1 418 370 läst ·
17 727 svar
1418k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 189 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 2 168 inlägg
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 511 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 511 inlägg
Och som taget ur en gammal berättelse när nån, grannen, kom och frågade efter en kopp socker eller mjöl.
Jag var borta några timmar under eftermiddagen och när jag kommer hem säger mannen att det ringde på dörren, och han trodde det var några försenade påskkärringar (barn, alltså) så gick och öppnade med godisskålen i hand, och det var grannfrun som undrade om vi hade ägg hemma! hade tydligen räknat fel i nåt recept. Tycker det var jättegulligt att faktiskt våga gå och fråga, detta i villaområde strax utanför Stockholm och de är dessutom relativt nyinflyttade.
Hoppas hoppas att det där ägget räddade receptet!
Jag var borta några timmar under eftermiddagen och när jag kommer hem säger mannen att det ringde på dörren, och han trodde det var några försenade påskkärringar (barn, alltså) så gick och öppnade med godisskålen i hand, och det var grannfrun som undrade om vi hade ägg hemma! hade tydligen räknat fel i nåt recept. Tycker det var jättegulligt att faktiskt våga gå och fråga, detta i villaområde strax utanför Stockholm och de är dessutom relativt nyinflyttade.
Hoppas hoppas att det där ägget räddade receptet!
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 511 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 511 inlägg
Apropå ägg, så gapade hyllorna tomma i affären inne i stan... Vet inte hur det ser ut i övriga Sverige, men trist utan ägg i påsk.Maria T skrev:
Och som taget ur en gammal berättelse när nån, grannen, kom och frågade efter en kopp socker eller mjöl.
Hoppas hoppas att det där ägget räddade receptet!![]()
Renoverare
· Stockholm
· 20 189 inlägg
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 511 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 511 inlägg