redarn redarn skrev:
Smakade lite för att kolla. Mild beska som jag tror minskar med smörstekningen & osten mm. Ska återrapportera om någon timme.
Något beskt men gott. Undrar om det är för de var frysta eller lite större/äldre. Får experimentera mer nästa år.

DAGENS:

Kebabtallrik med kött, airfryer-pommes, gurka, tomat, rödlök och vit sås på en fyrkantig tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Note: La skurna potatisstavar i kallt saltat vatten i typ 45 min.. torkade av dem.. lacdem i en plastpåse med lite olja, salt och peppar.. ruskade om.. lade ner några nävar i AF och körde på 180 grader i ca 20 min 👍 Blev inte riktigt ”samma”.. men var goda - med lite krisp på ytan! (svårt med grader och tid på dessa tunna ”stripps” )

• Gilla
Oskick och 4 till
  • Laddar…
Plockade fram överblivna tjocka Revbensspjäll ifrån frysen idag.
Fick tinas, rubbas och sedan en Hickoryglaze & rökas i 1,5 timmar för att sedan Glazas med Sweet Sugar Ray’s BBQ-sås och eftergöras i folie 1,2 timme ca:
Blev uppskattat av såväl fru som son😀👌
Revbensspjäll i folie, korv och kroketter på en grill, redo för servering efter att ha kryddats och glazats med Hickory och BBQ-sås.
Skapa konto
Tallrik med revbensspjäll, pommes frites, sallad med mozzarella och tomater, samt sås. Bakgrund med rödvinsglas och röd duk.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Oskick och 7 till
  • Laddar…
P
Fario Fario skrev:
Jag gör ibland omelett till frukost på jobbet i micron.
Knäcker ett ägg i en skål, i med lite salt och peppar. En skvätt mjölk och eventuella rester jag hittat hemma. Riven ost, paprika, kanske lite korvbitar eller skinka. Sådana rester som är för lite att laga mat av men man vill ju inte slänga.
Vispa lite och in i micron
Nej, nej, man ska inte knäcka ägget innan man lägger det i mikron!

• Gilla
Per Sandberg1 och 1 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Inte alls dumt, fru och barn åt minestronesoppa.🤭
Försökte du skriva ditt namn med senapen?

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
K
Fario Fario skrev:
Jag gör ibland omelett till frukost på jobbet i micron.
Knäcker ett ägg i en skål, i med lite salt och peppar. En skvätt mjölk och eventuella rester jag hittat hemma. Riven ost, paprika, kanske lite korvbitar eller skinka. Sådana rester som är för lite att laga mat av men man vill ju inte slänga.
Vispa lite och in i micron
Hur länge I micron?

• Gilla
Fario
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
Hur länge I micron?
30 sekunder och röra om. Sedan 30 sek till en minut, beror på hur "torr" man vill ha den.

• Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Blir ugnsgrillning av kycklingvingar som legat i brine under 18 timmar. Brinen innehöll vatten, salt, farinsocker , limejuice, chiliflakes, peppar, vitlökspulver , timjan och rosmarin. Blir nog ris till det och packar ner lite i ett par matlådor med klyftpotatis .

Rå kycklingvingar ligger på ett ugnsgaller, marinerade i en brine med kryddor som chili, timjan och rosmarin, redo för tillagning i ugn.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Oskick och 7 till
  • Laddar…
Dagens lunch:
Stekt ägg (sunny side up), stekta champinjoner, stekta babytomater, lite stekfläsk och en potatisbulle :)

Stekt ägg med krämig gula, stekta champinjoner, röda babytomater, gyllene potatisbulle och krispigt stekfläsk på blå tallrik.
Skapa konto

Till kvällen blir det kyckling med nån slags ajvarsås.. (sprang på ett recept i veckan som jag tänkte att jag måste prova) 👍

• Gilla
Oskick och 5 till
  • Laddar…
Bronspasta till Pollognese. Lite fetaost till gröna blad.

• Tallrik med pasta, köttfärssås, salladsblad och fetaost.
    Skapa konto
  • Gilla
Oskick och 5 till
  • Laddar…
Enchiladas.
En tallrik med enchiladas toppade med krossade nachos, serverade med grönsallad. Bredvid finns ett glas vatten och ett glas rött vin.
Skapa konto

• Gilla
fusion och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
  • Gilla
Oskick och 4 till
  • Laddar…
Lillpojken ordnade med deg, pinnar och brasa så det blev pinnbröd till mellis.
Pinnbröd grillas över en brasa i en trädgård med snö och gröna växter i bakgrunden. Barn med blå mössa syns nära elden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 7 till
  • Laddar…
En bookmaker

Öppen smörgås med sallad, tomatskivor, kött, strimlad ost och rå äggula på en vit tallrik på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Idag var det höstväder på promenaden så det fick bli soppa med ett gott surdegsbröd.

Gryta med soppa och skivor av surdegsbröd på en skärbräda, redo att serveras på en höstdag.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.