1 340 162 läst ·
16 361 svar
1340k läst
16,4k svar
Vad blir det för mat?
Det tycker jag! Gammal klassiker..S sblixten skrev:
För lite extra smak, koka morötterna i lite buljong/fond.. och använd en del av vattnet (buljongen) när du gör redningen
Jag själv gör oftast ganska "rent".. till stuvningar/såser av olika slag (smör, mjöl, mjölk, salt, peppar.. och så det jag vill "ha i".. morötter, broccoli, blomkål, en blandning av alla hehe.. gör även äggsås på samma vis.. om du vill prova att stuva broccoli nån gång.. kan jag rekommendera att ha i lite riven smakrik ost som du gillar)
(vill bara tillägga att stuvar jag makaroner, så fuskar jag inte - då kokar jag dem i j mjölk hela vägen! Fuskar inte som min mamma och svärmor gör hahahaha
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Älggryta med kokt potatis, hann äta upp och diska matlådan innan jag kom på att en bild vore bra.
Brukar slänga i grytbitar, lök, vitlök, kryddor, morot, kanske nåt mer och fond i järngrytan,spola på lite vatten och sen i i ugnen på 75 grader (mellan 50-100) på kvällen så är det klart på morgonen
Brukar slänga i grytbitar, lök, vitlök, kryddor, morot, kanske nåt mer och fond i järngrytan,spola på lite vatten och sen i i ugnen på 75 grader (mellan 50-100) på kvällen så är det klart på morgonen
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 996 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 996 inlägg
Kul, har varit sugen på att testa ”inverterad” maki men känt att risken att jag ska fucka up är för stor, körde du bara ”som vanligt” mot mattan eller hade du något mer (typ gladpack eller liknande) för att få ihop det?
Jag kör helt utan matta, bara rakt på bordet/skärbräda, gjorde samma lika denna gången. Men jag kan tänka mig att det är lättare med gladpack eller matta, det hade lite tendens att fastna en del i underlaget. Blöta händer gjorde det lättare att rulla.ullberg skrev: