richardtenggren
nino nino skrev:
Här finns det ingen taxi :D
Ni har väl dyra trottoarer i alla fall, om jag bara gissar ungefär var du bor ;)

Här hemma så är det en grogg om det är 2 ingredienser, drink om det är fler (is räknas inte)

Long Island en lumparkompis spelade black jack på krogen och var i ett flyt så han gav mig en 100 och bad mig köpa en sån, beställde och bartenden frågade om storlek och jag sa ta för en 100, dagen efter så frågade han va fan jag köpt... Han blev kanon :) det här var -95 så det blev rätt mycket sprit

richardtenggren richardtenggren skrev:
Ni har väl dyra trottoarer i alla fall, om jag bara gissar ungefär var du bor ;)
Haha ja fast jag har väl 2h dit du menar

• Haha
richardtenggren
  • Laddar…
P pmd skrev:
Allt det där är ju gott (utom kanske falukorv) men de flesta brukar upptäcka redan vid unga år att allting som är gott var för sig inte alltid blir gott tillsammans. :D
Nu tycker jag inte att varken baconost eller falukorv är gott, men precis som du säger är jag fullt medveten om att goda grejer inte alltid är goda i kombination :crysmile:

P
falukorv.. kall med lite grov senap på är ju himla trevligt (y)

• Gilla
Jeppenedved
  • Laddar…
richardtenggren
P pmd skrev:
Allt det där är ju gott (utom kanske falukorv) men de flesta brukar upptäcka redan vid unga år att allting som är gott var för sig inte alltid blir gott tillsammans. :D
Vi körde en annan approach, vi blandade allt brandfarligt/explosivt vi kunde hitta i en burk :D

Ost på tub :poop:
Falukorv :poop:

Mao :poop::poop:

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Gräsänkling då blir det ost och port vid 15 :)

Ostbit med kex och portvin på bord, ackompanjerat av ett vattenglas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Jonobe
  • Laddar…
Körde några riktigt fina fine de Claire innan osten btw. Små ostron som dessa tycker jag alltid är godast. Väldigt stor variation på kvalitén på ostron här i Stockholm faktiskt, detta var på Ballsack (Balzac) på odengatan.

Hand håller ett ostron över ett fat med is och fler ostron, bredvid citron och såsskål. Glas champagne i bakgrunden.
Skapa konto

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Körde några riktigt fina fine de Claire innan osten btw. Små ostron som dessa tycker jag alltid är godast. Väldigt stor variation på kvalitén på ostron här i Stockholm faktiskt, detta var på Ballsack (Balzac) på odengatan.

[bild]
Skulle aldrig fått för mig att gå ut och äta ostron ensam . Tur att det finns andra som inte är som mig.

P polarsson skrev:
Skulle aldrig fått för mig att gå ut och äta ostron ensam . Tur att det finns andra som inte är som mig.
Varför inte? :)

• Gilla
Jonobe
  • Laddar…
Varför inte? :)
Enda tiden man får fixa hemma utan att bli störd ju :cool:

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
P polarsson skrev:
Enda tiden man får fixa hemma utan att bli störd ju :cool:
Man måste äta ;)

Idag blev det en hängmörad ryggbiff, klyftpotatis, pepparsås och en underbar sallad.
Glömde dock ta en bild innan MEN här ser ni hur gott det var! :rofl:

Tom tallrik med smulor efter en måltid med bestick ovanpå, på ett bord med rutig duk.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Whiskey sour är min favorit, men det är en cocktail inte grogg :)
Visst, en whisky sour kan man dricka :), enda problemet är att den är (ska vara) med Bourbon, vilket inte är en "äkta" whisky enligt mig.
Samma sak med Manhattan, amerikansk Whiskey där med. Vilket är anledningen att jag föredrar en straight Scotch eller on the rocks

Annars är nog en välgjord Dry Martini en favorit. Eller en Dirty Martini, men det är svårare att hitta nån bar som kan göra en sådan.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.