S sblixten skrev:
Jag har aldrig stött på stuvade morötter och har svårt att föreställa mig att stuvningen tillför något, men jag ska prova vid tillfälle.
Tack för tipset!
Det tycker jag! Gammal klassiker..

För lite extra smak, koka morötterna i lite buljong/fond.. och använd en del av vattnet (buljongen) när du gör redningen :)

Jag själv gör oftast ganska "rent".. till stuvningar/såser av olika slag (smör, mjöl, mjölk, salt, peppar.. och så det jag vill "ha i".. morötter, broccoli, blomkål, en blandning av alla hehe.. gör även äggsås på samma vis.. om du vill prova att stuva broccoli nån gång.. kan jag rekommendera att ha i lite riven smakrik ost som du gillar)

:)

(vill bara tillägga att stuvar jag makaroner, så fuskar jag inte - då kokar jag dem i j mjölk hela vägen! Fuskar inte som min mamma och svärmor gör hahahaha :p )

• Gilla
Tovan och 7 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är ju ett bra betyg till restaurangen. Man ska vara vaksam om du tycker det ser gott ut :)
Har du betalat för det där eller fick du bara tag i en tallrik på väg in i disken?

• Haha
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Har du betalat för det där eller fick du bara tag i en tallrik på väg in i disken?
Pöbeln på bygga hus förstår sig inte på mat

• Haha
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Det är tur att gourmanden kan lära upp pöbeln , kämpa på!

• Gilla
  • Älska
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
Omöjligt att kocken skulle gett dig tallriken med fisken simmandes i soya och att hen inte kastade ut dig är ett under!

[bild]

Alla vet ju att du inte äter dig mätt på de där resterna.

raveper raveper skrev:
Alla vet ju att du inte äter dig mätt på de där resterna.
Man får mer än tre bitar men inte mer åt gången.

Lite som att ge mat till barn då.

Två grillade med stark senap och lite bostongurka på.

• Gilla
GladanS och 4 till
  • Laddar…
Älggryta med kokt potatis, hann äta upp och diska matlådan innan jag kom på att en bild vore bra.

Brukar slänga i grytbitar, lök, vitlök, kryddor, morot, kanske nåt mer och fond i järngrytan,spola på lite vatten och sen i i ugnen på 75 grader (mellan 50-100) på kvällen så är det klart på morgonen

• Gilla
  • Älska
GladanS och 7 till
  • Laddar…
Maria T
S sblixten skrev:
Jag har aldrig stött på stuvade morötter och har svårt att föreställa mig att stuvningen tillför något, men jag ska prova vid tillfälle.
Tack för tipset!
När du testat, vet du!

Förkoka rötterna, smörstek och ringla sedan lite honung på, mums!

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Storsockret
Bytte pizza mot sushi. Testade att göra rullar med ris på utsidan också, första gången. Blandat resultat men helt OK. Lyckade köpa bra avokado också för en gångs skull.

Flera sushi-rullar med lax och avokado på ett vitt fat, inklusive pinnar och sojasås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lagom portion för en 😅

• Gilla
Lill72 och 5 till
  • Laddar…
ullberg
Kul, har varit sugen på att testa ”inverterad” maki men känt att risken att jag ska fucka up är för stor, körde du bara ”som vanligt” mot mattan eller hade du något mer (typ gladpack eller liknande) för att få ihop det?

Storsockret
ullberg ullberg skrev:
Kul, har varit sugen på att testa ”inverterad” maki men känt att risken att jag ska fucka up är för stor, körde du bara ”som vanligt” mot mattan eller hade du något mer (typ gladpack eller liknande) för att få ihop det?
Jag kör helt utan matta, bara rakt på bordet/skärbräda, gjorde samma lika denna gången. Men jag kan tänka mig att det är lättare med gladpack eller matta, det hade lite tendens att fastna en del i underlaget. Blöta händer gjorde det lättare att rulla.

• Gilla
Oskick och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.