1 433 858 läst ·
18 054 svar
1434k läst
18,1k svar
Vad blir det för mat?
Nej inte än, har också hört bara gott om dem (allmänt)FredrikR skrev:
Får ta oss en testning nån gång om vi är i trakterna (inte så ofta åt det hållet tyvärr)
Laxbiff, pommes, grillad zucchini, paprika o fetaost. Resterna av grekiska dressingen passade fint också.
Försöker hantera värmen på utekökets plattor. Laxen blev lite för välstekt men köttbullarna riktigt bra. Bra när man inte vill tillföra värme inomhus.
Försöker hantera värmen på utekökets plattor. Laxen blev lite för välstekt men köttbullarna riktigt bra. Bra när man inte vill tillföra värme inomhus.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 036 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 036 inlägg
Lagade mat igår som inte är nått att skriva om, men var med om nått mycket märkligt.
Stekte bacon, allt precis som jag brukar, samma bacon (Tulip) samma stekpanna, samma värme som alla hundratals gånger jag stekt bacon.
Efter några minuter ser jag att baconet inte ger ifrån sig nått fett, det är snustorrt i stekpannan !!! Rör runt i det under en stund men det händer inget, utan det bränner fast, få lägga i en klick smör för att steka klart den !!!
Stekte bacon, allt precis som jag brukar, samma bacon (Tulip) samma stekpanna, samma värme som alla hundratals gånger jag stekt bacon.
Efter några minuter ser jag att baconet inte ger ifrån sig nått fett, det är snustorrt i stekpannan !!! Rör runt i det under en stund men det händer inget, utan det bränner fast, få lägga i en klick smör för att steka klart den !!!
Stekte också Tulip bacon häromdagen och upplever att det inte går att få varken fin färg eller den där goda knaprigheten i dem.Isakare skrev:
Lagade mat igår som inte är nått att skriva om, men var med om nått mycket märkligt.
Sen att de också drabbats av krympflation där 5-packen från Willys bara innehåller 100 g x 5 gör inte saken bättre.