1 418 548 läst ·
17 727 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 189 inlägg
Dummaste jag hört. Griskött är inte kul svenskt, iberico är mycket bättre. Men nöt är mycket bra. Att välsteka malen högrev är att förstöra denP pmd skrev:
Ja, om jag maler köttfärsen strax innan tillagning kan jag äta den rå om jag skulle vilja, men jag tycker inte om rått kött.AndersMalmgren skrev:
Ja.Magnus Filip skrev:
Ett av framstegen som gjordes när civilisationen växte fram är tillagad mat. Rå mat är ociviliserat.
Renoverare
· Stockholm
· 20 189 inlägg
KFC tror jag bara att jag har besökt en gång (Nairobi 1976). Det fanns inte så mycket annat att välja på i grannskapet och om man är vrålhungrig så går det mesta ner.nino skrev:
Ätit på KFC 2ggr, en gång i Gdansk och en gång i Västerås lika besviken båda gångerna och då är jag inte så jäkla noga med maten, kan gärna slafsa i mig en McDonalds burgare och tycka att den är helt ok för den fyller syftet den är skapad för, fylla magen snabbt och hyfsat billigt.
Subway luktar det väldigt gott från men inget jag brukar äta på, vill oftast ha nåt mer än smörgås.
En stor pappmugg med friterade kycklingdelar ser annars inte så jätteaptitligt ut.
Jag tror inte att materialet i stekpannan spelar så stor roll. Kroppen kan inte ta upp järn som lossnar från en gjutjärnspanna. I övrigt spelar det roll om du äter järnrik föda eller inte.Åsa Lund skrev:
Det låter som en myt.Magnus Filip skrev:
Jag har haft mikrovågsugn i 39 år (till hösten) och mår bra. Jag är inte självlysande i mörkret.
Halvfabrikat är bra, utom när de är dåliga.engs skrev:
Jag tvivlar t.ex. på att torkad pasta köpt på ICA har så värst mycket sämre näringsinnehåll än hemmagjort pasta.
Hemmagjord öl blir definitivt sämre när jag gör den än sån man köper i affären.