1 421 111 läst ·
17 776 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 195 inlägg
Testa Rolfs oxkinds-recept för övrigt. Boeuf i all ära, men oxkind är next level.
Renoverare
· Stockholm
· 20 195 inlägg
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 512 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 512 inlägg
Finns ju hur mycket bra korv som helst här! Exempelvis :H heimlaga skrev:Bra korv är mat.
Bra korv har hög kötthalt. Korv är ju egentligen slamsor och sämre bitar malade och kryddade och packade i rentvättad tarm. Uppåt 80-90% kött om det skall räknas som riktig korv.
Snellmans i Jakobstad gör riktig korv (finns på Coop i Sverige). Nymans i Vasa gjorde förr riktig korv men det är länge sedan de slutade. Det enda korvliknande som jag har hittat i Sverige är Delsbo Charkuteri men deras "korv" är tyvärr bara en halvmesyr. De borde kunna bättre de där Delsborna för början är bra men någonstans på vägen blev det för mycket utspädning. Någonting annat korvliknande har jag inte hittat i Sverige.
* korv från närmsta köttgården, Fröö gård.
* Stensåkra korv
* slaktarkorv
* div korv som säljs under Ica selection sortiment, även en del std Ica sortiment korv är bra.
Osv..
Margarin? Är du helt från vettet! Margarin duger till en enda sak och det är att smöra plåten till bullar.AndersMalmgren skrev:
Var dock lustigt att du rekomenderade tryffel i moset. Till en person som äter på papptalrik för man saknar vatten. Men tryffel järnet skulle man dra fram
Vill inte lägga mig i er beef men.. Vi har faktiskt ett järn redo, japp märkliga värderingar här kommer vi! Dock inte pga snobberi utan allergier.A atomlab skrev: