P
Violina Violina skrev:
Tunnbröd med baconost och stekt falukorv och kaviar...
Allt det där är ju gott (utom kanske falukorv) men de flesta brukar upptäcka redan vid unga år att allting som är gott var för sig inte alltid blir gott tillsammans. :D

• Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det bästa med take away är groggen medans man väntar

[bild]
Det där ser jag som den enda fördelen med att bo i en större stad. Det blir rätt dyrt med taxi ut till där jag bor på vischan. ;)

P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Whiskey sour är min favorit, men det är en cocktail inte grogg :)
Skillnaden mellan cocktail och grog varierar med vem man frågar. :-)
T.ex. så bukar många klassa en dry martini som en cocktail trots att den bara består av två ingredienser.

P
nino nino skrev:
Chokladmartini
Yikes! Den hade jag inte hört talas om förut. Jag slog upp några recept och jag är nästan böjd att upprepa vad jag skrev i inlägg #467. ;)

I ett av recepten jag hittade skulle man ha gin i drinken. Jag tvivlar lite på det kloka i det. Smakfri vodka tror jag mer på (vilket också var ett alternativ i ett recept). Baileys fanns som alternativ och det passar nog bättre.

Tyvärr tror jag ändå att jag avstår, men to each his own. När det gäller drinkrecept är jag mycket tolerant å andras vägnar. :D

• Gilla
nino
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det där ser jag som den enda fördelen med att bo i en större stad. Det blir rätt dyrt med taxi ut till där jag bor på vischan. ;)
Jo närheten till fine dining, kultur osv är ju varför man bor i city :)

P pmd skrev:
Skillnaden mellan cocktail och grog varierar med vem man frågar. :)
T.ex. så bukar många klassa en dry martini som en cocktail trots att den bara består av två ingredienser.
Jo lite suddiga gränser. Men jag brukar tänka en grogg är lite enklare med få komponenter. En cocktail lite mer finnes och ofta fler komponenter.

Åsa Lund
Groggar har inte lika vackra namn heller
Namnen beskriver mest ingredienserna
GT eller Vodka Red Bull jämfört med Singapore Sling liksom :cool:

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
strunt samma vad de heter huvudsaken är att de är goda och ger effekt:rofl:

• Gilla
  • Haha
Jeppenedved och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Hmmm, på något underligt vis blev jag plötsligt sugen på en Long Island Ice Tea ...
Många år sedan jag drack en sådan ...
2 st räcker hela kvällen ... :oops:

• Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Mikael_L Mikael_L skrev:
Hmmm, på något underligt vis blev jag plötsligt sugen på en Long Island Ice Tea ...
Många år sedan jag drack en sådan ...
Tro tusan att den kallas drink, så många ingredienser som det är i den :rofl:

Mikael_L
Måste köpa hem tequila och triple sec om det ska bli en sådan nästa helg.
Men jag har dålig erfarenhet av inskaffa märkliga sprit/likör-sorter för att göra en drink, sen blir de dammsamlare i skåpet, för att slutligen hällas eller skänkas bort.

Nåja, jag vet dock inte riktigt vad detta har med middagar att göra, förutom att man möjligen startar eller rundar av en med en drink.

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Måste köpa hem tequila och triple sec om det ska bli en sådan nästa helg.
Men jag har dålig erfarenhet av inskaffa märkliga sprit/likör-sorter för att göra en drink, sen blir de dammsamlare i skåpet, för att slutligen hällas eller skänkas bort.

Nåja, jag vet dock inte riktigt vad detta har med middagar att göra, förutom att man möjligen startar eller rundar av en med en drink.
i eller runt måltider så finns drickbart.. klart att det ska förekomma i denna tråden.
stelhet utan flexibilitet är bara lika äckligt som bananlikör... :rofl::rofl:

• Haha
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Varken första eller sista tråden som går off topic... TS är åtminstone kvar utan att bli kränkt!

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Varken första eller sista tråden sin går off topic... TS är åtminstone kvar utan att bli kränkt!
:crysmile::crysmile:
har väl druckit för mycket grogg i mitt liv så jag inte vet vad kränkt är... :crysmile::crysmile:
förbannad kan jag bli... Men sedan ser jag någon motor eller annat roligt... Och då blir jag glad igen... :crysmile::crysmile:
Sedan detta med drinkar och groggar...
:thinking:

När man tar en citronskiva och sätter i glaset så blir det väl matlagning eller? :thinking::crysmile:;)

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Här finns det ingen taxi :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.