Jag gjorde misstaget att äta nachos med salsa som kom med biran på ett hak i Tijuana. Min mage var orolig hela kvällen men jag slapp regelrätt magsjuka :p

Man med solglasögon äter nachos och dricker öl på en uteservering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller kan det varit att man slickade saltet? :P

Person äter nachos och dricker öl på en restaurang i Tijuana, ser misstänksam ut på salsakoppen.
Skapa konto

• Gilla
fladderbeaver
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
på ett hak i Tijuana.
Är inte misstaget redan att besöka den staden? Varit där en gång och det räcker... Kan kanske ha varit roligare utan bilen parkerad "på andra sidan", men jag tvivlar...

Alfredo Alfredo skrev:
Är inte misstaget redan att besöka den staden? Varit där en gång och det räcker... Kan kanske ha varit roligare utan bilen parkerad "på andra sidan", men jag tvivlar...
Vi tog bilen över (fast vi inte fick) över dagen bara för att testa Mexico lite snabbt :D
Var ju roligare i San Diego då :P

Kvinna balanserar på en brygga med utsikt över hav och fartyg på en solig dag.
Skapa konto

Idag blev det midsommarkäk
Midsommartallrik med sill, potatis, köttbullar, hackad rödlök och dill på ett vitt mönstrat fat.
Skapa konto

• Gilla
Lill72 och 7 till
  • Laddar…
ullberg
Anka med sparris & kål samt sötpotatis och sardellsmör som blev över från tidigare i veckan, mäter sig väldigt bra med vår ”go-to” ankrätt (anka med sötpotatismos och calvados-sås) - till det en vit rioja som verkligen funkade bra till fågel!

Anka tillagas i stekpanna, med sparris och sötpotatis på grillpanna över spishäll.
Skapa konto

Tallrik med anka, grillad sparris, sötpotatis och sardellsmör, serverad med ett glas vit rioja.
Skapa konto

/U

EDIT: i sann ”verktygsanda” kanske jag också ska passa på att tipsa om stekpannan i förgrunden, tidigare körde vi nästan enbart grillens sizzle-zone för att få kraftig yta på exv. Sous-vide protein men denna Kockums-panna har gett ett riktigt bra alternativ. Det värmer mitt hjärta extra mycket att råmaterialet också kommer från Sverige, en systeranläggning till den som syns i bakgrunden på ett annat inlägg jag såg idag…

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
Se förbi ditt Stockholmshat och testa Sveriges bästa bageri istället

[länk]

Tur att man också bor ute i Nacka och kan få en bulle på Lindesbergs bageri och slippa stå i den där larviga kön för samma sak.

• Haha
Violina
  • Laddar…
Kan man få nog av pizza? Tveksamt :D Chorizosalami och mozzarella med lite riven parmesan på blev en riktigt bra kombo.

• Olagad pizza med chorizosalami, mozzarella och parmesan på träspade redo för ugnen.
    Skapa konto
  • Hemlagad pizza med chorizosalami och smält mozzarella toppad med riven parmesan.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Lill72 och 9 till
  • Laddar…
P
Tortilla med fyllning, crinkle-cut pommes frites och en ölflaska i bakgrunden.
Skapa konto

dragen älg med grönsaker och vitlökssås..
Lite strips..

Hand som håller en strut med chokladpudding toppad med grädde.
Skapa konto

En god chokladpudding strut med en klick grädde på...
:ok:
Lite kaffe och en whisky till

• Gilla
Tokslut och 4 till
  • Laddar…
Köttbullar i mandelsås med hackad persilja, serverade med ris i en kastrull.
Skapa konto

Albóndigas en salsa de almendra!

• Gilla
Uffe A och 6 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Tur att man också bor ute i Nacka och kan få en bulle på Lindesbergs bageri och slippa stå i den där larviga kön för samma sak.
Verkar inte ha någon koppling alls till Stefan Berg som driver lillebrors. Dussinbageri

• Haha
Pappa1986
  • Laddar…
Verkar inte ha någon koppling alls till Stefan Berg som driver lillebrors. Dussinbageri

Precis ingen koppling alls. Men ett gott bröd är ett ett gott bröd. Och blir inte godare än ett gott bröd.
Lindeberg är btw som i Franzén Lindeberg. Så man slipper stå i kö på Rörstrandsgatan som alla andra fjantar

• Gilla
  • Älska
Violina och 3 till
  • Laddar…
ullberg
A atomlab skrev:
Precis ingen koppling alls. Men ett gott bröd är ett ett gott bröd. Och blir inte godare än ett gott bröd.
Lindeberg är btw som i Franzén Lindeberg. Så man slipper stå i kö på Rörstrandsgatan som alla andra fjantar
ROFL :crysmile:

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
berisen berisen skrev:
Kan man få nog av pizza? Tveksamt :D Chorizosalami och mozzarella med lite riven parmesan på blev en riktigt bra kombo.
Ser ju så galet gott ut :=)

A atomlab skrev:
Intressant lägga sin verksamhet i ett sådant bakvatten

• Haha
Åsa Lund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.