Färska burgare som smashades.
Smashad burgare med ost, lök och ketchup på en tallrik, omgiven av drycker och en person i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite mer grillad känsla än som det ofta blir åt det kokta hållet med dessa färska.
Det usual tillbehör på. 😉

• Gilla
Banankontakter och 6 till
  • Laddar…
Maria T
När man bara är trött och inte orkar fundera på mat, så har Isak väldigt goda kycklingkebab för en liten peng (och de väger ungefär som en liten tax). Sen blev jag glad av att se herrarnas curlingfinal och hitta en Bryggmästarens öl som köpt sig bakom julmusten.
Kycklingkebab med bröd och sallad serverad på en vit tallrik.
Skapa konto

https://www.isaksdeli.se/ Ja, jag bor i en förort söder om Eken, och är helt bekväm med att ibland besöka en annan "ort". Främst gör jag det för denna butik med grekiska delikatesser https://hallundacentrum.se/restauranger/greek-gourmeterie

• Gilla
pmd och 6 till
  • Laddar…
Efter Julefrukost i Danmark igår där mest ingenting tilltalade mig förutom Andklubbor,
var det skönt att komma hem o bli serverad fläskfile, kantarellsås och hemodlade bönor.
Om And på danska är And eller Anka vet jag inte ??

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Om And på danska är And eller Anka vet jag inte ??
Kanske något helt annat... 😂

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Shrimptacos med salsa och koriander, serverade med en skål ris och en dipsås på en tallrik, samt ett glas öl i bakgrunden.
Skapa konto

Shrimp tacos

• Gilla
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
Gårdagens middag:

Köttfärslimpa
(såå länge sedan jag gjorde det!).. hade ett par skivor stekfläsk kvar i kylen.. klippte dem i bitar och stoppade i ”limpan” 👍 serverades med brysselkål och ugnstekt potatis, inlagd gurka + egengjord ”gräddsås” (som jag spetsade med nån msk äppelgele m chili)

Köttfärslimpa med stekfläsk, brysselkål, nyskördade ugnsstekta potatisar, inlagd gurka och gräddsås med äppelgelé på en tallrik.
Skapa konto

Tallrik med köttfärslimpa, brysselkål, skivad potatis och inlagd gurka, toppat med gräddsås.
Skapa konto

VILL OXÅ TALA OM.. att det är nyskördade potatis från landet 😍

• Gilla
  • Älska
Banankontakter och 12 till
  • Laddar…
Ni slipper bilder, men vi avslutade den frusna kålpuddingen gjord med gråärtor istället för köttfärs. Till det ugnsrostade rötter med lite extra spetskål de sista minuterna och en gräddig sås med lök, lite gelé och japansk soja.

Största lärdomen är att mixa ärtorna lite längre efter kokning, flera av dem var hela så det blev inte så färsigt. Men gott var det!

• Gilla
  • Älska
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Ankleversmör med biff.

Tallrik med biff toppad med ankleversmör, serverad med rostade tomater och potatisklyftor. Vinflaska och glas i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Ledsen
pmd och 4 till
  • Laddar…
K
Gyrostallrik med pommes frites, gyroskött, sallad och lök i en kartonglåda, med en plastburk vit sås vid sidan av.
Skapa konto

Köpte gyrostallrik på hemvägen.
Har ätit och lika mycket blev över, så det får bli middag imorgon 👍👌

• Gilla
Dilato och 7 till
  • Laddar…
Fläskfilegryta med klyftpotatis.
Fläskfilégryta med klyftpotatis, serverad med sallad innehållande tomater och gurka, på en vit tallrik. Glas med dryck i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
Entrecôte, smörstekta haricots verts med lite citron på och potatis- och jordärtskocksmos med lite vitlök och pepparrot i.

• Gilla
  • Älska
4774 och 6 till
  • Laddar…
Dagens blev..

PORTERSTEK - äntligen! Tog in köttbiten för tre veckor sedan.. då jag skulle ha gjort just porterstek.. men annat kom i vägen!

Nu var dagen här.. advent till ära.. 😊

Tallrik med porterstek, täckt med sås, serverad med pressad potatis och brysselkål.
Skapa konto

Andra gången jag gör porterstek 👍 .. och denna gång provade jag att göra den i slökokaren.. (6 timmar fick den ligga)

Serverades med pressad potatis, brysselkål och hutlöst med sås - som si bör 😍

• Gilla
  • Älska
Dilato och 9 till
  • Laddar…
Tallrik med stekt kött och stekta potatisklyftor, täckt med sås och gräslök. I bakgrunden syns en del av en meny och en flaska.
Skapa konto

En vit kopp med kaffe på ett bord, med en suddig meny i bakgrunden.
Skapa konto
Ölglas med skiva av apelsin på kanten på en bar. Flaskor och oskarp bakgrund med skarpa ljus och instrument.
Skapa konto
Ett glas med is och limeklyftor samt sugrör på ett bord i en bar, med fler drycker och människor i bakgrunden.
Skapa konto
Ett snapsglas med mörk vätska på ett bord, omgiven av metallmuggar i bakgrunden. Dugligt oskarp bild med blåaktig belysning.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Dilato och 7 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
[bild]
[bild][bild][bild][bild]
Vad är det till köttet? nån slags ugnstekt potatis? :)

Lunch - Obligatorisk skinkmacka och kaffe, svart som själen 👌

• Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.