1 420 674 läst ·
17 764 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Fick testat igår och det smakade bra. Kan se poängen med att spara lite tid och kärl, men gissar att det smakat ungefär samma om jag haft morötter och sås för sig. Bra tips!Snigla skrev:
Det tycker jag! Gammal klassiker..
För lite extra smak, koka morötterna i lite buljong/fond.. och använd en del av vattnet (buljongen) när du gör redningen
Jag själv gör oftast ganska "rent".. till stuvningar/såser av olika slag (smör, mjöl, mjölk, salt, peppar.. och så det jag vill "ha i".. morötter, broccoli, blomkål, en blandning av alla hehe.. gör även äggsås på samma vis.. om du vill prova att stuva broccoli nån gång.. kan jag rekommendera att ha i lite riven smakrik ost som du gillar)
(vill bara tillägga att stuvar jag makaroner, så fuskar jag inte - då kokar jag dem i j mjölk hela vägen! Fuskar inte som min mamma och svärmor gör hahahaha)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Vildsvinskarre, första saltlag, sen lättrökt och slutligen grillad. Ett försök till hasselbackspotatis i husvagnen och kantarellsås.
Karrén ramlade isär när jag skulle vända, tyvärr så var inte resten av sällskapet klara så dom fick ligga kvar på grillen en stund och vart torra och tråkiga 😭
Kompis som skjutit grisen i Kungsbacka, andra kompisar som plockat kantareller i Kungälv, uppäten i Leksand 😄
Karrén ramlade isär när jag skulle vända, tyvärr så var inte resten av sällskapet klara så dom fick ligga kvar på grillen en stund och vart torra och tråkiga 😭
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kompis som skjutit grisen i Kungsbacka, andra kompisar som plockat kantareller i Kungälv, uppäten i Leksand 😄