Blev burgare för mig också. Tycker att den fetare färsen som Willys säljer är helt ok och även deras cheddarost.

Tre grillade burgare på en grill med rök som stiger upp, vilket indikerar maten är varm och nylagad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fyra hamburgare med smält cheddarost på en grill.
Skapa konto
Tre hemlagade hamburgare med cheddarost på ett blåvitt porslinstallrik, fjärrkontroll i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
samuel1 och 2 till
  • Laddar…
engs
nikasp nikasp skrev:
Så fort familjen kommer hem igen blir det bröd och pizza! En rejäl pjäs på 7 kg som ska ligga strax under taket i ugnen.
Oj, en rejäl pjäs, får värma ett tag för att den ska få upp värmen antar jag? Såg nånstans att stål ska ge bättre resultat än sten för pizza, i varje fall i en vanlig ugn.

Har ett "stekbord" till grillen,emaljerat gjutjärn. Skulle den fungera för pizza tro?
https://napoleongrillar.se/accessories/view_item/130

nikasp
engs engs skrev:
Oj, en rejäl pjäs, får värma ett tag för att den ska få upp värmen antar jag? Såg nånstans att stål ska ge bättre resultat än sten för pizza, i varje fall i en vanlig ugn.

Har ett "stekbord" till grillen,emaljerat gjutjärn. Skulle den fungera för pizza tro?
[länk]
Man ska visst maxa ugnen 40-60 minuter och sen köra med grillelement högst eller nästan högst upp. Det här är näst största modellen som har kanter, blir tydligen lätt kladd i ugnen utan. Mina äldsta systers två söner som är matnördar tycker att den är suverän så ska bli roligt att testa. Har faktiskt en granitskiva för bakning och pizza men den är så tung och klumpig så jag orkar sällan ta fram den.

Är själv lite sugen på en Ooni https://ooni.com/ men känner att jag drunknar i prylar. Mina svågrar lagar grymma pizzor på en sån vedeldad rackare.

P
Skivade grönsaker på en skärbräda inklusive rödlök, tomat, gurka och sallad.
Skapa konto
rödlök. sallad, gurka, tomat.

Hemlagad kebab med sallad, rödlök, gurka, tomat och såser på tortilla.
Skapa konto
hemgjord kebab, av nöt slamsor, tacosås, tsatsiki.

Hemgjord kebab i tortillabröd med pommes frites på en tallrik.
Skapa konto
serveras med en Mariestads old ox ca 1.5 grader +.. (y)
Eller handcraft rosévin.. (y)

riktigt gott på en fredag :cool:

• Gilla
nikasp och 4 till
  • Laddar…
Råa biffar med paprika och grillade grönsaker på en kolgrill.
Skapa konto

Grilltermometer-app visar aktuell temperatur 21°C för ryggbiff medium rare, med mål 54°C och valmöjligheter för grillets slut.
Skapa konto

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Kör den till 78 istället så ska du få se på magi :D

• Älska
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jamón ibérico hör knappast till det billigaste importerade grisköttet …
Om man klarar sig med frysta iberico racks från johanihallen så får man en låda på drygt 10 kg för 109 kr kg. (Har inte kollat priset i vår) men som "stockholmssnobben";) säger så går inte köttet att jämföra med svensk gris. MEN det har en mäktig mättande smak så man får inte i sig lika mycket...

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Middag med entrecote, klyftpotatis och grillade grönsaker på tallrik, rödvin i glas och karaff, person i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Hus tomte och 3 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Allt det ni visar ser jättegott ut!:)
Men jag skulle bli tjock som en tunna om jag åt allt detta varje dag, eller flera dagar i veckan. Njurtapp är en favorit som jag inte hittat här.
Potatisklyftor, stora köttbitar och en massa sås/dressing. Alldeles för mycket för mig, möjligtvis på en lördag.

I dag, som många andra dagar, en sallad med lite potatis, sallad, fänkål, färsk lök, kronärtsskockshjärtan och lite annat. Mycket gott, kan också bli en fetaostsallad. Nån gång, kanske 1 gång per månad ett besök på ett steak house.

Skaldjur, fisk finns däremot här I överflöd. Har tyvärr dock inte lärt mig att grilla dessa på rätt sätt.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Allt det ni visar ser jättegott ut!:)
Men jag skulle bli tjock som en tunna om jag åt allt detta varje dag, eller flera dagar i veckan. Njurtapp är en favorit som jag inte hittat här.
Potatisklyftor, stora köttbitar och en massa sås/dressing. Alldeles för mycket för mig, möjligtvis på en lördag.

I dag, som många andra dagar, en sallad med lite potatis, sallad, fänkål, färsk lök, kronärtsskockshjärtan och lite annat. Mycket gott, kan också bli en fetaostsallad. Nån gång, kanske 1 gång per månad ett besök på ett steak house.

Skaldjur, fisk finns däremot här I överflöd. Har tyvärr dock inte lärt mig att grilla dessa på rätt sätt.
hummer eller krabba med lime, chilli.. vitlök.
En god olja.. lite salt(y) sedan är du hemma på svag värme.. ;)

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Man måste röra på sig, jag springer 6 till 8km varannan dag. Sedan är det viktigt äta grönt osv. Vi äter lite väl mycket rött kött under grillsäsongen :)

Edit: Portugal har tyvärr rätt medioker skaldjursutbud, för varmt.

P
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Fet fisk är lättare att grilla än mager fisk, men vitfisk går att grilla om man får öva lite och tillåter sig att misslyckas medan man lär sig. ;)

Hus tomte Hus tomte skrev:
Inte middag men en god öl inför morgondagens middag..

står i garaget å tänker :crysmile:
Fast öl är fullvärdig kost!
Flytande bröd.
O som ni alla vet, i alla fall vi som inte är födda för tidigt, rekommenderas 6-8 skivor bröd om dagen!(y):crysmile:

Så drick din öl o känn dig nöjd.:cool:
Två personer lutar sig mot ett stort bröd med texten "Ät mera bröd! 6-8 Det blir du inte rundare av. Bara sundare.
Skapa konto

• Gilla
breakman och 2 till
  • Laddar…
K knipo skrev:
Fast öl är fullvärdig kost!
Flytande bröd.
O som ni alla vet, i alla fall vi som inte är födda för tidigt, rekommenderas 6-8 skivor bröd om dagen!(y):crysmile:

Så drick din öl o känn dig nöjd.:cool:
[bild]
Bara den lilla ölmagen som är problemet, och fyllenäsan :)

M
Maskintok skrev:
får nog göra lite får eller nöt burgare och skicka åt dig;)(y)
haha ja gör det!

säger ju inte att det är JÄTTEBRA burgare, men den vände ju i alla fall inte i munnen och flög ut igen :D

• Gilla
Gamecube
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.