1 419 713 läst ·
17 750 svar
1420k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Snigla skrev:
Vad mysigt du har medans du äter! Gott med korvgryta! Jag brukar också se till att ha mysigt när jag äter, det är ju en höjdpunkt på dagen. Gillar inte äta på stressiga ställen, då väntar jag hellre tills jag kommer hem med att äta så jag kan varva ned o andas ut och sedan kan jag äta, och matlagningen är lite terapi också. Ett glas vin eller någon öl och så gör man det utan att stressa, så vill jag ha det, men brukar se på något medans jag äter något, det blir ju lite sällskap! 😊Snigla skrev:
Det är gott! Schysst käks kebab o sås eller? Använder jag själv, men köper ibland på mig kebabsåser från pizzerian, och de håller ganska länge och de passar ju också till kött o kyckling o sallader o i köttfärs o soppor så det är en användbar sås!Roga1337 skrev:
Säkert gott ändå!Oskick skrev:
Absolut, flinta går alltid hem!Banankontakter skrev:
Säkert gott ändå!Gillar själv flintastek och inte sååå lång tid kvar innan de börjar säljas! 😀🙌🥩 Det som kan vara lite knepigt är att det är lite olika muskulatur i den, så vissa delar kan bli torra medans andra blir saftiga, men det mesta består av skinkstek, och när man köper julskinka så är den ju ihoprullad, vissa tror att den ser ut så, själva rumpan på grisen, men det är ben borttagna o annat o sedan rullas den ihop o så har de på ett nät. Nu blev jag sugen på julskinka, men får nog vänta 10 månader om jag inte får tag på påskskinka, men då ska man väl äta lamm, men är inget för mig, jag har då aldrig fått det att smaka bra i alla fall
Önskar en fin onsdag!
![]()
Man får ge sig ut och jaga 'helg skinka' eller vad de nu kallas. Men det är väl mer åt Påsk-hållet som du säger 😅
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 455 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 455 inlägg
Egengjord Rödsås (crème fraiche, salladskrydda, chilisås och Santa Maria Hot Pepper Sauce) + sonens Aioli från gårdagen.Banankontakter skrev: