K Kjell_G skrev:
Tack och hej till HF för denna gång med en krispig baconsandwich. Lök, svamp och grönt på det örtdränkta brödet.
Åt du den verkligen med kniv och gaffel? :geek:
 
Snigla Snigla skrev:
Åt du den verkligen med kniv och gaffel? :geek:
Ja, inledningsvis - till 75% 😁
Brödet var ojämnt och slutet såg knivigt ut men det var inget att gaffla om, så då tog jag saken i egna händer 🥴
 
  • Haha
Oskick och 2 till
  • Laddar…
P A N N K I S A R

En hög med gyllenbruna pannkakor på blå tallrik, köksbord i bakgrunden, hemgjord frukost eller brunch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



En tunn, stekt pannkaka med fyllning, serverad på en mörkblå tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pannkakor blev det till middag igår (okej, okej.. PLÄTTAR .. inte småplättar) med blåbärssylt och vispgrädde 😍
 
  • Gilla
  • Älska
Fario och 9 till
  • Laddar…
Lasagne med spenat och grön chili. Grillad sparris och lite sallad. Toppad med riven parmesan.
 
  • Tallrik med lasagne, grönsallad, riven ost och några grillade sparrisar. Vattenglas på ett trämöblerat matbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Oskick och 7 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Lasagne med spenat och grön chili. Grillad sparris och lite sallad. Toppad med riven parmesan.
Ser mycket gott o fräscht ut 👍
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Ryggbiff & Sallad👍
Normalt ingen Måndagsmat…(men så blir det, när jag köper på mig för mycket med kort hållbarhet)
En tallrik med sallad, tomater, solrosfrön, köttbit och senapsklick på träbord utomhus. Soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dilemma och 7 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Ryggbiff & Sallad👍
Normalt ingen Måndagsmat…(men så blir det, när jag köper på mig för mycket med kort hållbarhet)
[bild]
Modern såssträng👌
Som en fiskkrok som agnar med ryggbiffen.
 
M MsTake skrev:
Modern såssträng👌
Som en fiskkrok som agnar med ryggbiffen.
Ja..haha försökte mig på en smiley..men misslyckades😉
 
  • Gilla
MsTake
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Ryggbiff & Sallad👍
Normalt ingen Måndagsmat…(men så blir det, när jag köper på mig för mycket med kort hållbarhet)
[bild]
Förrätt?
 
  • Haha
Roga1337
  • Laddar…
Panerad fisk till lunch på jobbet med god kall sås.
När jag kommer hem berättar frun att det blir panerad fisk, potatis och romsås...🤷
Nåja sämre kan man ha det. 😇
 
  • Gilla
lob och 6 till
  • Laddar…
Mycket grillade hamburgare blir det sommartid här (ja i olika varianter, inte bara nötfärs så att säga.. och inte med samma pålägg/tillbehör)

En cheeseburger med sallad, tomat, gurka, ost och brödbulle på en mörk tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag blev pålägget: Ost, tomat, färsk gurka, salladsblad, rödlök, hamburgergurka, dressing och ja hmm.. vad ska vi kalla det (?) karamelliserad lök o padron-röra .. (stekte skivor av lök och padrones)
 
  • Gilla
  • Älska
Tokslut och 7 till
  • Laddar…
Ugnslax med grön salsa (koriander, vitlök, jalapeños). En fransk? potatissallad med senapsdressing, färskpotatis, rödlök, vita bönor och krispig sallad. Ingen ingefärsgurka på min tallrik ;)
 
  • Tallrik med lax, potatissallad, pesto, bestick på träbord, glas vatten, fräscha örter, måltid, hälsosam, ljusinfall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Oskick och 7 till
  • Laddar…
Maria T
En Special från i vårt tycke, den bästa av de närliggande pizzeriorna - paprika, lök, salami, bacon, champinjoner och räkor samt den godaste degen, frasig och fin, som gör att alla kanter äts upp. Efter att ha ätit en tredjedel, mannen resten, så är vi nöjda men inte tokmätta. Nu tar "bagaren" semester så nästa köp blir i augusti 😎
En pizza med smält ost, pepparoni, svamp, i kartong, ser nybakad och aptitlig ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(Betackar mig kommentarer om att pizzor ska vara tunna och frasiga samt att detta är en "orten-pizza" - pizza på tunn botten är en god sak, detta är nästan en panpizza och en helt annan, men god, sak.)
 
  • Gilla
  • Älska
TowaTei och 8 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
En Special från i vårt tycke, den bästa av de närliggande pizzeriorna - paprika, lök, salami, bacon, champinjoner och räkor samt den godaste degen, frasig och fin, som gör att alla kanter äts upp. Efter att ha ätit en tredjedel, mannen resten, så är vi nöjda men inte tokmätta. Nu tar "bagaren" semester så nästa köp blir i augusti 😎
[bild]
Maria T Maria T skrev:
(Betackar mig kommentarer om att pizzor ska vara tunna och frasiga samt att detta är en "orten-pizza" - pizza på tunn botten är en god sak, detta är nästan en panpizza och en helt annan, men god, sak.)
Är det äkta buffelmozzarella, vet du om paprikorna är ekologisk...🤔
Äkta svensk björkved..sotarmössa, IPA...
😉

Den ser grymt god ut, osten ser ljuvlig ut.
En äkta flootpizza vilket man är sugen nu och då.
 
  • Gilla
  • Haha
TowaTei och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Ja du @FredrikR jag har väntat på restaurangen på pizza nån gång, alltså inte förbeställt, och jag är fullt nöjd med att det jag ser är rent och i ordning även om det inte står Äkta buffelost på mozzarellaburken, paprikorna skulle kunna vara från närliggande COOP och bagaren har en liten vit basker 😉

Skämt åsido - läste för något år sen en granskande artikel om att de flesta (av restaurangätare) inte skulle vilja se hur det ser ut i köket. Föredrar helt klart en pizzeria som denna där jag, från bakom en glasdisk, kan se degen, tillbehören och ugnen samt, emellanåt, när bagaren svingar degen. Jo, det går att beställa en extratunn pizza här också.
De gör pizzamackor också... får nog visa senare i sommar, det vallfärdas från en norrort hit till söder bara för dessa.
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.