1 457 861 läst ·
18 551 svar
1458k läst
18,6k svar
Vad blir det för mat?
Fusionsoppa.. med laxrester från frysen.. lite nudelrester från igår.. bambuskott (fanns också kvar sedan igår), rödcurry paste, lite finhackad paprika, nån skivad padrone.. kokosmjölk.. en del "Kelda skaldjurssoppa", kryddor 😎👌
+ ciabatta med ost
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
+ ciabatta med ost
Medlem
· västra götaland
· 2 inlägg
Har sett en del frågor om Ugn -> Airfryer omvandling, omvandling av amerikanska måttenheter till svenska, hydrering av pizzadegar osv så jag drog ihop lite smidiga verktyg / kalkylatorer för det så man snabbt kan hitta svar:
https://www.matochmetod.se/verktyg
Gå gärna in kika!
https://www.matochmetod.se/verktyg
Gå gärna in kika!
Logga in
Skapa konto
Makaronipudding blir det här, idag. Rykande varm på bilden.
Har jag förresten berättat om att jag, vi, har ätit makaronipudding med champagne till, en måndag eller tisdag var det.
Det var mitt i småbarnstiden, en kusin till min bättre hälft gav oss en flaska gula änkan och meddelade att vi skulle lova att dricka den en helt vanlig vardag.
Hon hade nog koll på att det finns en tid mitt i livet då man är jäkligt dålig på att unna sig saker och allt hela tiden ska vänta "till ett bättre tillfälle". Så den öppnades följaktligen en vanlig grå vardag, fast även det tog ett tag, då vi ville vänta in en lite bättre vardag, men till sist ...
I Lördags avnjöts
Pepparot till Förrätt.
Lök till Varmrätt
Körsbär till Dessert
Samt 3 Ostar
👌👌👌
Pepparot till Förrätt.
Lök till Varmrätt
Körsbär till Dessert
Samt 3 Ostar
👌👌👌
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västra Götaland
· 2 604 inlägg
Påminner mig omMikael_L skrev:
[bild]
Makaronipudding blir det här, idag. Rykande varm på bilden.
Har jag förresten berättat om att jag, vi, har ätit makaronipudding med champagne till, en måndag eller tisdag var det.
Det var mitt i småbarnstiden, en kusin till min bättre hälft gav oss en flaska gula änkan och meddelade att vi skulle lova att dricka den en helt vanlig vardag.
Hon hade nog koll på att det finns en tid mitt i livet då man är jäkligt dålig på att unna sig saker och allt hela tiden ska vänta "till ett bättre tillfälle". Så den öppnades följaktligen en vanlig grå vardag, fast även det tog ett tag, då vi ville vänta in en lite bättre vardag, men till sist ...
"You know, the day you open a '61 Cheval Blanc... that's the special occasion."
Sideways