Dalbotant Dalbotant skrev:
Vad är det i glaset - absint? 😀
Suröl, från Fermenterarna. 🙂
En burk Fermenterarna Sour Squeeze-öl med illustration av en grön cocktail och skelettjämte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Nej då , men orkade inte bomba med bilder
Men vi var 7st och 6 restauranger och vi hade nog 3 olika favoriter så det var kul 🙂

• Älska
  • Wow
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
ullberg
Idag är det min bättre hälfts födelsedag, och då beställdes det laxtårta. Vi är på landet och tur är väl det för katterna därhemma hade nog gått bananas redan under monteringen

Laxtårta dekorerad med orange kaviar på ett bord, omgiven av en grön ljuslykta och tallrikar.
Skapa konto

En laxtårta med orange rom topping, serverad på en tallrik, omgiven av bestick och ett glas i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 10 till
  • Laddar…
Dagens:
Oxpytt
, stekt ägg och inlagda rödbetor :)

Stekt oxpytt med två stekta ägg i en stekpanna på ett bord med dekorativa föremål.
Skapa konto

Dessert:
Mascarponekräm med mintbaileys och blåbär :)
(ska vara hallon, men hade blåbär och inget kan väl vara dåligt med baileys?)

Mascarponekräm med mintbaileys och blåbär i en glasskål på ett träbord.
Skapa konto

Mascarponekräm toppad med blåbär i ett glas, serverat som dessert.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
En av de bättre rätterna
Halloumi tacos och långbakad oxbringa, jag hade kört oxbringan med halloumi tillbehören då hade det blivit perfekt tror jag

Två tacos på en tallrik, en med halloumi och färska örter, och en med oxbringa, serverade på ett mörkt bord bredvid ett glas öl.
Skapa konto

• Gilla
Lill72 och 5 till
  • Laddar…
Potatis och purjolökssoppa till lunch

• Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
Stekta skivor blodpudding i en stekpanna.
Skapa konto

Blodpudding

• Gilla
  • Älska
sinuslinus och 5 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
[bild]
Blodpudding
Avis, på riktigt. ☝️

Frun hävdar hon inte klarar av doften så detta blir väl perfekt att laga på nya griddlen, utomhus. 😇

Här premiärades stekbordet med burgare. 🍔
Hamburgare med ost och gurka på en tallrik tillsammans med sötpotatispommes och vanlig pommes, samt en klick sås. Drycker syns i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Avis, på riktigt. ☝️

Frun hävdar hon inte klarar av doften så detta blir väl perfekt att laga på nya griddlen, utomhus. 😇

Här premiärades stekbordet med burgare. 🍔
[bild]
Säger min fru med men hon är inte hemma

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Här var det så avancerat att det blev Big Mac till lunch.. och finncrisp med serranoskinka till middag (plus två kex med en slatt mögelost som vi hade kvar i kylen.. och några blåbär o vindruvor.. som också fanns kvar i kylen sedan länge..)

Passade på att "rensa" lite.
Idag ska det handlas..

.. och idag kommer årets första semestergäster :)

• Gilla
Oskick och 2 till
  • Laddar…
Snabbmat i form av omelett med paprika och broccoli. Den blev så snabb så jag missade salt och peppar men jag hann ju det viktigaste, bilden hit 😉
Omelett med paprika och broccoli tillagad i omelettjärn på träskiva.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Snabbmat i form av omelett med paprika och broccoli. Den blev så snabb så jag missade salt och peppar men jag hann ju det viktigaste, bilden hit 😉
[bild]
Åh va kul.. du har ett omelettjärn (eller vad de kallas) har kollat på ett sånt.. funkar de bra??? :)

Snigla Snigla skrev:
Åh va kul.. du har ett omelettjärn (eller vad de kallas) har kollat på ett sånt.. funkar de bra??? :)
Funkar toppenbra!! Omeletten är klar på bara några minuter 👍 Till två som på bilden har jag 3 ägg och en skvätt mjölk. Har sett att man kan göra ugnspannkaka i den också men har inte testat det.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
K
Tallrik med makaronpudding med ketchup och svartpeppar bredvid en skål med skivade morötter.
Skapa konto

Jag ville också ha nått snabbt till middag. Bra nog så hittade jag en påse med makaronpudding i frysen 👍 Så ut nu och fortsätter plantera!

• Gilla
Kjell_G och 5 till
  • Laddar…
H
Gårdagens middag, vi gillar att moset inte är helt slätt men det hade utseendemässigt varit snyggare om vi hade kört på slätt. Receptet är Tom Sjöstedt, timjanstekt torsk, knaprig chorizo och blomkålspuré och råhyvlade rädisor och blomkål. Idag blev det sallad både till lunch och middag för att väga uppemot gårdagens smör chock 😬😆

Tallrik med timjanstekt torsk, knaprig chorizo, blomkålspuré, råhyvlade rädisor och blomkål.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.