1 418 750 läst ·
17 729 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
T
Turbo_Tail
Medlem
· Österbotten
· 596 inlägg
Turbo_Tail
Medlem
- Österbotten
- 596 inlägg
Tycker det ser ut som korv, pommes, rostad lök, bostongurka, och nån dressing alt. ost?Maria T skrev:
Ungefär som en tjock grillad med pommes plus tillbehör i våra gatukök?
Fick lite känsla av "bakfyllemat" eller "midnight snack"..Maria T skrev:
.. och det nämndes en fritös!
Så jag skulle kunna tro att det är pommes, korv. bostongurka, rostad lök.. nån dressing/smältost.. (typ)
MEN NYFIKEN - Vad är det nu? hehe
Hmmm, ja. Funderade också på om det var Bostongurka. Rostad lök ser jag nu (måste haft ett rostad-lök-filter tidigare).Dan1891 skrev:
Om det är korv, överbliven (?) pasta, bostongurka, rostad lök och ost.... jag då kan jag testa det till Brunch.
Eller hoppas att nån annan gör det till mig om jag är bakis.
Finlands nationalrätt är enligt en rar vän, en äggpirog. Jag har läst mig till att det även innefattar rågbröd, med vilka tillbehör låter jag vara oskrivna. Men den som vet får gärna skriva och jag har ingen aning om vad som möjligen anses vara Sveriges nationalrätt för det verkar variera.
https://en.wikipedia.org/wiki/MakkaraperunatDan1891 skrev:
Om det här är Finlands nationalrätt, så vill man ju nästan inte veta vad som mer finns i deras kök så att säga.Maria T skrev:
Hmmm, ja. Funderade också på om det var Bostongurka. Rostad lök ser jag nu (måste haft ett rostad-lök-filter tidigare).
Om det är korv, överbliven (?) pasta, bostongurka, rostad lök och ost.... jag då kan jag testa det till Brunch.
Eller hoppas att nån annan gör det till mig om jag är bakis.
Finlands nationalrätt är enligt en rar vän, en äggpirog. Jag har läst mig till att det även innefattar rågbröd, med vilka tillbehör låter jag vara oskrivna. Men den som vet får gärna skriva och jag har ingen aning om vad som möjligen anses vara Sveriges nationalrätt för det verkar variera.
T
Turbo_Tail
Medlem
· Österbotten
· 596 inlägg
Turbo_Tail
Medlem
- Österbotten
- 596 inlägg
Ingefärsgurka låter gott, är det nån form av snabbinläggning? (såg att Hemköp nära mig har superlågt pris på gurka denna helg, så förutom tsatsiki kan det vara trevligt med nåt annat).K Kjell_G skrev:
Edit: Snabb googlande ger nästan exakt samma tillbehör som du visar. Jag "köper" allt utom det där med koriander
250g Gurka,Maria T skrev:
20g ingefära,
2msk flytande honung
0,5 dl äppelcidervinäger
Gurkan skalas och skivas tunt, ingefäran är riven (liiite jobbigt) och sen ska det dra minst 20 minuter