Snigla Snigla skrev:
Samma här!

Dagens middag blidde varma mackor 👍😊

[bild]

Men här var det med:

Kroatisk Paprikasalami
Skinka
Lök
Tomat
Paprika
Ost
Svartpeppar & oreganokrydda
Snigla Snigla skrev:
Bra fråga vad dagens middag blev..
Korvgryta med en tvist?

Hittade en låda i frysen utan namn på.. var både korv, salami, spuash, tomat, nått slags kött.. och mycket god sås i.. 😊 serverades ris till 👍

[bild]

[bild]
Vad mysigt du har medans du äter! Gott med korvgryta! Jag brukar också se till att ha mysigt när jag äter, det är ju en höjdpunkt på dagen. Gillar inte äta på stressiga ställen, då väntar jag hellre tills jag kommer hem med att äta så jag kan varva ned o andas ut och sedan kan jag äta, och matlagningen är lite terapi också. Ett glas vin eller någon öl och så gör man det utan att stressa, så vill jag ha det, men brukar se på något medans jag äter något, det blir ju lite sällskap! 😊

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Ostkaka idag.
Inget vidare upplagt, men smakerna är där👌
[bild]
Det ser gott ut! :) Äter du din kall eller varm? 🙂

Roga1337 Roga1337 skrev:
Hemmagjord Kebabrulle till Kvällsmat.
[bild]
Det är gott! Schysst käks kebab o sås eller? Använder jag själv, men köper ibland på mig kebabsåser från pizzerian, och de håller ganska länge och de passar ju också till kött o kyckling o sallader o i köttfärs o soppor så det är en användbar sås! :) Vitlökssås är det samma sak med. :)

• Gilla
Roga1337
  • Laddar…
Oskick Oskick skrev:
En liten flinta med tabbouleh.
Det ser ut som en sköldpadda :O

Banankontakter Banankontakter skrev:
Det ser ut som en sköldpadda :O
Nu när du säger det så, ja det gör det faktiskt 😅

• Haha
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Oskick Oskick skrev:
Nu när du säger det så, ja det gör det faktiskt 😅
Säkert gott ändå! :) Gillar själv flintastek och inte sååå lång tid kvar innan de börjar säljas! 😀🙌🥩 Det som kan vara lite knepigt är att det är lite olika muskulatur i den, så vissa delar kan bli torra medans andra blir saftiga, men det mesta består av skinkstek, och när man köper julskinka så är den ju ihoprullad, vissa tror att den ser ut så, själva rumpan på grisen, men det är ben borttagna o annat o sedan rullas den ihop o så har de på ett nät. Nu blev jag sugen på julskinka, men får nog vänta 10 månader om jag inte får tag på påskskinka, men då ska man väl äta lamm, men är inget för mig, jag har då aldrig fått det att smaka bra i alla fall :( Önskar en fin onsdag! :)

Fyra nybakade bröd i en gjutjärnspanna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Testbakat ”kvargfrallor”

• Gilla
  • Älska
fusion och 5 till
  • Laddar…
T Taxture skrev:
[bild]

Testbakat ”kvargfrallor”
Var de goda? sparade nått recept på sådana för ett par veckor sedan, men har inte hunnit prova.. :)

Jag körde på:
180 gram mjöl
5 gram socker
5 gram salt
12 gram bakpulver

Rör / knåda tills allt är blandat

Gräddade på 215grader mitt i ugnen i 17 minuter

Helt ok i smaken och väldigt mättande

• Gilla
Oskick och 1 till
  • Laddar…
Säkert gott ändå! :) Gillar själv flintastek och inte sååå lång tid kvar innan de börjar säljas! 😀🙌🥩 Det som kan vara lite knepigt är att det är lite olika muskulatur i den, så vissa delar kan bli torra medans andra blir saftiga, men det mesta består av skinkstek, och när man köper julskinka så är den ju ihoprullad, vissa tror att den ser ut så, själva rumpan på grisen, men det är ben borttagna o annat o sedan rullas den ihop o så har de på ett nät. Nu blev jag sugen på julskinka, men får nog vänta 10 månader om jag inte får tag på påskskinka, men då ska man väl äta lamm, men är inget för mig, jag har då aldrig fått det att smaka bra i alla fall :( Önskar en fin onsdag! :)
Absolut, flinta går alltid hem!
Man får ge sig ut och jaga 'helg skinka' eller vad de nu kallas. Men det är väl mer åt Påsk-hållet som du säger 😅

• Gilla
Banankontakter
  • Laddar…
K
T Taxture skrev:
Jag körde på:
180 gram mjöl
5 gram socker
5 gram salt
12 gram bakpulver

Rör / knåda tills allt är blandat

Gräddade på 215grader mitt i ugnen i 17 minuter

Helt ok i smaken och väldigt mättande
Ingen vätska? 🤔

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Kvargen vätskar tillräckligt 🤓

Tallrik med bacon, stekt ägg med rinnig gula, avokado och surkål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hamburgarna blev lite dolda.

• Gilla
fusion och 3 till
  • Laddar…
Det är gott! Schysst käks kebab o sås eller? Använder jag själv, men köper ibland på mig kebabsåser från pizzerian, och de håller ganska länge och de passar ju också till kött o kyckling o sallader o i köttfärs o soppor så det är en användbar sås! :) Vitlökssås är det samma sak med. :)
Egengjord Rödsås (crème fraiche, salladskrydda, chilisås och Santa Maria Hot Pepper Sauce) + sonens Aioli från gårdagen.

• Gilla
Banankontakter och 2 till
  • Laddar…
Det ser gott ut! :) Äter du din kall eller varm? 🙂
Varm 👌

• Gilla
Banankontakter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.