Köpet 3 burkar med hela ansjovisar,men vette fan om jag orkar rensa dom... avskyr ben i munnen
varken Ica, tempo, Coop har..nino skrev:
hittade på Willys.. Men det är om de godkänner att jag köper 6 burkar...
Annars blir det färre..
Men sardiner och matjessill funkade fint i fall att..
Jag äter anjovis ofta.. speciellt på stekt ägg på macka... Så lite tragiskt att man inte får tag på den...
Beställde 20 kg ansjovis idag, inga problem att få tag på hos grossistenMaskintok skrev:[bild]
Janssons frestelse..
Men på sardiner och matjessill då inte ansjovis finns att få tag på...
kryddade upp med kryddpeppar och lite soja när jag stekte löken.. 1/3 buljongtärning..
sen grädde..
varvade allt och hade vänt potatisarna i mjöl..
sardiner i olja..
blev faktiskt riktigt bra och smakade nästan identiskt som med anjovis..![]()
Är ni nära småland (ljungby)kan ni få köpa till inköpspris.
Skicka PM isf





