1 419 815 läst ·
17 751 svar
1420k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
DAGENS:
Note: La skurna potatisstavar i kallt saltat vatten i typ 45 min.. torkade av dem.. lacdem i en plastpåse med lite olja, salt och peppar.. ruskade om.. lade ner några nävar i AF och körde på 180 grader i ca 20 min 👍 Blev inte riktigt ”samma”.. men var goda - med lite krisp på ytan! (svårt med grader och tid på dessa tunna ”stripps” )
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Note: La skurna potatisstavar i kallt saltat vatten i typ 45 min.. torkade av dem.. lacdem i en plastpåse med lite olja, salt och peppar.. ruskade om.. lade ner några nävar i AF och körde på 180 grader i ca 20 min 👍 Blev inte riktigt ”samma”.. men var goda - med lite krisp på ytan! (svårt med grader och tid på dessa tunna ”stripps” )
Plockade fram överblivna tjocka Revbensspjäll ifrån frysen idag.
Fick tinas, rubbas och sedan en Hickoryglaze & rökas i 1,5 timmar för att sedan Glazas med Sweet Sugar Ray’s BBQ-sås och eftergöras i folie 1,2 timme ca:
Blev uppskattat av såväl fru som son😀👌
Fick tinas, rubbas och sedan en Hickoryglaze & rökas i 1,5 timmar för att sedan Glazas med Sweet Sugar Ray’s BBQ-sås och eftergöras i folie 1,2 timme ca:
Blev uppskattat av såväl fru som son😀👌
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nej, nej, man ska inte knäcka ägget innan man lägger det i mikron!Fario skrev:
Jag gör ibland omelett till frukost på jobbet i micron.
Knäcker ett ägg i en skål, i med lite salt och peppar. En skvätt mjölk och eventuella rester jag hittat hemma. Riven ost, paprika, kanske lite korvbitar eller skinka. Sådana rester som är för lite att laga mat av men man vill ju inte slänga.
Vispa lite och in i micron
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 455 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 455 inlägg
Hur länge I micron?Fario skrev:
Jag gör ibland omelett till frukost på jobbet i micron.
Knäcker ett ägg i en skål, i med lite salt och peppar. En skvätt mjölk och eventuella rester jag hittat hemma. Riven ost, paprika, kanske lite korvbitar eller skinka. Sådana rester som är för lite att laga mat av men man vill ju inte slänga.
Vispa lite och in i micron
Blir ugnsgrillning av kycklingvingar som legat i brine under 18 timmar. Brinen innehöll vatten, salt, farinsocker , limejuice, chiliflakes, peppar, vitlökspulver , timjan och rosmarin. Blir nog ris till det och packar ner lite i ett par matlådor med klyftpotatis .
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Dagens lunch:
Stekt ägg (sunny side up), stekta champinjoner, stekta babytomater, lite stekfläsk och en potatisbulle
Till kvällen blir det kyckling med nån slags ajvarsås.. (sprang på ett recept i veckan som jag tänkte att jag måste prova) 👍
Stekt ägg (sunny side up), stekta champinjoner, stekta babytomater, lite stekfläsk och en potatisbulle
Logga in
Skapa konto
Till kvällen blir det kyckling med nån slags ajvarsås.. (sprang på ett recept i veckan som jag tänkte att jag måste prova) 👍
Här blev det Bandspagetti med kyckling i en krämig sås.
Följde ungefär detta recept
https://koktips.se/kramig-bandspagetti-med-kyckling-snabbt-och-enkelt/
Det blev så gott så det råkade bli uppätet innan jag tänkte tanken på att ta en bild.
Men det finns ju bild i länken, det ser ju ungefär lika ut.
Följde ungefär detta recept
https://koktips.se/kramig-bandspagetti-med-kyckling-snabbt-och-enkelt/
Det blev så gott så det råkade bli uppätet innan jag tänkte tanken på att ta en bild.
Men det finns ju bild i länken, det ser ju ungefär lika ut.
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg