1 418 571 läst ·
17 728 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 008 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 008 inlägg
Testade stekhällen som långpanna i ugnen.
Korv, rödlök, vitlökoch lite tomater från skafferiet.
Korv, rödlök, vitlökoch lite tomater från skafferiet.
”Sandra kålgryta” hittades i frysen igår.. serverades med ris 😊 det var champinjoner, lök, köttfärs, kål.. och luktar kanel!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Dagens .. stora lunch.. blev lokala krogens specialité.. fläskestek o revbenspjäll (alltid möra, lokalt kött. saftiga.. och perfekt svål på fläskesteken) 👍
Ugnstekt potatis, rödkål, sås och äppelmos till 😊
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ugnstekt potatis, rödkål, sås och äppelmos till 😊
Redigerat:
När jag ändå hade Airfryern framme (efter "pommesen" igår) på bänken.. så tänkte jag att jag måste ju testa något mer.. och vad passade bättre än ett par varma smörgåsar till frukost? 
Julskinka ost och såna där hm.. vetekakor (?) toppades med lite peppar o oregano när de var färdiga i AF..
5 minuter på 200 grader var lite för länge alt lite för hög värme.. osten perfekt men brödet lite torrt i kanterna! Men väldigt gott ändå.. (inget bränt eller så).. 30 sek mindre eller 180 grader i 5 minuter blir väl nästa test (det kan ju också bero på brödet i sig.. vissa är ju lite torrare än andra)
Julskinka ost och såna där hm.. vetekakor (?) toppades med lite peppar o oregano när de var färdiga i AF..
5 minuter på 200 grader var lite för länge alt lite för hög värme.. osten perfekt men brödet lite torrt i kanterna! Men väldigt gott ändå.. (inget bränt eller så).. 30 sek mindre eller 180 grader i 5 minuter blir väl nästa test (det kan ju också bero på brödet i sig.. vissa är ju lite torrare än andra)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Testa går bra, men det blir nog inget mer köp av sådana för mig!
Gillar de inte för starkt hehe
Men vi såg max spice hot Chicken Nuggets på affären för nån månad sen och vi hade aldrig sett dem innan.. så vi köpte på oss en ask.
Idag testade vi 🥵 funkade bra i AF.. men jag hade nog uppskattat vanliga mer.. nu kändes det som det pyste ur öronen 😜 pommesen blev perfekt (klarade bryttestet)
Serverade coleslaw o sås till 👍
Gillar de inte för starkt hehe
Men vi såg max spice hot Chicken Nuggets på affären för nån månad sen och vi hade aldrig sett dem innan.. så vi köpte på oss en ask.
Idag testade vi 🥵 funkade bra i AF.. men jag hade nog uppskattat vanliga mer.. nu kändes det som det pyste ur öronen 😜 pommesen blev perfekt (klarade bryttestet)
Serverade coleslaw o sås till 👍
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto