1 433 890 läst ·
18 054 svar
1434k läst
18,1k svar
Vad blir det för mat?
Sista dagen med detta gänget..
De tog en svängom till Ängelholm.. så jag gjorde några "snacks" tills de skulle komma tillbaka från stranden...
Lite jalapenoost.. lite vitlöksost.. lite ädelost och lite vitt kittost.. med lite olika "dekorationer" (rädisor, paprika, tomat & paprika marmelad, gurka, krossade pepparkakor)
Sedan grillade vi Entrecote till kvällen..
Serverades med ugnstekt potatis, grönsaker (lite rester från gårdagens grillning i form av sallad, hummus och tomat & fetaostsallad).. plus lite bea 😊👌
De tog en svängom till Ängelholm.. så jag gjorde några "snacks" tills de skulle komma tillbaka från stranden...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite jalapenoost.. lite vitlöksost.. lite ädelost och lite vitt kittost.. med lite olika "dekorationer" (rädisor, paprika, tomat & paprika marmelad, gurka, krossade pepparkakor)
Sedan grillade vi Entrecote till kvällen..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Serverades med ugnstekt potatis, grönsaker (lite rester från gårdagens grillning i form av sallad, hummus och tomat & fetaostsallad).. plus lite bea 😊👌
Menar du det som är i detta inlägg?delux skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/vad-blir-det-for-mat.413655/page-1185#post-6672687
Jaha, ska jag lägga denna i öltråden, eller mattråden?🤔
Nåja, ölen har fått vara med i öltråden förut, behöver inte pushas mer.
Å andra sidan har jag postat burgare här förut.
Bara ordinära saker, men sallad hamburgerost, pimento de padrone och bräckt skinka var en god kombination.[/SIZE]
Logga in
Skapa konto
Nåja, ölen har fått vara med i öltråden förut, behöver inte pushas mer.
Å andra sidan har jag postat burgare här förut.
Bara ordinära saker, men sallad hamburgerost, pimento de padrone och bräckt skinka var en god kombination.[/SIZE]
Matdagen i vår ensamhet (utan gäster nu.. nästa sommargäst kommer i nästa vecka) var inte så spektakulär.. det var så jäkla varmt (rent ut sagt).
Man var inte direkt hungrig på annat än dricka, glass och frukt typ..
Blev en napolitansk macka.. idag med ägg, skinka, tomat, ost.. (maken hade inga ägg, men någon slags chiliröra på ist)
Litet chark/ost/fruktfat.. meloner.. salami, egenplockade hallon, bitar av entrecoten som var kvar, kittost.. (sedan fanns hummus, plus ett par andra småostar.. crostinis och några salta kex)
Gick ner det med mmmmm
Man var inte direkt hungrig på annat än dricka, glass och frukt typ..
Logga in
Skapa konto
Blev en napolitansk macka.. idag med ägg, skinka, tomat, ost.. (maken hade inga ägg, men någon slags chiliröra på ist)
Logga in
Skapa konto
Litet chark/ost/fruktfat.. meloner.. salami, egenplockade hallon, bitar av entrecoten som var kvar, kittost.. (sedan fanns hummus, plus ett par andra småostar.. crostinis och några salta kex)
Gick ner det med mmmmm
Dagens luddag (lunch och middag i ett)
En Äggburgarmeny till mig
..och en Bubbameny till maken (med chili cheese på)
Fluffiga och väldigt goda för att vara "färdiga puckar".. faktiskt riktigt saftiga för en gångs skull!
👍 (Eddis Grill i Höör)
En Äggburgarmeny till mig
Logga in
Skapa konto
..och en Bubbameny till maken (med chili cheese på)
Logga in
Skapa konto
Fluffiga och väldigt goda för att vara "färdiga puckar".. faktiskt riktigt saftiga för en gångs skull!
👍 (Eddis Grill i Höör)
Har ni testat Rekas i Malmö?Snigla skrev:
Får höga betyg år efter år.
Här blev det en dubbel Truffle and Jam på Mister York till lunch. God burgare och grymt väder. ☀️