1 419 232 läst ·
17 740 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Yikes! Den hade jag inte hört talas om förut. Jag slog upp några recept och jag är nästan böjd att upprepa vad jag skrev i inlägg #467.nino skrev:
I ett av recepten jag hittade skulle man ha gin i drinken. Jag tvivlar lite på det kloka i det. Smakfri vodka tror jag mer på (vilket också var ett alternativ i ett recept). Baileys fanns som alternativ och det passar nog bättre.
Tyvärr tror jag ändå att jag avstår, men to each his own. När det gäller drinkrecept är jag mycket tolerant å andras vägnar.
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Jo lite suddiga gränser. Men jag brukar tänka en grogg är lite enklare med få komponenter. En cocktail lite mer finnes och ofta fler komponenter.P pmd skrev:
Hmmm, på något underligt vis blev jag plötsligt sugen på en Long Island Ice Tea ...Åsa Lund skrev:
Många år sedan jag drack en sådan ...
2 st räcker hela kvällen ...
Måste köpa hem tequila och triple sec om det ska bli en sådan nästa helg.
Men jag har dålig erfarenhet av inskaffa märkliga sprit/likör-sorter för att göra en drink, sen blir de dammsamlare i skåpet, för att slutligen hällas eller skänkas bort.
Nåja, jag vet dock inte riktigt vad detta har med middagar att göra, förutom att man möjligen startar eller rundar av en med en drink.
Men jag har dålig erfarenhet av inskaffa märkliga sprit/likör-sorter för att göra en drink, sen blir de dammsamlare i skåpet, för att slutligen hällas eller skänkas bort.
Nåja, jag vet dock inte riktigt vad detta har med middagar att göra, förutom att man möjligen startar eller rundar av en med en drink.
i eller runt måltider så finns drickbart.. klart att det ska förekomma i denna tråden.Mikael_L skrev:
Måste köpa hem tequila och triple sec om det ska bli en sådan nästa helg.
stelhet utan flexibilitet är bara lika äckligt som bananlikör...
Åsa Lund skrev:
har väl druckit för mycket grogg i mitt liv så jag inte vet vad kränkt är...
förbannad kan jag bli... Men sedan ser jag någon motor eller annat roligt... Och då blir jag glad igen...
Sedan detta med drinkar och groggar...
När man tar en citronskiva och sätter i glaset så blir det väl matlagning eller?