1 444 749 läst ·
18 289 svar
1445k läst
18,3k svar
Vad blir det för mat?
Tur att man har en höghastighetskamera så att det hinns med att registrera vad man äter. Nädå. Denna pizza äter man med ett tempo som får slowfood att verka stressande.
SATFLÄSK va gott! Smörgåstårtapizza. I Sveriges den hittills näst bästa pizzan. Brödet, råvarorna och den seriösa tillagningen gör det extra härligt att den pizzerian ligger runt knutarna hemmavid.
SATFLÄSK va gott! Smörgåstårtapizza. I Sveriges den hittills näst bästa pizzan. Brödet, råvarorna och den seriösa tillagningen gör det extra härligt att den pizzerian ligger runt knutarna hemmavid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser mycket gott ut, berätta vad är det på?Noramasen skrev:
Tur att man har en höghastighetskamera så att det hinns med att registrera vad man äter. Nädå. Denna pizza äter man med ett tempo som får slowfood att verka stressande.
[bild]
Här blev det bookmaker toast på resterna från gårdagens grillning. Alla nöjda med senapskräm mm.
Bara gott gottigottgottFredrikR skrev:
Handskalade räkor, handvevad majo, rödlök, präst och färskost, parmesan och inte minst DILL som definitivt förstärker smaken av gudomlig svensk sommar
Här blev det skallekorv med löksås och potatis idag. Riktigt gott! Men det är lika gott med potatismos och lingonsylt.
edit: skallekorv var min mormors benämning på korven. Hon kom från norra småland där den kallades så, och därför tänker jag på korven under det namnet. De flesta skulle väl säga isterband, men för mig är det samma sak.
edit: skallekorv var min mormors benämning på korven. Hon kom från norra småland där den kallades så, och därför tänker jag på korven under det namnet. De flesta skulle väl säga isterband, men för mig är det samma sak.
Redigerat:
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 383 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 383 inlägg
Mums! Ser väldigt gott ut.Åsa Lund skrev:
Flankstek, flapsteak och picanha blir mkt goda på grillen. Viktigt att låta köttet vila 15-20min efter grillning och att skära tvärs köttfibrerna. Ser ut på bilden som du skurit längst med fibrerna men bilden kanske lurar betraktaren.
Medlem
· Jämtland
· 117 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 035 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 035 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ser kanske lite tamt ut men jag var inte jättehungrig - löksill & Skärgårdssill, pärer, gräddfil o gräslök. Till det en god öl, Kalkskär källaröl, (postat i öltråden). Hade verkligen längtat efter inlagd sill så det kan bli snart igen. Förutom "vanlig" inlagd sill (löksill) och Skärgårdsill så tycker jag om senapsinläggning och nån annan som jag inte minns namnet på men innehåller morötter.... är inte så kinkig, ibland köper jag sill och gör egen inläggning men när tre burkar kostar 30 spänn.. nä, det var innan alla prishöjningar - 50 spänn, så är det kul att ta tre olika. För oss två individer blir tre burkar en middag och en lunch, mycket prisvärt.
Finns säkert någon finare sillinläggning som nån kan tipsa om men jag tycker detta är tillräckligt gott.
(I och för sig, ännu godare med nypotatis, men jag ogillar matsvinn och vi hade annan fin gammelpotatis så det fick det bli).