4774
G gaidin skrev:
Jag har svårt att förstå de som inte gillar tryffel, foie gras, kaviar... Men mer till mig :)

Just Foie gras kan man ju ogilla av djurrättsliga själ men det är porrigt gott.
Jag brukar snabbsteka den i smör och ta bort den precis när den börjar smälta.
Jag älskar riktig leverpastej med både tryffel och lever men hatar verkligen smaken av dessa två delikatesser var för sig 😄

• Älska
Maria T
  • Laddar…
Maria T
4774 4774 skrev:
Jag älskar riktig leverpastej med både tryffel och lever men hatar verkligen smaken av dessa två delikatesser var för sig 😄
Samma här!

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Foi grass och nöt- eller grislever är ju väldigt olika.

Tryffeln i den vanliga leverpastejen är ju meningslös, den smakar ju inte tryffel.

G gaidin skrev:
Foi grass och nöt- eller grislever är ju väldigt olika.

Tryffeln i den vanliga leverpastejen är ju meningslös, den smakar ju inte tryffel.
Det är inte tryffel utan fårticka

• Gilla
4774
  • Laddar…
Nån annan som gillar murkelpate? 😍

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774
Snigla Snigla skrev:
Nån annan som gillar murkelpate? 😍
Ja gud det är så sjukt gott. Har tyvärr bara ätit det en gång för en massa år sedan men oj vad gott det var

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Testade Portals Wallenbergare. Inte gjort det på ett tag för den var för salt förut. Men nu var den bra

Friterad biff, grönsaker, dill, skum, två vinglas i suddig bakgrund på träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
MsTake och 6 till
  • Laddar…
En tallrik med sushi, garnering, soja, Coca-Cola Zero, ätpinnar, japansk matupplevelse.
Skapa konto

Dala Sushi i Kvarnsveden (Borlänge).
😋

• Gilla
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Dala Sushi i Kvarnsveden (Borlänge).
😋
Med cola? För helvete Fredrik

• Haha
  • Gilla
mojjen och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Med cola? För helvete Fredrik
Vi pratar Borlänge. Colan lär vara ”förstärkt”.

• Gilla
  • Haha
GladanS och 5 till
  • Laddar…
Alla kan väl inte dricka vin till lunch….

• Gilla
  • Wow
GladanS och 4 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Alla kan väl inte dricka vin till lunch….
Man kan dricka vatten då.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Palak paneer med hetta och hemmagjord ost (premiär) Väldigt enkelt att göra ost. Bra att använda så fet mjölk som möjligt.

• Tallrik med curry, spenat, ris, gurka och ett glas öl.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Turbo_Tail och 6 till
  • Laddar…
Maria T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Testade Portals Wallenbergare. Inte gjort det på ett tag för den var för salt förut. Men nu var den bra

[bild]
Bra att den inte var för salt, men det där måste vara en twist på Wallenbergare om något, den ser ju friterad ut vilken en klassisk Wallenbergare knappast är. Var den ens gjord på kalvfärs? Om inte så borde den ha ett annat namn.

Edit: Läste Portals meny - frasig WALLENBERGARE (det står i versaler) med torsk och skaldjur. Förklarar saken och förlåter till viss del. De kunde ha kallat den "smaskig burgare med smaker från havet " eller rätt och slätt " Friterad torsk- och skaldjursburgare". Trist att blanda in Wallenbergare i det hela.

• Gilla
john68 och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Bra att den inte var för salt, men det där måste vara en twist på Wallenbergare om något, den ser ju friterad ut vilken en klassisk Wallenbergare knappast är. Var den ens gjord på kalvfärs? Om inte så borde den ha ett annat namn.

Edit: Läste Portals meny - frasig WALLENBERGARE (det står i versaler) med torsk och skaldjur. Förklarar saken och förlåter till viss del. De kunde ha kallat den "smaskig burgare med smaker från havet " eller rätt och slätt " Friterad torsk- och skaldjursburgare". Trist att blanda in Wallenbergare i det hela.
Brukar ofta kallas havets Wallenbergare

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.