Mötesrum, personer äter smörgåstårta och dricker kaffe, pappersmuggar, plastbestick, festlig stämning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samma till lunch igår.
Finare dukat och porslin.
God båda dagarna.

50års uppvaktning igår och avtackning idag.
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Grisen fick gå plankan 😈
 
  • Måltid på skärbräda: grillat kött, potatistoppar, bearnaisesås, dricka i glas, bestick, blommig duk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Hus tomte och 6 till
  • Laddar…
Storsockret
Kör sjukstuga här hemma, halsont och 40 graders feber så det har mest blivit glass i stora lass (har snart sänkt 2L under dagen). Nu när febern tar lite paus fick det bli lite tillbehör till glassen också

Middag och dessert: köttbullar med ketchup, smörade baguettebitar, glass med choklad och vaniljsmak i skål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Lill72 och 8 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Kör sjukstuga här hemma, halsont och 40 graders feber så det har mest blivit glass i stora lass (har snart sänkt 2L under dagen). Nu när febern tar lite paus fick det bli lite tillbehör till glassen också

[bild]
Krya på dig, vi råkade ut för nå liknande för knappa två veckor sedan.
Lika fort som det slog till gick det över. 🙏
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Storsockret
FredrikR FredrikR skrev:
Krya på dig, vi råkade ut för nå liknande för knappa två veckor sedan.
Lika fort som det slog till gick det över. 🙏
Tack! Det brukar vara så för mig, börjar med halsont och övergår till 40 graders feber över dagen/kvällen/natten och sen är det borta nästa morgon. Hoppas trenden håller i sig. Sambon kom dock hem krasslig från England i början av veckan, så vem vet, kanske är nån pudding-covid 🤷‍♂️
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Köttbullar med glass och ketchup. Intressant.
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
raveper raveper skrev:
Köttbullar med glass och ketchup. Intressant.
Javisst, du får själv fantisera ihop hur eller i vilken ordning det förtärdes :)
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Javisst, du får själv fantisera ihop hur eller i vilken ordning det förtärdes :)
Krya på!
 
  • Älska
Storsockret
  • Laddar…
Stekt kycklinglår med potatis, röda och gula paprikor, lök på grå tallrik. Text: Kyckling & ugnstekta grönsaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(Grönsakerna var: Sötpotatis, lök, potatis, poblano/chili, paprika, vitlök)
 
  • Gilla
  • Älska
sinuslinus och 5 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Tack! Det brukar vara så för mig, börjar med halsont och övergår till 40 graders feber över dagen/kvällen/natten och sen är det borta nästa morgon. Hoppas trenden håller i sig. Sambon kom dock hem krasslig från England i början av veckan, så vem vet, kanske är nån pudding-covid 🤷‍♂️
40 grader, jag som är dödssjuk vid dryga 38 grader. Vet inte om jag någonsin varit såpas överhettad, jo en gång då jag hade drygt 39 grader och blev inlagd på infektionskliniken. Visade sig till slut var lunginflammation.
 
Beror väl lite på var och med vad man mäter.
 
Storsockret
GoC GoC skrev:
40 grader, jag som är dödssjuk vid dryga 38 grader. Vet inte om jag någonsin varit såpas överhettad, jo en gång då jag hade drygt 39 grader och blev inlagd på infektionskliniken. Visade sig till slut var lunginflammation.
Ja lunginflammation är ingen höjdare, det unnar jag ingen. Hade en dubbelsidig för några år sedan och jag minns att jag gick runt och hostade, sov sittande med magen mot stolsrygg för att inte hosta sönder, gick runt väldigt förvirrad en dag. Fattade inte riktigt varför jag aldrig slutade vara törstig fast jag drack massor. Inte helt säker på vart jag var heller hela tiden.

Som tur var så hade sambon lite mer sinnesnärvaro efter hemkomst så vi åkte in till jouröppet mottagning framåt kvällen där man mätte upp syresättningen till 83% och tvingade iväg mig med ambulans till akuten. Kändes löjligt att inte ens gå in i ambulansen själv men har fått förklarat för mig att jag nog inte riktigt var helt med 😂

Det och njursten är nog det värsta jag haft i sjukdomsväg.
 
  • Wow
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Dagens lunch vart lite mer än jag tänkte mig 😅
Först läste jag fel och valde dubbelburgare så det vart en 360grammare, sen valde jag en Reuben macka ist. för pommes tänkte jag skulle prova en... det kom 2st stora rackare (ätit en innan bild) Men det var gott och fick med mig ena mackan hem.

En halverad Reuben-smörgås, hamburgare, pommes frites, röd dryck. Restaurangmiljö. Snabbmat. Sallad och pickles som tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Oskick och 9 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Förkoka rötterna, smörstek och ringla sedan lite honung på, mums!
Ska testas!
Annars lättkokar jag morotslantar, häller av vattnet, blandar i lite finriven vitlök och hackad persilja tillsammans med en rejäl klick smör 😋
 
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
Wagyu-burgare på erth. Bäst var nästan barolon dock


Måltid med hamburgare, sallad, potatisskivor, rödvin och vattenglas på ett marmorbord, två personer som äter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.