och för att hålla sig till ämnet så blev det en ostfralla och mikrovärmd risgrynsgröt från ICA levererad i en plastrulle…
 
  • Gilla
b8q och 2 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Korrekturläsa foruminlägg? Är du arbetslös? :p
Jag har inte tid att arbeta. Det finns för många trådar i detta forum att gå igenom hela tiden.

Man bör alltid korrekturläsa det man vill att andra ska läsa. Dels av artighet och dels för att slippa bli missförstådd.

Det finns en maxim för programmering som definitivt inte gäller för foruminlägg:
"If it was hard to write it should be hard to read".
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Det är ju din tråd så då kan du väl dra den där jätteroliga om ketchup också då jag tyvärr glömt den. :crysmile::rolleyes:
Det fungerar tyvärr inte på svenska …
 
Blodsoppen
P Pappa1986 skrev:
Här kommer bildbeviset på dagens intag
[bild]
Och ja, vi äter lunch redan kl 10
P Pappa1986 skrev:
Här kommer bildbeviset på dagens intag
[bild]
Och ja, vi äter lunch redan kl 10
Ser gott ut
 
  • Gilla
boohoo och 1 till
  • Laddar…
P
DennisCA DennisCA skrev:
Idag ska det bli lite gammeldags mat, kållåda (svenskar kallar det visst pudding, men det känns fel att kalla detta en pudding)

Bild från tidigare kok.

[bild]

---

Annars så jag provade marmite i förrgår. Har velat prova det länge.... Köpte en burk och lade ett tunnt lager på en rostbrödsskiva. Det smakade förfärligt, fy fan.

Igår kom jag hem från jobbet och så tänkte jag "Det skulle smaka med rostbröd med såndär marmite på". Jäkligt konstigt... Men nu äter jag det och tycker det är helt bra. Jag tror det kan funka i matlagning, soppor, grytor, såser typ.

Nu måste jag prova vegemite också.
Gillar Marmite och Vegemite på mackan. Provade det i UK första gången.
Marmite är rätt skarpt i smaken, för de tuffare.
Vegemite är betydligt mildare i smaken, faktiskt godare.
Knepet för båda är att ovanpå smöret bara bre ett mkt tunnt lager. Det blir lätt för mycket och då smakar det bara skarpt.
Har båda hemma!

Har även Cenovis hemma, den schweiziska varianten. Det är lik Vegemite med skillnaden att det är en tydlig morots och löksmak.
 
Redigerat av moderator:
P
Magnus Filip skrev:
Gillar Marmite och Vegemite på mackan.
Var försiktig bara. Eftersom o och i sitter bredvid varandra så finns risken att man tar Marmot på mackan istället.
(Ej ordentligt korrekturläst …)
 
P
P pmd skrev:
Var försiktig bara. Eftersom o och i sitter bredvid varandra så finns risken att man tar Marmot på mackan istället.
(Ej ordentligt korrekturläst …)
???
 
P
Magnus Filip skrev:
???
marmot= murmeldjur..
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Ett nästan tomt tallrik med rester av mat, en pepparfrukt, bestick, ölburk och folie vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

....
:rolleyes:
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
P
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
....
:rolleyes:
kebab?
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
....
:rolleyes:
Nänä, du får inte efterrätt förrän du ätit upp ALLT på tallriken!
 
  • Haha
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Semla slinker alltid ner, oavsett lämnad fefferoni ;)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
marmot= murmeldjur..
jaha, intressant hade inte hört talas om detta djur.
 
P
Magnus Filip skrev:
jaha, intressant hade inte hört talas om detta djur.
goundhog är annat namn på detta djur..
I USA har de en dag när detta djur skall visa sig.. om det kommer fram den dagen så blir vintern kort.. om den inte kommer fram så blir den lång... Eller hur det nu var.. ;):thinking:

En jordmurkla, även känd som groundhog, vandrar på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
Maskintok skrev:
goundhog är annat namn på detta djur..
I USA har de en dag när detta djur skall visa sig.. om det kommer fram den dagen så blir vintern kort.. om den inte kommer fram så blir den lång... Eller hur det nu var.. ;):thinking:

[bild]
Kanske de gillar Vegemite? groundhog har jag sett och hört talas om.

Ett annat kul djur är Opossum, är rätt ilsket.De har en speciell dag och det firas med parad och lekar med opossum. Rätt sjukt tidsfördriv egentligen. Rednecks typ i Appalacherna gillar att uppehålla sig runt sånt trams. Typ som de i Sverige som gillar ko-bingo. Skulle själv inte drömma om att lägga tid på det.
 
Redigerat av moderator:
  • Haha
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.