P
Magnus Filip skrev:
groundhog har jag sett och hört talas om. Ett annat kul djur är Opossum, är rätt ilsket.
Kanske de gillar Vegemite?
Ja de flesta pungdjur tycker om restprodukter av öl mm..
Så jag kan tänka mig att en pungråtta skulle kunna äta en macka med Vegemite :crysmile:
 
P
Maskintok skrev:
Ja de flesta pungdjur tycker om restprodukter av öl mm..
Så jag kan tänka mig att en pungråtta skulle kunna äta en macka med Vegemite :crysmile:
sök på The Beverly Hillbillies, finns många avsnitt. Rätt kul serie! De käkar opossum lever.
 
P
:crysmile:
Magnus Filip skrev:
sök på The Beverly Hillbillies, finns många avsnitt. Rätt kul serie! De käkar opossum lever.
Jo jag har sett både det ena och det andra..
konstigaste jag smakat var krokodil..
bror gick kockskola där fick de göra en maträtt på detta... visst allt är som kyckling.. Men.. jag har börjat att greggla när jag ser en krokodil på tv... fattar inte varför.. :thinking::crysmile:

Det var väl hans fahlen som käkade pungråtta i något reseprogram på TV4 i slutet av 90talet:thinking:
 
Maskintok skrev:
goundhog är annat namn på detta djur..
Rekommenderar du dessa med boston och ketchup?
 
  • Haha
1
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Rekommenderar du dessa med boston och ketchup?
Nja kanske..
Eller sweet baby ray's barbecuesås:crysmile:
 
P
Maskintok skrev:
:crysmile:


Jo jag har sett både det ena och det andra..
konstigaste jag smakat var krokodil..
bror gick kockskola där fick de göra en maträtt på detta... visst allt är som kyckling.. Men.. jag har börjat att greggla när jag ser en krokodil på tv... fattar inte varför.. :thinking::crysmile:

Det var väl hans fahlen som käkade pungråtta i något reseprogram på TV4 i slutet av 90talet:thinking:
Har käkat krokodil. Det var som fläskfilé i utseendet och smaken nåt mellanting mellan fläskfilé och kyckling.
Sök på BBQ Pit Boys de grillar alligator.

I Sverige äter vi hästkött på mackan. Supergott tycker jag. Har alltid det hemma. Även Gustavkorv ibland, ett annat typ av pålägg också av häst. MAn kan steka den i skivor i stekjärnet också, supergott! Har köpt färskt hästkött i en saluhall en gång. Det var mkt gott.
Fast i USA jämställs hästkött med att äta katt eller hund. Ingen skulle drömma om att äta det. Märkligt? I USA går hästköttet oftast till hundmat. Fattar inte att istället ge det till sin hund, vad det skulle göra för skillnad?
 
P
Magnus Filip skrev:
Har käkat krokodil. Det var som fläskfilé i utseendet och smaken nåt mellanting mellan fläskfilé och kyckling.
Sök på BBQ Pit Boys de grillar alligator.
I Sverige äter vi hästkött på mackan. Supergott tycker jag. Har köpt färskt hästkött i en saluhall en gång. Det var mkt gott.
Fast i USA jämställs det med att äta katt eller hund. Ingen skulle drömma om att äta det. Märkligt? I USA går hästköttet oftast till hundmat. Fattar inte att istället ge det till sin hund, vad det skulle göra för skillnad?
magert kött med ofta mycket medicin..
I Sverige så får inte hund och kattmat säljas om det inte går att ätas av människor..
Så är det inte i många andra länder....

travsporten är känd för att ha sina metoder...
;)

Jo hästkött med pepparrot är riktigt mums(y)
 
P
Maskintok skrev:
magert kött med ofta mycket medicin..
I Sverige så får inte hund och kattmat säljas om det inte går att ätas av människor..
Så är det inte i många andra länder....

travsporten är känd för att ha sina metoder...
;)

Jo hästkött med pepparrot är riktigt mums(y)
Jo jag vet, sjukt och stört. Djurplågeri? Att hästkött från travhästar är så dopat med mediciner att det inte är tjänligt som människoföda. Håren klipps så kort att de behöver gå omkring med täcken för att inte frysa och transporteras över hela landet i fastbundna och ståendes i släpvagn. Pengarna i sporten är nog för stora? Ja, En annan diskussion.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
På tal om middag. Älskar svensk husmanskort över allt annat. Den är bara bäst. Fast tysk, polsk, nordisk humanskost kvalar rätt bra in också. Är rätt likt. De som uppfann rätterna fattade att maten skall smaka av råvarorna, bara lite salt och en gnutta peppar räcker. Antagligen berodde de på att vi har haft tillgång till bra råvaror.
Anledningen till att vad jag kallar sönderkryddad mat finns berodde på att maten var skämd och det dolde man med kryddor. Fast det har blivit en vana nu och många gillar kryddsmaken mer än råvarorna numera.
Kan vara gott med kryddmat ibland. Men jag gillar att kunna känna smaken av råvarorna, som denna nedan.

.

Vi käkade förra veckan blodbröd med fläsk och vit sås. Precis som denna bild som jag har kopierat.
Typisk norrländsk lunchmat
Typisk svensk husmanskost med blodbröd, fläsk och vit sås serverad på blå tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rårakor med fläsk är också kanongott. Rårakor är lite bättre än raggmunk.
 
P
Magnus Filip skrev:
På tal om middag. Älskar svensk husmanskort över allt annat. Den är bara bäst. Fast tysk, polsk, nordisk humanskost kvalar rätt bra in också. Är rätt likt. De som uppfann rätterna fattade att maten skall smaka av råvarorna, bara lite salt och en gnutta peppar räcker. Antagligen berodde de på att vi har haft tillgång till bra råvaror.
Anledningen till att vad jag kallar sönderkryddad mat finns berodde på att maten var skämd och det dolde man med kryddor. Fast det har blivit en vana nu och många gillar kryddsmaken mer än råvarorna numera.
Kan vara gott med kryddmat ibland. Men jag gillar att kunna känna smaken av råvarorna, som denna nedan.

.

Vi käkade förra veckan blodbröd med fläsk och vit sås. Precis som denna bild som jag har kopierat.
Typisk norrländsk lunchmat
[bild]

Rårakor med fläsk är också kanongott. Rårakor är lite bättre än raggmunk.
brödpalt och fläsk(y)
riktigt god mat.
blod från gris och rågmjöl.
bakas sedan i ugn..
Man kokar försiktigt i kastrull.
Sedan finns det ju tunnpalt.. samma sak fast mer som tunnbröd..

Så har vi ju pitepalt.. Men det är som kroppkakor.. (y)
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Baconlindad köttfärslimpa, gräddsås och råstekt Potatis

Skiva av baconlindad köttfärslimpa med gräddsås och råstekt potatis på en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Boeuf bourguignon
Boeuf bourguignon serverad på en bädd av ris på en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
P
Hemlagad fish and chips med stekt fisk, potatis, morotsstavar och vit sås på en tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

egen version av fish and chips..
Blev riktigt gott.

såsen var underbar..
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Maskintok skrev:
Så har vi ju pitepalt.. Men det är som kroppkakor.. (y)
Nej nej nej, stor skillnad, både i smak och textur.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Mikael_L
M Mortsken skrev:
Boeuf bourguignon
[bild]
Kokar du med potatisen i grytan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.