Stuvade makaroner och falukorv.
Tallrik med stuvade makaroner med ketchup och stekt falukorv med senap, serverad med ett glas vatten i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Kjell_G och 6 till
  • Laddar…
Matlådor, fläskfile med potatis klyftor och sötpotatis pommes med Xhot Tacosås till lunch.
Korvstroganoff med pasta till middag.
Inga bilder, men har fler av samma så det kommer säkert en annan dag.

• Gilla
Kjell_G och 4 till
  • Laddar…
K
Snigla Snigla skrev:
Åh va kul.. du har ett omelettjärn (eller vad de kallas) har kollat på ett sånt.. funkar de bra??? :)
Kjell & co har den nu för 149 kr...🤔

• Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
P
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]
Jag ville också ha nått snabbt till middag. Bra nog så hittade jag en påse med makaronpudding i frysen 👍 Så ut nu och fortsätter plantera!
Hur ska man plantera makaronipudding för att det ska bli en fin makaronibuske?

(När det gäller att fröplantering heter det "ut osv.").

FredrikR FredrikR skrev:
Husmanskost.
[bild]
Blir ju hungrig! Mums

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
K
P pmd skrev:

(När det gäller att fröplantering heter det "ut osv.").
🤔 trodde du visste det....🤔

• Haha
pmd
  • Laddar…
P pmd skrev:
Du har inte så gröna fingrar antar jag. Du planterar givetvis de små makaronerna och inte en hel pudding. Återkom gärna till hösten med bilder på din skörd!

• Gilla
  • Haha
Lill72 och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
P Pin skrev:
[bild]
Blodpudding
Då vi vant barnen med blodpudding från unga år så kan vi göra denna radhusbiff lite då och då, utan protester, ja de t.o.m gillar det lite.
Men den ska såklart skivas ganska tunt och stekas ganska hårt, sen ätas helst med farmors lingonsylt, som knappt har något socker alls i sig, eller i värsta fall någon köpes lingonsylt som har så lite socker som möjligt (för mycket ändå).

Själv åt jag på mr York till lunch, och de hade drive på sin "egna" burgare, 89 spänn för ett meal, så var det helt klart dags att prova det.
Yorker-menyerbjudande: hamburgare med ost, pommes frites i en papperspåse och ett glas Coca-Cola Zero Sugar, pris 89 kr.
Skapa konto

Men det lite lustiga var att när jag tänkte hämta min beställning så fanns det istället en med numret bredvid mitt där.
Och efter en lite snabb koll med killen bakom disken så kunde han egentligen bara konstatera att den med detta nummer hade tagit fel, och den som var kvar var exakt samma som min beställning förutom att den var beställd "utan ost".
Killen sa att han gör en ny hamburgare till mig, så snabbt som möjligt, men jag sa att jag tar den här istället, så får jag prova en med ost nästa gång.

All heder till mr York personalen, han tänkte fixa det hela så fort som det bara gick, men å andra sidan tänkte jag att det var ju tråkigt att vaska mat och min tid, så jag tog den istället. Och det var fortfarande en bra upplevelse.

Hemma till middag blev det korvstroganoff, inte det minsta bättre än en mr York-burger utan ost.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Uffe A och 7 till
  • Laddar…
Gårdagen:
Det började med ett recept på tacotårta, men blev sedan en egenpåhittad TACOLASAGNE SPECIAL med mycket smaker..

Kycklingfärs, salcciafärs, vitlök, majs, salsa, parmesan CF, chili och paprika CF, naturell färskost, tacokrydda, oreganokrydda, tomatpure, lite habanerosalt och peppar (ville inte använda för mycket tacokrydda..), paprika, lök, riven ost och tomat.

Tacolasagne med riven ost och sallad toppad med vitlökssås på en tallrik, serverad med vitlöksbröd på ett dukat bord.
Skapa konto

Serverades med vitlöksbröd, sallad och egengjord vitlökssås 👍😊

(Den blev väldigt poppis)

• Gilla
  • Wow
fusion och 5 till
  • Laddar…
K
Salladsskål med bitar av ost, strimlad morot, melon, vit dressing och mozzarella över kyckling.
Skapa konto

God sallad 👌

• Gilla
fusion och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
Hamburgare igår, hamburgare idag.
Men stor skillnad, igår ute och lunch, idag hemma och middag.
Hamburgare med bacon och ost på tallrik bredvid pommes frites, Pripps Blå folköl i bakgrunden.
Skapa konto

Inte så speciellt, men det är Scans bacon burgare, jag tycker den är god.
Och sen bara en skiva hamburgerost, sallad och rå rödlök.
Folköl till

• Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Kvällsmat blev medaljonger med valnötssås i Yeravan Armenien och en god öl att svälja ned maten med
/B

Tallrik med medaljonger i valnötssås, grillad paprika, broccoli och klyftpotatis i Yerevan, Armenien.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Fryspizza.
Fryspizza med topping av kött, lök och paprika på tallrik, bredvid ett glas vatten på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ser ut som Icas

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.