1 421 622 läst ·
17 789 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
P A N N K I S A R
Pannkakor blev det till middag igår (okej, okej.. PLÄTTAR .. inte småplättar) med blåbärssylt och vispgrädde 😍
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pannkakor blev det till middag igår (okej, okej.. PLÄTTAR .. inte småplättar) med blåbärssylt och vispgrädde 😍
Mycket grillade hamburgare blir det sommartid här (ja i olika varianter, inte bara nötfärs så att säga.. och inte med samma pålägg/tillbehör)
Idag blev pålägget: Ost, tomat, färsk gurka, salladsblad, rödlök, hamburgergurka, dressing och ja hmm.. vad ska vi kalla det (?) karamelliserad lök o padron-röra .. (stekte skivor av lök och padrones)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag blev pålägget: Ost, tomat, färsk gurka, salladsblad, rödlök, hamburgergurka, dressing och ja hmm.. vad ska vi kalla det (?) karamelliserad lök o padron-röra .. (stekte skivor av lök och padrones)
En Special från i vårt tycke, den bästa av de närliggande pizzeriorna - paprika, lök, salami, bacon, champinjoner och räkor samt den godaste degen, frasig och fin, som gör att alla kanter äts upp. Efter att ha ätit en tredjedel, mannen resten, så är vi nöjda men inte tokmätta. Nu tar "bagaren" semester så nästa köp blir i augusti 😎
(Betackar mig kommentarer om att pizzor ska vara tunna och frasiga samt att detta är en "orten-pizza" - pizza på tunn botten är en god sak, detta är nästan en panpizza och en helt annan, men god, sak.)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Betackar mig kommentarer om att pizzor ska vara tunna och frasiga samt att detta är en "orten-pizza" - pizza på tunn botten är en god sak, detta är nästan en panpizza och en helt annan, men god, sak.)
Maria T skrev:
En Special från i vårt tycke, den bästa av de närliggande pizzeriorna - paprika, lök, salami, bacon, champinjoner och räkor samt den godaste degen, frasig och fin, som gör att alla kanter äts upp. Efter att ha ätit en tredjedel, mannen resten, så är vi nöjda men inte tokmätta. Nu tar "bagaren" semester så nästa köp blir i augusti 😎
[bild]
Är det äkta buffelmozzarella, vet du om paprikorna är ekologisk...🤔Maria T skrev:
Äkta svensk björkved..sotarmössa, IPA...
😉
Den ser grymt god ut, osten ser ljuvlig ut.
En äkta flootpizza vilket man är sugen nu och då.
Ja du @FredrikR jag har väntat på restaurangen på pizza nån gång, alltså inte förbeställt, och jag är fullt nöjd med att det jag ser är rent och i ordning även om det inte står Äkta buffelost på mozzarellaburken, paprikorna skulle kunna vara från närliggande COOP och bagaren har en liten vit basker 😉
Skämt åsido - läste för något år sen en granskande artikel om att de flesta (av restaurangätare) inte skulle vilja se hur det ser ut i köket. Föredrar helt klart en pizzeria som denna där jag, från bakom en glasdisk, kan se degen, tillbehören och ugnen samt, emellanåt, när bagaren svingar degen. Jo, det går att beställa en extratunn pizza här också.
De gör pizzamackor också... får nog visa senare i sommar, det vallfärdas från en norrort hit till söder bara för dessa.
Skämt åsido - läste för något år sen en granskande artikel om att de flesta (av restaurangätare) inte skulle vilja se hur det ser ut i köket. Föredrar helt klart en pizzeria som denna där jag, från bakom en glasdisk, kan se degen, tillbehören och ugnen samt, emellanåt, när bagaren svingar degen. Jo, det går att beställa en extratunn pizza här också.
De gör pizzamackor också... får nog visa senare i sommar, det vallfärdas från en norrort hit till söder bara för dessa.



