Patrik440
O olotor skrev:
Betalade du 445 kr per kg för nässlorna?!
Jag köpte 25gram dill för 20:-.

Kolla det kilopriset..

Gräslök är inte heller så billigt, inget man äter som en hel måltid men dyrt är det.
Produktsida för Santa Maria gräslök, 3g burk, pris 28,95 kr, näringsvärde och onlineköp funktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tur att man har en höghastighetskamera så att det hinns med att registrera vad man äter. Nädå. Denna pizza äter man med ett tempo som får slowfood att verka stressande.
SATFLÄSK va gott! Smörgåstårtapizza. I Sveriges den hittills näst bästa pizzan. Brödet, råvarorna och den seriösa tillagningen gör det extra härligt att den pizzerian ligger runt knutarna hemmavid.
En nästan äten pizza med räkor, lök, dill och ostklumpar, kniv, gaffel, ölflaska bakom, på träbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Alle123 och 7 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Tur att man har en höghastighetskamera så att det hinns med att registrera vad man äter. Nädå. Denna pizza äter man med ett tempo som får slowfood att verka stressande.
SATFLÄSK va gott! Smörgåstårtapizza. I Sveriges den hittills näst bästa pizzan. Brödet, råvarorna och den seriösa tillagningen gör det extra härligt att den pizzerian ligger runt knutarna hemmavid.
[bild]
Ser mycket gott ut, berätta vad är det på? :love:

Här blev det bookmaker toast på resterna från gårdagens grillning. Alla nöjda med senapskräm mm.
;)(y)

FredrikR FredrikR skrev:
Ser mycket gott ut, berätta vad är det på? :love:

Här blev det bookmaker toast på resterna från gårdagens grillning. Alla nöjda med senapskräm mm.
;)(y)
Bara gott gottigottgott;)
Handskalade räkor, handvevad majo, rödlök, präst och färskost, parmesan och inte minst DILL som definitivt förstärker smaken av gudomlig svensk sommar:heart:….eller vinter:heart: Äsch när som helst:heart::heart:

• Gilla
  • Älska
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Här blev det skallekorv med löksås och potatis idag. Riktigt gott! Men det är lika gott med potatismos och lingonsylt.

edit: skallekorv var min mormors benämning på korven. Hon kom från norra småland där den kallades så, och därför tänker jag på korven under det namnet. De flesta skulle väl säga isterband, men för mig är det samma sak. :)

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Middagstallrik med medium stekt kött, gröna sparrisar, potatis och tomatröra på färgglad duk.
Skapa konto

Grillad flankstek, grillad smålök, smörstekt sparris och lite annat gott.
Måndagsmys med barnen :love:

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 11 till
  • Laddar…
Här hanns det inte med o fotas (ok jag glömde..)

Käkade Cordon Bleu (stavas det så?).. schnitzel av fläskkött med ost och skinka i.. iaf.. :) + pommes, sallad och lite pepparsås

• Gilla
john68 och 4 till
  • Laddar…
Thomas59
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
[bild]
Grillad flankstek, grillad smålök, smörstekt sparris och lite annat gott.
Måndagsmys med barnen :love:
Mums! Ser väldigt gott ut.

Flankstek, flapsteak och picanha blir mkt goda på grillen. Viktigt att låta köttet vila 15-20min efter grillning och att skära tvärs köttfibrerna. Ser ut på bilden som du skurit längst med fibrerna men bilden kanske lurar betraktaren.

Blev flankstek även här men det var så gott så jag hann inte med att ta nåt kort, bjuder på ett kort från grillningen istället...

• Röd grill, ölburk på bord, trädgård bakgrund, soligt.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
O ostersundaren skrev:
Blev flankstek även här men det var så gott så jag hann inte med att ta nåt kort, bjuder på ett kort från grillningen istället...
Vad drack du till maten? :)

• Haha
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Lättlunch bacon& broccoli paj med sallad & burrata :cool:
Svensk flagga, frukost, ägg, paj, knäckebröd, sallad, mjölk, träbord utomhus.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
ullberg
Nationaldagen till ära blev det en riktigt bra köttbit med lite grönt och en potatisgratäng - smarrigt!

En tallrik med stekt kött, gratinerad blomkål och fräsch tomat- och rädisksallad.
Skapa konto

/U

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 10 till
  • Laddar…
Maria T
En tallrik med potatis, sill, gräddfil och gräslök. Traditionell skandinavisk mat. Enkelt och rustikt.
Skapa konto
Ett ölglas med skum och en ölflaska med etikett, placerade på ett bord inomhus.
Skapa konto

Ser kanske lite tamt ut men jag var inte jättehungrig - löksill & Skärgårdssill, pärer, gräddfil o gräslök. Till det en god öl, Kalkskär källaröl, (postat i öltråden). Hade verkligen längtat efter inlagd sill så det kan bli snart igen. Förutom "vanlig" inlagd sill (löksill) och Skärgårdsill så tycker jag om senapsinläggning och nån annan som jag inte minns namnet på men innehåller morötter.... är inte så kinkig, ibland köper jag sill och gör egen inläggning men när tre burkar kostar 30 spänn.. nä, det var innan alla prishöjningar - 50 spänn, så är det kul att ta tre olika. För oss två individer blir tre burkar en middag och en lunch, mycket prisvärt.
Finns säkert någon finare sillinläggning som nån kan tipsa om men jag tycker detta är tillräckligt gott.
(I och för sig, ännu godare med nypotatis, men jag ogillar matsvinn och vi hade annan fin gammelpotatis så det fick det bli).

• Gilla
  • Älska
Lill72 och 14 till
  • Laddar…
richardtenggren
Gårdagens! :)
Grill med mat på, träterrass, rött hus, högtalare, tomater, majs, tång, glasform, soligt väder.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.