1 422 857 läst ·
17 803 svar
1423k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Jo jag har sett både det ena och det andra..Magnus Filip skrev:
konstigaste jag smakat var krokodil..
bror gick kockskola där fick de göra en maträtt på detta... visst allt är som kyckling.. Men.. jag har börjat att greggla när jag ser en krokodil på tv... fattar inte varför..
Det var väl hans fahlen som käkade pungråtta i något reseprogram på TV4 i slutet av 90talet
Har käkat krokodil. Det var som fläskfilé i utseendet och smaken nåt mellanting mellan fläskfilé och kyckling.Maskintok skrev:
Jo jag har sett både det ena och det andra..
konstigaste jag smakat var krokodil..
bror gick kockskola där fick de göra en maträtt på detta... visst allt är som kyckling.. Men.. jag har börjat att greggla när jag ser en krokodil på tv... fattar inte varför..
Det var väl hans fahlen som käkade pungråtta i något reseprogram på TV4 i slutet av 90talet![]()
Sök på BBQ Pit Boys de grillar alligator.
I Sverige äter vi hästkött på mackan. Supergott tycker jag. Har alltid det hemma. Även Gustavkorv ibland, ett annat typ av pålägg också av häst. MAn kan steka den i skivor i stekjärnet också, supergott! Har köpt färskt hästkött i en saluhall en gång. Det var mkt gott.
Fast i USA jämställs hästkött med att äta katt eller hund. Ingen skulle drömma om att äta det. Märkligt? I USA går hästköttet oftast till hundmat. Fattar inte att istället ge det till sin hund, vad det skulle göra för skillnad?
magert kött med ofta mycket medicin..Magnus Filip skrev:Har käkat krokodil. Det var som fläskfilé i utseendet och smaken nåt mellanting mellan fläskfilé och kyckling.
Sök på BBQ Pit Boys de grillar alligator.
I Sverige äter vi hästkött på mackan. Supergott tycker jag. Har köpt färskt hästkött i en saluhall en gång. Det var mkt gott.
Fast i USA jämställs det med att äta katt eller hund. Ingen skulle drömma om att äta det. Märkligt? I USA går hästköttet oftast till hundmat. Fattar inte att istället ge det till sin hund, vad det skulle göra för skillnad?
I Sverige så får inte hund och kattmat säljas om det inte går att ätas av människor..
Så är det inte i många andra länder....
travsporten är känd för att ha sina metoder...
Jo hästkött med pepparrot är riktigt mums
Jo jag vet, sjukt och stört. Djurplågeri? Att hästkött från travhästar är så dopat med mediciner att det inte är tjänligt som människoföda. Håren klipps så kort att de behöver gå omkring med täcken för att inte frysa och transporteras över hela landet i fastbundna och ståendes i släpvagn. Pengarna i sporten är nog för stora? Ja, En annan diskussion.Maskintok skrev:
På tal om middag. Älskar svensk husmanskort över allt annat. Den är bara bäst. Fast tysk, polsk, nordisk humanskost kvalar rätt bra in också. Är rätt likt. De som uppfann rätterna fattade att maten skall smaka av råvarorna, bara lite salt och en gnutta peppar räcker. Antagligen berodde de på att vi har haft tillgång till bra råvaror.
Anledningen till att vad jag kallar sönderkryddad mat finns berodde på att maten var skämd och det dolde man med kryddor. Fast det har blivit en vana nu och många gillar kryddsmaken mer än råvarorna numera.
Kan vara gott med kryddmat ibland. Men jag gillar att kunna känna smaken av råvarorna, som denna nedan.
.
Vi käkade förra veckan blodbröd med fläsk och vit sås. Precis som denna bild som jag har kopierat.
Typisk norrländsk lunchmat
Rårakor med fläsk är också kanongott. Rårakor är lite bättre än raggmunk.
Anledningen till att vad jag kallar sönderkryddad mat finns berodde på att maten var skämd och det dolde man med kryddor. Fast det har blivit en vana nu och många gillar kryddsmaken mer än råvarorna numera.
Kan vara gott med kryddmat ibland. Men jag gillar att kunna känna smaken av råvarorna, som denna nedan.
.
Vi käkade förra veckan blodbröd med fläsk och vit sås. Precis som denna bild som jag har kopierat.
Typisk norrländsk lunchmat
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rårakor med fläsk är också kanongott. Rårakor är lite bättre än raggmunk.
brödpalt och fläskMagnus Filip skrev:På tal om middag. Älskar svensk husmanskort över allt annat. Den är bara bäst. Fast tysk, polsk, nordisk humanskost kvalar rätt bra in också. Är rätt likt. De som uppfann rätterna fattade att maten skall smaka av råvarorna, bara lite salt och en gnutta peppar räcker. Antagligen berodde de på att vi har haft tillgång till bra råvaror.
Anledningen till att vad jag kallar sönderkryddad mat finns berodde på att maten var skämd och det dolde man med kryddor. Fast det har blivit en vana nu och många gillar kryddsmaken mer än råvarorna numera.
Kan vara gott med kryddmat ibland. Men jag gillar att kunna känna smaken av råvarorna, som denna nedan.
.
Vi käkade förra veckan blodbröd med fläsk och vit sås. Precis som denna bild som jag har kopierat.
Typisk norrländsk lunchmat
[bild]
Rårakor med fläsk är också kanongott. Rårakor är lite bättre än raggmunk.
riktigt god mat.
blod från gris och rågmjöl.
bakas sedan i ugn..
Man kokar försiktigt i kastrull.
Sedan finns det ju tunnpalt.. samma sak fast mer som tunnbröd..
Så har vi ju pitepalt.. Men det är som kroppkakor..


