1 435 260 läst ·
18 089 svar
1435k läst
18,1k svar
Vad blir det för mat?
Här blev det bolognese.
Ta en bild kom jag inte ihåg förrän jag börjat äta.
Följde ungefär receptet som Zeta har på nätet, dock en STOR bit rotselleri, det blev lika mycket som köttfärsen. Jag skulle utan problem kunna haft i ännu mer, smaken blir lika bra ändå, men stekpannan har den storlek den har.
Sedan 1-2 år tillbaka har jag kommit på detta sätt att förbereda olika sorters färs (t.ex salsicciafärs) inför stekning.
Jag skär "skivor" tvärs "fibrerna", så är det extremt mycket snabbare och smidigare att finfördela den i pannan sen.
Bara som ett tips till de som inte redan kommit på detta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Följde ungefär receptet som Zeta har på nätet, dock en STOR bit rotselleri, det blev lika mycket som köttfärsen. Jag skulle utan problem kunna haft i ännu mer, smaken blir lika bra ändå, men stekpannan har den storlek den har.
Sedan 1-2 år tillbaka har jag kommit på detta sätt att förbereda olika sorters färs (t.ex salsicciafärs) inför stekning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skär "skivor" tvärs "fibrerna", så är det extremt mycket snabbare och smidigare att finfördela den i pannan sen.
Ta blekselleri nästa gång så blir det en riktig bolognese, ger mer smak också 👌Mikael_L skrev:
Här blev det bolognese.
[bild]
[bild]
Ni får inga bilder men igår blev det pilgrimsmussla till förrätt, sen vit sparris som andra förrätt, gös som första varmrätt och oxfilé till andra varmrätt. En liten Pavlova som efterrätt, och sen rullade vi hem.