1 420 495 läst ·
17 760 svar
1420k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Blev burgare för mig också. Tycker att den fetare färsen som Willys säljer är helt ok och även deras cheddarost.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Oj, en rejäl pjäs, får värma ett tag för att den ska få upp värmen antar jag? Såg nånstans att stål ska ge bättre resultat än sten för pizza, i varje fall i en vanlig ugn.nikasp skrev:
Har ett "stekbord" till grillen,emaljerat gjutjärn. Skulle den fungera för pizza tro?
https://napoleongrillar.se/accessories/view_item/130
Man ska visst maxa ugnen 40-60 minuter och sen köra med grillelement högst eller nästan högst upp. Det här är näst största modellen som har kanter, blir tydligen lätt kladd i ugnen utan. Mina äldsta systers två söner som är matnördar tycker att den är suverän så ska bli roligt att testa. Har faktiskt en granitskiva för bakning och pizza men den är så tung och klumpig så jag orkar sällan ta fram den.engs skrev:
Är själv lite sugen på en Ooni https://ooni.com/ men känner att jag drunknar i prylar. Mina svågrar lagar grymma pizzor på en sån vedeldad rackare.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Eller handcraft rosévin..
riktigt gott på en fredag
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Om man klarar sig med frysta iberico racks från johanihallen så får man en låda på drygt 10 kg för 109 kr kg. (Har inte kollat priset i vår) men som "stockholmssnobben"P pmd skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Allt det ni visar ser jättegott ut!
Men jag skulle bli tjock som en tunna om jag åt allt detta varje dag, eller flera dagar i veckan. Njurtapp är en favorit som jag inte hittat här.
Potatisklyftor, stora köttbitar och en massa sås/dressing. Alldeles för mycket för mig, möjligtvis på en lördag.
I dag, som många andra dagar, en sallad med lite potatis, sallad, fänkål, färsk lök, kronärtsskockshjärtan och lite annat. Mycket gott, kan också bli en fetaostsallad. Nån gång, kanske 1 gång per månad ett besök på ett steak house.
Skaldjur, fisk finns däremot här I överflöd. Har tyvärr dock inte lärt mig att grilla dessa på rätt sätt.
Men jag skulle bli tjock som en tunna om jag åt allt detta varje dag, eller flera dagar i veckan. Njurtapp är en favorit som jag inte hittat här.
Potatisklyftor, stora köttbitar och en massa sås/dressing. Alldeles för mycket för mig, möjligtvis på en lördag.
I dag, som många andra dagar, en sallad med lite potatis, sallad, fänkål, färsk lök, kronärtsskockshjärtan och lite annat. Mycket gott, kan också bli en fetaostsallad. Nån gång, kanske 1 gång per månad ett besök på ett steak house.
Skaldjur, fisk finns däremot här I överflöd. Har tyvärr dock inte lärt mig att grilla dessa på rätt sätt.
hummer eller krabba med lime, chilli.. vitlök.Hemmakatten skrev:
Allt det ni visar ser jättegott ut!
En god olja.. lite salt
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Man måste röra på sig, jag springer 6 till 8km varannan dag. Sedan är det viktigt äta grönt osv. Vi äter lite väl mycket rött kött under grillsäsongen 
Edit: Portugal har tyvärr rätt medioker skaldjursutbud, för varmt.
Edit: Portugal har tyvärr rätt medioker skaldjursutbud, för varmt.
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg