B Bonzo2000 skrev:
Den ser överlag lite blek ut vilket får mig att ifrågasätta lite hur äkta* den är. Men spaghetti med skinksås är ju också gott.

*Jag vet att jag öppnar en jättestor burk med maskar nu, men det är ju ändå nästan fredag så det får det vara värt.
Det kanske är en Carbonara Con Crema! :rofl:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
lordi och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
Dör smördöden :heart:

Middagstallrik med stekt kött, potatisklyftor, smörklick och sås. Enkel hemlagad måltid, träbord i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Korvgubbe
Storsockret Storsockret skrev:
Ser fram emot middagen, har väntat hela veckan på att köra en favorit i repris. Slängde ner några stjälkar koriander så det blir spännande.

[bild]

Funderade föresten på om det finns nåt som förhindrar att man gör den här paketeringen och sedan fryser in? Brukar försöka passa på att köpa kött med kort datum och sen frysa in, tänkte att man kunde göra jobbet redan i det skedet. Varken kryddor, smör eller vitlök borde väl bli kasst menar jag?
Det kan du absolut göra. Det man behöver tänka på är att olika saker klarar sig olika länge i frysen, och att datumet inte "förlängs" när man fryser in det. Är det bäst före imorgon på köttet så kommer det vara "bäst före imorgon" den dagen du påbörjar upptiningen. Sen är "bäst före" bara en rekommendation, Titta, Lukta, Smaka, är i slutändan ändå en väldigt bra regel. "Sista förbrukningsdag" är dock något annat.
Hade jag gjort det hemma åt mig själv så hade jag nog stödfryst köttet först, gjort ett färdigt kryddsmör och stöpt köttet i det innan jag förpackade och frös in det. Mest för att ge så bra förutsättningar som möjligt för att undvika frysskador och få en jämn genomfrysning.

• Gilla
GladanS och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Jäsiken, det där kommer bli gott!
Gästen åt tills han skämdes. Det duger för mig :rofl:

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
En stor Paella.

• Stor paella i panna med skaldjur, grönsaker, på spis, rustik restaurangmiljö.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 7 till
  • Laddar…
EMIL Emil EMIL Emil skrev:
En stor Paella.
Ser gudomligt ut. :ok:

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
B Bonzo2000 skrev:
Den ser överlag lite blek ut vilket får mig att ifrågasätta lite hur äkta* den är. Men spaghetti med skinksås är ju också gott.

*Jag vet att jag öppnar en jättestor burk med maskar nu, men det är ju ändå nästan fredag så det får det vara värt.
Den är äkta. Körde massa pecorino på allt, därav blekheten.

• Gilla
Bonzo2000
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Trevligt. Kan ibland vara svårt att få rätt färgton på bilder också. Såg gott ut oavsett.

• Gilla
EMIL Emil
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Skaffa ägg från riktiga frigående höns. Då kommer gulan vara riktigt gul och fin.

• Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Hela ägg eller bara gulan?

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
ullberg
Även vi gjorde carbonara igår, inga bilder dock, och jag tycker det blir bra med ett helt ägg och en gula, om rimligt stora ägg tycker jag det räcker till 2p.

Sen håller jag mig borta från om det är rätt enligt gamla traditioner - men det är rätt för mig, på samma sätt som jag föredrar panchetta eller bacon över Guanciale, igår blev det bacon, och gärna slår i vermouth el. vitt vin mot slutet av stekningen som får koka ihop med fettet, igår blev det en skvätt av varje - och en i kocken…

/U

• Gilla
  • Älska
MsTake och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Hela ägg eller bara gulan?
Bara gulan. Fick nog i för mycket pastavatten om det kan varit en bidragande orsak.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Åsa Lund
Gissa förrätten idag @AndersMalmgren ;)
Närbild på marktäckande gröna växter och dött gräs, antyder tidig vår eller torrt klimat.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 5 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Gissa förrätten idag @AndersMalmgren ;)
[bild]
Går det ta dem så tidigt:)

Åsa Lund
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Går det ta dem så tidigt:)
Det är då de ska tas för att inte svida så mycket. Tog typ en halvtimme att plocka de två liter som behövs.
Men TV-kocken (som jag plockade hos) tycker att det är som att koka soppa på en spik. Det är grädde och vin som gör grejen, inte nässlorna :crysmile:

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.