fremax fremax skrev:
är det Pluma jag skådar?

Med vänlig hälsning, fremax
Pluma?

Ah, det kanske det är? Den kallas Iberico secreto på spanska

fremax fremax skrev:
Köttet :)
[länk]

Jo jag gjorde en edit :)

secreto iberico är det

Secreto Iberico betyder ”grisens hemlighet” på spanska. Det är en styckningsdetalj från just Iberico-gris som sitter gömd vid skulderbladet. Halsbit är det svenska namnet.

Redigerat:
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo jag gjorde en edit :)

secreto iberico är det
snyggt , tack för svar!

p.s : vad hände med din närvaro på feber.se? :) saknar dina inlägg där..

• Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
Ingen bild men, Pasta Carbonara på restaurang Basta Italian, som finns lite här och där i Sverige.
Har tidigare alltid valt pizzan Salame Diavolo, men idag vidgade jag vyerna lite.

Klart god! :ok:

• Gilla
fgo och 1 till
  • Laddar…
fremax fremax skrev:
snyggt , tack för svar!

p.s : vad hände med din närvaro på feber.se? :) saknar dina inlägg där..

Blev bannad av kommunistroger :)

• Haha
fremax
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ingen bild men, Pasta Carbonara på restaurang Basta Italian, som finns lite här och där i Sverige.
Har tidigare alltid valt pizzan Salame Diavolo, men idag vidgade jag vyerna lite.

Tror de finns i Borlänge, ätit där när vi varit i Romme med kidsen. Längtar tills ungarna kan åka så pass bra att man kan ta sig till alperna :)

• Gilla
richardtenggren och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:

Du behöver inte åka över älven för att prova Basta här. Den är bättre på din sida.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
Du behöver inte åka över älven för att prova Basta här. Den är bättre på din sida.
Vi var över älven förra sommaren tror jag det var och åt, stimmigt och nå irriterande flygfän har jag för mig?! :thinking:

• Gilla
fgo
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vi var över älven förra sommaren tror jag det var och åt, stimmigt och nå irriterande flygfän har jag för mig?! :thinking:
Kanske var backhopparna som flög förbi ;)
Nejdå det är ju ingen som använder backarna.

Kan hålla med!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tror de finns i Borlänge, ätit där när vi varit i Romme med kidsen. Längtar tills ungarna kan åka så pass bra att man kan ta sig till alperna :)
Råmme? ;)
Säg efter mig nu, och lär kidsen - Romme med o som staden Rom inte drycken, med svenskt uttal.

Borlänge, Falun, Gävle och Sundsvall skvallrar deras web om. Det var fullsmockat ikväll, vilket är lite kul en torsdag när semestern börjar lida mot sitt slut!
Jag tror ni gjorde det klokaste valet av de vi har runt vårt "kära" Sveatorg, OLearys är uselt, Pinchos om man gillar dockskåpsbestick, Pitchers överraskar väl inte... sen har vi ett skaplig utbud av thaiställen, och ett tag hade vi en pizzeria per 1000 invånare sas det (~50000 inv) och du, med rosa kebabsås :love::cool:;)

FredrikR FredrikR skrev:
Råmme? ;)
Säg efter mig nu, och lär kidsen - Romme med o som staden Rom inte drycken, med svenskt uttal.

Borlänge, Falun, Gävle och Sundsvall skvallrar deras web om.
Jag tror ni gjorde det klokaste valet av de vi har runt vårt "kära" Sveatorg, OLearys är uselt, Pinchos om man gillar dockskåpsbestick, Pitchers överraskar väl inte... sen har vi ett skaplig utbud av thaiställen, och ett tag hade vi en pizzeria per 1000 invånare sas det (~50000 inv) och du, med rosa kebabsås :love::cool:;)
Vi åt på något ställe där deras grej var att man lagade maten själv på en varm sten. Det har helt okej, även fast känslan var lite B på själva stället. Edit: Blackstone steak house hette det

Edit: jag uttalar det med O

Edit: sambon säger jag uttalar det med å

Edit: Äteriet är bra också btw

Redigerat:
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Vi åt på något ställe där deras grej var att man lagade maten själv på en varm sten. Det har helt okej, även fast känslan var lite B på själva stället. Edit: Blackstone steak house hette det

Blackstone har god/bra mat, men inte så kul öl, smart koncept, låt kunden göra jobbet ;)
äteriet måste jag erkänna att jag aldrig ätit på.. däremot brukar dom ha gott om Stigbergets på fat. :love:

Bodde ni på Best Western Gustav Wasa?
Dom har nog mellansveriges trevligaste ölutbud, och maten är kul 1-2ggr per år. :beer:

richardtenggren

Blackstone finns i Falun, Borlänge och Gävle, dock aldrig testat det själv :)

Edit; säkert fler ställen också…

Mitt ”gamla” kontor ligger granne med Basta, farligt gott men lite väl dyrt som lunch, men troligen inget mot dina vinluncher i innerstaden ;)

• Gilla
Torpolle
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Blackstone har god/bra mat, men inte så kul öl, smart koncept, låt kunden göra jobbet ;)
äteriet måste jag erkänna att jag aldrig ätit på.. däremot brukar dom ha gott om Stigbergets på fat. :love:

Bodde ni på Best Western Gustav Wasa?
Dom har nog mellansveriges trevligaste ölutbud, och maten är kul 1-2ggr per år. :beer:
Vi har bott både på Scandic och best western. Men tror inte vi har utnyttjat hotelbaren där faktiskt

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.