1 418 461 läst ·
17 727 svar
1418k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Nu hamnar vi lite off men.. jag ber om ursäkt!AndersMalmgren skrev:
Scandic - stället som hade ClubMaxim på 90talet, ClubMaxim - Makes Move var deras slogan, betala i dörren, häng av dig jackan (om du inte dumpat den nån annanstans för att se ut som du redan var inne där) sen nerför en trappa.. där dracks dom första tequilan, 7,2% hann dyka upp där, och man introducerades till BlackJack och Roulette.. Första stora kärleken och gud vet allt..
Dom få gånger jag vill dricka god öl på stan så är det Gustav Wasa eller Broken Dreams som deras restaurang heter.
Det är lite blandad kompott som serveras, alltifrån fyllda potatisskal till grillad tonfisk och allt däremellan.
Dom har även haft ölfestivaler, Beer and Beard, där man kunnat hitta öl från hela Sverige, majoriteten av alla besökare är överförfriskade, så även många av utställarna men alla är glada och ler, så även vakterna som brukar jobba.
Renoverare
· Stockholm
· 20 189 inlägg
Vi har dock helt ratat att bo på ski lodgen i Romme, fyfan dyrt som satan. Och resturangerna är ju inget att hänga i granen. Brukar köra våfflor (rom och räkor) i toppstugan till lunch för det är faktiskt det godaste i systemetFredrikR skrev:
Nu hamnar vi lite off men.. jag ber om ursäkt!
Scandic - stället som hade ClubMaxim på 90talet, ClubMaxim - Makes Move var deras slogan, betala i dörren, häng av dig jackan (om du inte dumpat den nån annanstans för att se ut som du redan var inne där) sen nerför en trappa.. där dracks dom första tequilan, 7,2% hann dyka upp där, och man introducerades till BlackJack och Roulette.. Första stora kärleken och gud vet allt..Scandic var länge populära för sin oxfilepanna kan vara värt att nämna för att knyta an till middagstemat.
Dom få gånger jag vill dricka god öl på stan så är det Gustav Wasa eller Broken Dreams som deras restaurang heter.
Det är lite blandad kompott som serveras, alltifrån fyllda potatisskal till grillad tonfisk och allt däremellan.
Dom har även haft ölfestivaler, Beer and Beard, där man kunnat hitta öl från hela Sverige, majoriteten av alla besökare är överförfriskade, så även många av utställarna men alla är glada och ler, så även vakterna som brukar jobba.![]()
Jag har 15min med bil ditut så jag är lyckligt ovetande om boendepriserna men jag antar Funke tar så mycket det går och lite till, iom halva avståndet till Sälen...AndersMalmgren skrev:
Jag har ätit på restaurangen till höger om hamburgerian i hotellbyggnaden några gånger sista åren och tyckt pris/mat varit helt ok. Gulaschsoppan vill jag minnas är "bra" i våffelstugan också.
FredrikR skrev:
Jag har 15min med bil ditut så jag är lyckligt ovetande om boendepriserna men jag antar Funke tar så mycket det går och lite till, iom halva avståndet till Sälen...
Jag har ätit på restaurangen till höger om hamburgerian i hotellbyggnaden några gånger sista åren och tyckt pris/mat varit helt ok. Gulaschsoppan vill jag minnas är "bra" i våffelstugan också.![]()
Våffelstugan??? Nono det heter våffelslottet
AndersMalmgren skrev:
Romme är fantastiskt system med tanke på hur långt söderut det ligger. Expressliftar och väldigt kompetenta skidlärare (om man önskar). Håller dock med, maten är sisådär
Renoverare
· Stockholm
· 20 189 inlägg
Absolut helt okej, speciellt men tanke på hur långt söderut det ligger. Men man märker hur litet det är när man lämnar in ungarna på skidskolan och kör carving som det är tänkt, man är nere på 30 sekunderC claym skrev:
haha jo det är sant! Det var därför jag flyttade norrut för att få lite högre fjällAndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 189 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 189 inlägg
Passerade Scandic Borlänge på väg till Cykelcentrum i stan.
Det är alltså nedanför denna, numera svarta, anonyma dörr "magin" skedde - som en elefantspark beskrevs första tequilan av en kompis

Middag?
Gratäng, grillat nötkött, tjöpebea och grillad sparris.

Det är alltså nedanför denna, numera svarta, anonyma dörr "magin" skedde - som en elefantspark beskrevs första tequilan av en kompis
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Middag?
Gratäng, grillat nötkött, tjöpebea och grillad sparris.
Renoverare
· Stockholm
· 20 189 inlägg
Jajemän.Mikael_L skrev:
tacoköttfärs.
med alla grönsaker, majs, gurka, tomat, ananas, sallad, paprika mm..
Sedan 5 dl grädde och 4 ägg.
Lite mjöl.
Och en jäkla massa ost
tacosås..
baka pajdegen och häv i blandningen.
på med locket, gör hål och grädda..
Man kan pensla med olja så blir den finare