1 423 422 läst ·
17 811 svar
1423k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Jag har inte tid att arbeta. Det finns för många trådar i detta forum att gå igenom hela tiden.AndersMalmgren skrev:
Man bör alltid korrekturläsa det man vill att andra ska läsa. Dels av artighet och dels för att slippa bli missförstådd.
Det finns en maxim för programmering som definitivt inte gäller för foruminlägg:
"If it was hard to write it should be hard to read".
Gillar Marmite och Vegemite på mackan. Provade det i UK första gången.DennisCA skrev:
Idag ska det bli lite gammeldags mat, kållåda (svenskar kallar det visst pudding, men det känns fel att kalla detta en pudding)
Bild från tidigare kok.
[bild]
---
Annars så jag provade marmite i förrgår. Har velat prova det länge.... Köpte en burk och lade ett tunnt lager på en rostbrödsskiva. Det smakade förfärligt, fy fan.
Igår kom jag hem från jobbet och så tänkte jag "Det skulle smaka med rostbröd med såndär marmite på". Jäkligt konstigt... Men nu äter jag det och tycker det är helt bra. Jag tror det kan funka i matlagning, soppor, grytor, såser typ.
Nu måste jag prova vegemite också.
Marmite är rätt skarpt i smaken, för de tuffare.
Vegemite är betydligt mildare i smaken, faktiskt godare.
Knepet för båda är att ovanpå smöret bara bre ett mkt tunnt lager. Det blir lätt för mycket och då smakar det bara skarpt.
Har båda hemma!
Har även Cenovis hemma, den schweiziska varianten. Det är lik Vegemite med skillnaden att det är en tydlig morots och löksmak.
Redigerat av moderator:
goundhog är annat namn på detta djur..Magnus Filip skrev:
I USA har de en dag när detta djur skall visa sig.. om det kommer fram den dagen så blir vintern kort.. om den inte kommer fram så blir den lång... Eller hur det nu var..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske de gillar Vegemite? groundhog har jag sett och hört talas om.Maskintok skrev:
Ett annat kul djur är Opossum, är rätt ilsket.De har en speciell dag och det firas med parad och lekar med opossum. Rätt sjukt tidsfördriv egentligen. Rednecks typ i Appalacherna gillar att uppehålla sig runt sånt trams. Typ som de i Sverige som gillar ko-bingo. Skulle själv inte drömma om att lägga tid på det.
Redigerat av moderator: