1 418 548 läst ·
17 727 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
När man bara är trött och inte orkar fundera på mat, så har Isak väldigt goda kycklingkebab för en liten peng (och de väger ungefär som en liten tax). Sen blev jag glad av att se herrarnas curlingfinal och hitta en Bryggmästarens öl som köpt sig bakom julmusten.
https://www.isaksdeli.se/ Ja, jag bor i en förort söder om Eken, och är helt bekväm med att ibland besöka en annan "ort". Främst gör jag det för denna butik med grekiska delikatesser https://hallundacentrum.se/restauranger/greek-gourmeterie
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.isaksdeli.se/ Ja, jag bor i en förort söder om Eken, och är helt bekväm med att ibland besöka en annan "ort". Främst gör jag det för denna butik med grekiska delikatesser https://hallundacentrum.se/restauranger/greek-gourmeterie
Efter Julefrukost i Danmark igår där mest ingenting tilltalade mig förutom Andklubbor,
var det skönt att komma hem o bli serverad fläskfile, kantarellsås och hemodlade bönor.
Om And på danska är And eller Anka vet jag inte ??
var det skönt att komma hem o bli serverad fläskfile, kantarellsås och hemodlade bönor.
Om And på danska är And eller Anka vet jag inte ??
Gårdagens middag:
Köttfärslimpa (såå länge sedan jag gjorde det!).. hade ett par skivor stekfläsk kvar i kylen.. klippte dem i bitar och stoppade i ”limpan” 👍 serverades med brysselkål och ugnstekt potatis, inlagd gurka + egengjord ”gräddsås” (som jag spetsade med nån msk äppelgele m chili)
VILL OXÅ TALA OM.. att det är nyskördade potatis från landet 😍
Köttfärslimpa (såå länge sedan jag gjorde det!).. hade ett par skivor stekfläsk kvar i kylen.. klippte dem i bitar och stoppade i ”limpan” 👍 serverades med brysselkål och ugnstekt potatis, inlagd gurka + egengjord ”gräddsås” (som jag spetsade med nån msk äppelgele m chili)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
VILL OXÅ TALA OM.. att det är nyskördade potatis från landet 😍
Ni slipper bilder, men vi avslutade den frusna kålpuddingen gjord med gråärtor istället för köttfärs. Till det ugnsrostade rötter med lite extra spetskål de sista minuterna och en gräddig sås med lök, lite gelé och japansk soja.
Största lärdomen är att mixa ärtorna lite längre efter kokning, flera av dem var hela så det blev inte så färsigt. Men gott var det!
Största lärdomen är att mixa ärtorna lite längre efter kokning, flera av dem var hela så det blev inte så färsigt. Men gott var det!
Renoverare
· Stockholm
· 20 189 inlägg
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 451 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 451 inlägg
Dagens blev..
PORTERSTEK - äntligen! Tog in köttbiten för tre veckor sedan.. då jag skulle ha gjort just porterstek.. men annat kom i vägen!
Nu var dagen här.. advent till ära.. 😊
Andra gången jag gör porterstek 👍 .. och denna gång provade jag att göra den i slökokaren.. (6 timmar fick den ligga)
Serverades med pressad potatis, brysselkål och hutlöst med sås - som si bör 😍
PORTERSTEK - äntligen! Tog in köttbiten för tre veckor sedan.. då jag skulle ha gjort just porterstek.. men annat kom i vägen!
Nu var dagen här.. advent till ära.. 😊
Logga in
Skapa konto
Andra gången jag gör porterstek 👍 .. och denna gång provade jag att göra den i slökokaren.. (6 timmar fick den ligga)
Serverades med pressad potatis, brysselkål och hutlöst med sås - som si bör 😍
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto