Maria T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Brukar ofta kallas havets Wallenbergare
Och varför stod det inte så på menyn?

Med cola? För helvete Fredrik
Nu lät du som Mickan i Solsidan, men jag gillar det! 😉

Vin går bort av helt förklarliga skäl, vatten kanske är rättvisare mot smakerna men jag tror jag åt mer än jag drack så länge det fanns mat på tallriken. 😇😂
Vi var två vid bordet som var överens om att wasabin på ChopChop är starkare än den på DalaSushi.

FredrikR FredrikR skrev:
Nu lät du som Mickan i Solsidan, men jag gillar det! 😉

Vin går bort av helt förklarliga skäl, vatten kanske är rättvisare mot smakerna men jag tror jag åt mer än jag drack så länge det fanns mat på tallriken. 😇😂
Vi var två vid bordet som var överens om att wasabin på ChopChop är starkare än den på DalaSushi.
Vitvin är ju perfekt till sushi. Eller sake, dock inget fan själv
Du får komma hit till Stockholm och prova riktig sushi på Sushi sho eller Minako :)

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Vitvin är ju perfekt till sushi. Eller sake, dock inget fan själv
Du får komma hit till Stockholm och prova riktig sushi på Sushi sho eller Minako :)
Ha DalaSushi i tankarna om ni kommer upp för slalom i vinter. 👌 Typ 3km norr om hotellen i stan.
Jag är newbie men tycker mycket om det, sägs att folk åker från Falun för att handla sushi där.

Ska ha ställena du tipsar om i huvudet när det bär av söderut, ett litet bekymmer är att det bara är jag i familjen som fastnat för sushi. 😐

FredrikR FredrikR skrev:
Ha DalaSushi i tankarna om ni kommer upp för slalom i vinter. 👌 Typ 3km norr om hotellen i stan.
Jag är newbie men tycker mycket om det, sägs att folk åker från Falun för att handla sushi där.

Ska ha ställena du tipsar om i huvudet när det bär av söderut, ett litet bekymmer är att det bara är jag i familjen som fastnat för sushi. 😐
Får se om det blir borlänge något i år. Tar familjen till alperna. Men ungarna ville gärna till Romme också så kanske svänger förbi en helg :D

Är superkräsen när det gäller sushi ;)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Får se om det blir borlänge något i år. Tar familjen till alperna. Men ungarna ville gärna till Romme också så kanske svänger förbi en helg :D

Är superkräsen när det gäller sushi ;)
Bra att ni Stockholmare håller er till Borlänge, Sälen och Åre 🤣
Men om du nu skulle vilja ha riktigt bra skidåkning i Norden så är Hafjell med 860 fallhöjdmeter, och inget kalfjäll, som stänger, jäkligt bra. Hur maten är skiter jag fullständigt i, det är bara dyrt och målet är att bli mött för att kunna åka skidor 😄
Ni kan till och med åka tåg från Stockholm.

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Bra att ni Stockholmare håller er till Borlänge, Sälen och Åre 🤣
Men om du nu skulle vilja ha riktigt bra skidåkning i Norden så är Hafjell med 860 fallhöjdmeter, och inget kalfjäll, som stänger, jäkligt bra. Hur maten är skiter jag fullständigt i, det är bara dyrt och målet är att bli mött för att kunna åka skidor 😄
Ni kan till och med åka tåg från Stockholm.
Jag ska till bla till Bad Gastein i vår med 1500 meter fallhöjd ;)

Jag ska till bla till Bad Gastein i vår med 1500 meter fallhöjd ;)
Blir säkert bra.
Bara hoppas att det är högt nog och att snön dimper ner där på norra sidan av Alperna.
Förutsätter att du är lika kräsen på skidorna du åker på som maten du äter 😉

T
Tallrik med pannkakor, sylt, bacon, inlagda gurkor och vitlöksklyftor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rösti, sidfläsk och hemgjord lingongsylt.

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 8 till
  • Laddar…
Lennart och bror leverar

Små fina som sig bör
En hand håller en östers, bakgrunden visar ett glas vitvin. Luft av sofistikering och gastronomi.
Skapa konto

En närbild av skaldjur, möjligen krabba, med ett glas vin i bakgrunden. Oskarp middagsmiljö, fokus på maten.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Ni vet. en paj (eller gratäng) bör stå till sig en stund när man tagit ur den ur ugnen.. för att den ska "sätta sig" lite och man kan få upp fina bitar när man serverar den..

Så blev inte fallet (som vanligt) när vi åt haha.. så tallriken med maten.. var inte så vacker direkt haha.. men jag fotograferade det som var kvar i pajformen - vilket inte heller var så vackert :P

Uppäten lasagne i vit ugnsform med några kvarvarande bitar och potatischips på toppen.
Skapa konto

.. men det var den absolut godaste Tacopajen jag käkat (och gjort) någonsin.. inräknat affärsköpta och restaurangköpta!

Måste verkligen försöka skriva ner vad det var i... (höftled såklart med mängderna, så det blir lite lurigt.. men bara jag har ingredienserna så ska det nog ordna sig!)

👍👍👍👍👍

• Gilla
  • Älska
Oskick och 4 till
  • Laddar…
Glömde köpa chèvre så det blir paj med halloumi i bitar.

En grönkantad paj med spenat och tärnad ost, brunad på ytan, serverad på ett ljust bord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
Dagens middag var efterlängtad.. 😍

En tallrik med raggmunk, stekt fläsk och lingonsylt på mönstrat porslin mot mörk bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
dilemma och 11 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Måste verkligen försöka skriva ner vad det var i... (höftled såklart med mängderna, så det blir lite lurigt.. men bara jag har ingredienserna så ska det nog ordna sig!)

👍👍👍👍👍
🤔🫣😂👍

• Haha
Snigla
  • Laddar…
Ryggbiff och trattis risotto

En tallrik med biff, risotto och körsbärstomater på ett röd-vitmönstrat bord.
Skapa konto

• Gilla
GladanS och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.